November 5, 2001
Nu när olika mackar försöker överträffa varandra i att ha lägst bensinpris har jag funderat över en sak. Många mackar skriver inte ut sitt egentliga bensinpris utan skriver bara att de har sänkt bensinpriset si och så mycket. Jämfört med vad? Är inte relevant att få reda på hur mycket de sänkt priset utan vad det kostar per liter. Vilken referenspunkt använder de för att berätta hur mycket de sänkt priset? Kan ju missbrukas ganska kraftigt om det inte finns någon fastställd punkt att mäta ifrån.
För övrigt måste mackarna enligt lag sätta ut sitt literpris väl synligt från vägen. Efterföljs väl sådär.
December 16, 2003
Hmm, ja... vill inte veta hur mycket de sänkt priset
utan vad det kostar.
Sen brukar jag handla från en kedja som är billig
från början och bryr mig sällan om "Extrapris"
...men det händer.
Sen att vi betalar 7-8 spänn i skatt i div. avgifter å skatter
som vi inte får ett smack för är en annan femma.
April 14, 2002
Arny wrote: Att skatterna är höga har diskuterats förr.
Jag undrar vilket pris man jämför med när man säger att man gjort en prissänkning med X kronor. Är det gårdagens pris? Isf kan det missbrukas ganska kraftigt genom att höja ena dagen och sänka nästa.
Så är det ju med allt man köper. Man skulle kunna höja för att sedan kunna sänka mycket.
July 25, 2005
kanske gå in på http://www.bensinpriser.se för att finna billigaste bensinen
October 22, 2002
BarateaU wrote: Mjo själva bensin priset är välla runt 3 spänn litern.
De resterande är olika avgifter som skatt.
Själva bensinen kostar ca: 4,50 litern, resterande är bensinskatt, miljöskatt och moms.
Beräkningen gjort på 98:an som kostade 11,87kr/litern.
Dvs 7,33kr är skatt och moms.
/ Mikael
December 28, 2004
Arny wrote: [quote=klaus]Lagen????????
Hur komma det att det finns Folk som sjäna 1,eller mera millionen K R O N O R am Dag ;vad tro du om detta?????
So....long-sluta grybla...Klaus
Heh? 😕
Hahaha, det är inte första gången man inte fattar han Klaus skriver hehe, men roligt är det iaf.! *skrattanfall*
February 12, 2003
hawkie wrote: 9.42kr/l för 98 oktan här.
9,28kr/l för 95 oktan.
SNUSKIGT billigt!Har bunkrat upp ordentligt nu, 2x30l dunkar +fulltank idag(50l).
Hur fungerar det med lagring, får man lagra hur mkt som helst och var får man ha det?Just nu har jag det i källarn, inlåst i ett skåp.
Du får la ha hur mycket du vill, så länge ingen vet om det. 🙂
Inom Sverige får du köpa hur mycket du vill iaf, men lagringen vet jag inte.
Har själv ett par dunkar ståendes utomhus, har inte hänt så mycket, inte ens en liten miljöpartist har synts till.
March 19, 2003
Mean Machine wrote: [quote=hawkie]9.42kr/l för 98 oktan här.
9,28kr/l för 95 oktan.
SNUSKIGT billigt!Har bunkrat upp ordentligt nu, 2x30l dunkar +fulltank idag(50l).
Hur fungerar det med lagring, får man lagra hur mkt som helst och var får man ha det?Just nu har jag det i källarn, inlåst i ett skåp.
Du får la ha hur mycket du vill, så länge ingen vet om det. 🙂
Inom Sverige får du köpa hur mycket du vill iaf, men lagringen vet jag inte.
Har själv ett par dunkar ståendes utomhus, har inte hänt så mycket, inte ens en liten miljöpartist har synts till.
Kanske borde köpa upp sig på ett par basänger med 95'a då.
November 29, 2003
hawkie wrote: http://imageshack.us][img]http://img191.imageshack.us/img191/3379/bemannad7mr.jpg%5B/URL%5D
En bemannad statoil...
Spö ska du ha, sådanna där priser drömmer man ju om.
2 Guest(s)