February 15, 2003
ManicBlue wrote: [quote=BelGarath]tattare är väl ändå zigenare eller slang för tjuv
Nej!! kanske dags att ta reda på lite fakta innan du bara antar saker.
Vad är en tattare då ?
Du som vet allt.. 🙄
Tattare för mig är ungefär som lodare, det betyder inte invandrare iaf.
Om det gör det blir ramsan som bajen & dif kört mot AIK i alla år ganska konstig .. "Solna-tattare" ~ "Solna-Invandrare", har svårt att tro att det stämmer.
December 15, 2002
Super-Svensson wrote:
Vad är en tattare då ?
Du som vet allt.. 🙄Tattare för mig är ungefär som lodare, det betyder inte invandrare iaf.
Om det gör det blir ramsan som bajen & dif kört mot AIK i alla år ganska konstig .. "Solna-tattare" ~ "Solna-Invandrare", har svårt att tro att det stämmer.
Tattare är ett skällsord. De brukar användas om resandefolket. De är inte samma folkslag som zigenare. Ingen av de båda folkslagen är heller tjuvar som folk med fördommar verkar tro...
Nu kan vi återgå till topic och ytterligare diskussion kring detta kan tas via PM om så önskas.
June 28, 2001
ManicBlue wrote: [quote=BelGarath]tattare är väl ändå zigenare eller slang för tjuv
nej nej, tattare betyder zigenare, och zigenare har ett dåligt rykte om att vara tjuvar, jag har personligen fått det bekräftat av en "zigenare"
nåväl, åter till topic nu.
January 4, 2001
HuGGe wrote: [quote=x-per][quote=Hans-Erik]Vad gjorde Coore som var så speciellt?!?! :D... tell me nu
Han käkade på den rosa kebaben 🙄
Du hörde det inte från mig i alla fall :bgrin: 😀
lustigt vilka slutsatser det dras med en gång trots att jag varken sagt ditt eller datt... 😉
November 6, 2001
Coore wrote: [quote=HuGGe][quote=x-per][quote=Hans-Erik]Vad gjorde Coore som var så speciellt?!?! :D... tell me nu
Han käkade på den rosa kebaben 🙄
Du hörde det inte från mig i alla fall :bgrin: 😀
lustigt vilka slutsatser det dras med en gång trots att jag varken sagt ditt eller datt... 😉
Skiroy verkade rätt säker på sin sak när han berättade...
December 25, 2000
Mind wrote: [quote=ManicBlue][quote=BelGarath]tattare är väl ändå zigenare eller slang för tjuv
nej nej, tattare betyder zigenare, och zigenare har ett dåligt rykte om att vara tjuvar, jag har personligen fått det bekräftat av en "zigenare"
nåväl, åter till topic nu.
tattare
tattare (samma ord som tatar, p.g.a. att romerna förväxlades med tatarer), i det svenska bondesamhället nedsättande benämning på vissa befolkningsgrupper. Ordet har länge haft omtvistad betydelse. Ibland har tattare antagits vara ett blandfolk med romska inslag, ibland har ordet använts huvudsakligen för att beteckna en social utanförgrupp med rörlig livsföring. Själva betraktar de sig i allmänhet som en egen grupp inom det romska folket. I dag kallar de sig resande, och ordet tattare upplevs som ett skällsord.
Från NE.
Slutdiskuterat.
August 27, 2003
keffing wrote: tjaa...
negativt:
-mitt nätagg pajjade så jag fick glida hem efter typ en dag... 20 timmars DH kostade mig 1600 spänn...-glömde fixa NH-tröja... faaaan
positivt:
-träffade några myspysgubbar lite snabbt i NH-hörnan...
Du kunde lånat ett agg av mig smartass! jag hade ett extra med mig som jag gömde väl så den kom bort i mekarhörnan eller sönderskruvad av Noddan
August 16, 2002
HuGGe wrote: [quote=keffing]tjaa...
negativt:
-mitt nätagg pajjade så jag fick glida hem efter typ en dag... 20 timmars DH kostade mig 1600 spänn...-glömde fixa NH-tröja... faaaan
positivt:
Du kunde lånat ett agg av mig smartass! jag hade ett extra med mig som jag gömde väl så den kom bort i mekarhörnan eller sönderskruvad av Noddan
hehe... ja där ser man... var var du klockan 6 på morronen på fredagen när man hade behövt dig?
February 16, 2004
HuGGe wrote: [quote=Pojo]En halvt off-topic fråga: Vems var den rosa kebaben?
Leta i bildarkivet från DHS04 så lär du bara hitta en lämplig kandidat.
PS. det är inte Woxxman aka guldlock, det finns en annan .DS
De som syns på bild 727 och 728. (Ljusa eller mörka?)
Pust 42 bilder noggrant genomtittade.
August 27, 2003
keffing wrote: [quote=HuGGe][quote=keffing]tjaa...
negativt:
positivt:
hehe... ja där ser man... var var du klockan 6 på morronen på fredagen när man hade behövt dig?
yes i was, sov inte en gnutta hellre på DH så du kan inte ha missat mig därför
EDIT: pojo. äg med 1024 inlägg 😀
4 Guest(s)