April 24, 2007
jag har en samsung ps42hx/xee plasma skärm . det är en HD-ready appartat. när man kollar på TV (satellit) så ser jag ett fult blått sken i form av flera pixlar (över 50 st). ex när det är mörkt i ena hörnet av filmen så är det fula skenet där, men den finns även när det är ljust. plasman är välidgt ny (2007) o har maxxade specs så det e ingen skit display heller. (samsung är ju bra). är det fel på min skärm eller är det ingången? det är itne på en plats utan lite utspritt. har en inbyggd skärmrengörare som visar ett signal mänster eller helvitt. (detta ska egentligen få bort ev inbränning). ignget hjälmper. jag har försäkring men om det är inget fel på displayen o instälet fel på ingången får jag betala minst 500kr.
(ps. undvik predik om lcd vs plasma i detta inlägg)
mvh/nvidiaamd
edit: jag har inte mitt normala tagentbord så det förklarar alla skriv fel 😛
March 5, 2002
fisken wrote: Kolla kablarna, skitkablar ger skitbild.
Jag har väldigt svårt att tro att dåliga kablar skulle ge s.k. macroblocking-problem, eller det är det ju inte iofs utan kompressionsartefakter låter det som. Men klart, kör man med 3 meter clas ohlson-SCART så märker man att kablarna försämrar kvalitén 🙂
November 9, 2001
Har nått liknande problem med min samsung plasma med som är inköpt i mars i år. alltså i högra övre hörnet så blir det en massa pixlar som inte ändrar färg utan de blir blå/turkosa men det är i oftast ljusa bilder. Första gången var när jag spelade dirt på 360 (komponent). Men har även sett det på vanliga tv kanaler (kör fortfarande analogt) Fast nu har det inte dygt upp på nån månad. Vet inte hur jag ska förklara felet där jag har köpt den eftersom det bara är ibland det händer.
April 24, 2007
eftersom jag ahr två stationära så är pc ingång uteslutet..är rädd om ryggen :D. men jaf är säker på att ingen ljudsintällning är annolunda mot n'är jag köpte den. ska nog prova med min Xbox 360 o kolla om det återkommer o sen prova med en film via dvd via komponent kabel. vet inte om det är någon teknologi aktiverad. det enda är väl enrgispar som jag har på medium, (minskar ljusstyrkan)fast för mig upptåder dessa prickar där det sak vara nyanser av skugga t.ex. vet ite om ni fattar vad det är jag menar.
tack för alla svar :D:D
ska nog kolla den imon när jag har tid.
återigen, tack tack
November 28, 2007
Hur gick det?
Har något likande fel.
Ska kolal kablar ikväll om det kan vara störningar i dom. Kör med vanlig antennkabel och Comhem.
Och det syns bara när det är vissa färger/nyanser inte alls ofta.
Dock är det störande n'r man väl sett det.
TV är en Fujitsu Siemens Myrica P42, tror den hette nått sånt iaf.
MVH/Richard
April 24, 2007
nu var det länge sen med även med en xbox 360 med component kabel finns problemet. blir nog ett samtal till onoff där den är köpt. antningen får den lagas eller så sal jag få n TV med samma specc eller högre. (53 ijarder färger, 10000:1 kontrast, game.mode för xbox-360, blixtsnabb reaktions tid, (under 1ms tror jag att det är)
April 24, 2007
nu var det länge sen med även med en xbox 360 med component kabel finns problemet. blir nog ett samtal till onoff där den är köpt. antningen får den lagas eller så sal jag få n TV med samma specc eller högre. (53 ijarder färger, 10000:1 kontrast, game.mode för xbox-360, blixtsnabb reaktions tid, (under 1ms tror jag att det är)
March 5, 2002
nvidiaamd wrote: nu var det länge sen med även med en xbox 360 med component kabel finns problemet. blir nog ett samtal till onoff där den är köpt. antningen får den lagas eller så sal jag få n TV med samma specc eller högre. (53 ijarder färger, 10000:1 kontrast, game.mode för xbox-360, blixtsnabb reaktions tid, (under 1ms tror jag att det är)
yeah right, under 1ms? 10000:1 i kontrast, är det en DLP? dvs bakprojektion? annars är det ingen riktig kontrast, utan dynamisk (fusk). sedan s.k. xbox game mode, elelr sådana "profiles" som man snabb-stället in tv:n med, sabbar ju totalt hela bilden. enda vettiga man kan köra är att ploppa i Digital video essentials och kalibrera tv:n. (då kalibreras den mot dvd-spelaren, men, det är ändå hästlängder bättre än default modes...)
April 24, 2007
Fackamato wrote: [quote=nvidiaamd]nu var det länge sen med även med en xbox 360 med component kabel finns problemet. blir nog ett samtal till onoff där den är köpt. antningen får den lagas eller så sal jag få n TV med samma specc eller högre. (53 ijarder färger, 10000:1 kontrast, game.mode för xbox-360, blixtsnabb reaktions tid, (under 1ms tror jag att det är)
yeah right, under 1ms? 10000:1 i kontrast, är det en DLP? dvs bakprojektion? annars är det ingen riktig kontrast, utan dynamisk (fusk). sedan s.k. xbox game mode, elelr sådana "profiles" som man snabb-stället in tv:n med, sabbar ju totalt hela bilden. enda vettiga man kan köra är att ploppa i Digital video essentials och kalibrera tv:n. (då kalibreras den mot dvd-spelaren, men, det är ändå hästlängder bättre än default modes...)
jag är osäker på responsen. men det är 10000:1 kontrast, dynasmisk eller ej.
det är en "vanlig" tunn plasma .
vad ligger responsen på för plasma i så fall? ge exempel pls
1 Guest(s)