January 12, 2004
Detta året har varit nåt i hästväg för mig...
Jag brukar ha ständigt små återkommande depressioner som jag behandlar med tabletter och lite terapi.
Utöver det så har jag Tinnitus och dålig rygg.
Detta plus förkylning brukar vara det som har plågat mig de senaste 20-25 åren.
Men detta året så kom storsläggan, för min del.
Det började med ett sketet navelbråk som ska opereras.
Ok, fine, trodde att detta skulle bli min stora grej inom sjukvården...
Men sedan fick jag Wegeners Granulomatos, som fick mina njurar att stänga ner sig, ögonen blev grovt inflammerade, näsa och bihålorna blödde, lederna svullnade och gjorde ont, huden fick lila blemmor och svällde och gjorde ont, skalpen gjorde ont, jag kunde inte gå pga smärta, lungorna blev attackerade och har fått ärrbildning...
som om inte det räckte så fick jag en blodpropp på 30 cm som gick från låret upp i buken.
och när detta behandlades med Waran så fick jag en kaskadblödning i näsan som resulterade i att jag med nöd och näppe slapp blodtransfusion pga blodförlusten, men jag fick en kateter uppkörd i näsan som satt där i ett par dagar tills det hade slutat blöda.
Visste ni att man kan få upp ett helt lillfinger i näsan
Sedan fick jag en streptokockinfektion i navelbråcket som orsakade blödningar i navelbråcket, jag kunde inte ens sätta mig på dass och skita utan att det började tokblöda...
Hur har ert sjukår 2007 varit?
May 12, 2001
Tja, EP-anfall i april, mitt första och enda kväll...
Blev tydligen hämtad av ambulansen och dagen senare, när jag började vakna efter allt så sa dom att jag hade en stor (ca 5-6 cm) hjärntumör.
I början på Juni opererades jag, och i Augusti började jag jobba 25%, har jobbat 50% sen mitten på september tror jag.
Nu har jag fått svar på min första "nya" magnetröntgen. Inget, inget har hänt alls, ser exakt likadant ut nu som två dagar efter operationen ungefär. Dvs, kanten av tumören är mot hjärnan. Så eftersom att jag fortfarande har lite problem ska jag opereras igen nästa år, vet ej när...
Nåt annat vette fan...
Men, men bättre år på gång hoppas jag!!!
Nja, inget i närheten av dina problem..
Dock har det blivit ett par förkylningar (Av vilka en sitter i rejält för tillfället, planerar att vara pigg igen nästa år 🙂 ), haft ont i nacken/bakhuvudet lite mer än vanligt och fått konstaterat högt blodtryck med medicinering som följd.
Nack/bakhuvudetvärken trodde läkaren berodde på någon muskelinflammation i nacken, vilket jag då tydligen har lätt för att få numera. Fick iaf medikamenter mot det som fungerar bra.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 1, 2002
Ja som en uppföljning utav förra sommarens Virus infektion som åt upp en del av mitt hjärta pga en visdomstand, så har mitt hjärta detta år försämmrats ytterligare. Så för ca 1 ½ månad sedan så fick jag operera in en ICD(vilket är en pacemaker och en defibrilator)
inte superkul vid 22 års ålder. Men man tar det man får 😀
2 Guest(s)