November 22, 2001
Pojo wrote: [quote=boogey][quote=GroundX][quote=Pojo]Hur stor del är momsen av priset då?
det frågar jag mig också
Momsen är på 25%.
Alltså, 20% av totala kostnaden när du köper ett spel är moms.
På t.ex. ett spel för 700:- blir det 140:- moms.
Så sänker de med max två 2 % och sätter en en extra kostnad för att täcka piratkopiering som motsvara cirka 4 %.
Tanken är ju att de ska sänka till samma nivå som bokmomsen och den ligger på 6% (rätta mig någon om jag har fel, men jag vet att den är ensiffrig iaf)
August 11, 2002
Json_81 wrote: [quote=Pojo][quote=boogey][quote=GroundX][quote=Pojo]Hur stor del är momsen av priset då?
det frågar jag mig också
Momsen är på 25%.
Så sänker de med max två 2 % och sätter en en extra kostnad för att täcka piratkopiering som motsvara cirka 4 %.
Tanken är ju att de ska sänka till samma nivå som bokmomsen och den ligger på 6% (rätta mig någon om jag har fel, men jag vet att den är ensiffrig iaf)
February 16, 2004
Json_81 wrote: [quote=Pojo][quote=boogey][quote=GroundX][quote=Pojo]Hur stor del är momsen av priset då?
det frågar jag mig också
Momsen är på 25%.
Men menade bara att de jämnar ut med annat man skulle ju inte bli förvånad om det kommer en avgift för piratkopiering.
3 Guest(s)