Sånna här människor bör låsas in *REPLY FRÅN AFTONBLADET*|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sånna här människor bör låsas in *REPLY FRÅN AFTONBLADET*
festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
sp_UserOfflineSmall Offline
615312
May 8, 2004 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt.. vägra bara göra en egen ramp eller be någon polare eller släkting om hjälp..

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
615313
May 8, 2004 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

festisMER wrote: Som sagt.. vägra bara göra en egen ramp eller be någon polare eller släkting om hjälp..

ja, de e ju bara att ta en bit plywood... och kanske fästa den i väggen eller nåt... hur lätt som helst.. kan man ju gör med ena handen bakom ryggen...

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
615341
May 8, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Per$$oN wrote: Colic: Sitter du i rullstol? Som jag förstod det av din text så gör du det.. Kan med lätthet förstå att människor som suttit länge i rullstol klarar en sån trapp väldigt fort, men en som just hamnat i en kanske inte har det så lätt från början. Rullstolsbundna människor är oftast fruktansvärt starka i armar och överkropp, medans en som just hamnat i rullstol inte är vidare starka..

Klarar man köra ner i diket med en mc så klarar man nog att lägga upp två plankor oxå....

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
615357
May 8, 2004 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Evolutionsteorin funkar nästan idag också. Om han är för dum för att inte kunna göra en egen ramp så svälter han ihjäl hemma 😀

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
615359
May 8, 2004 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmmm.. kom och tänka på rubriken "Sånna här människor bör låsas in för allmänhetens bästa"
Han sitter ju inlåst 😛

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
615366
May 8, 2004 - 4:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Bogus^ wrote: [quote=festisMER]Som sagt.. vägra bara göra en egen ramp eller be någon polare eller släkting om hjälp..

ja, de e ju bara att ta en bit plywood... och kanske fästa den i väggen eller nåt... hur lätt som helst.. kan man ju gör med ena handen bakom ryggen...

Precis, tom. jag skulle klara det, och jag är stockholmare :cy: Sena tt jag skulle bli tvungena att spraya JL på den eller döpa den till kungsrampen eller nått är ju en annan sak 😀

Till colic säger jag bara: "Go on, curse the bitch off" /Eddie Murphy - Delerious(eller Raw)

Gorbarog
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
615385
May 8, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ta sig ner för trappan ska han klara av utan problem, uppför däremot krävs det ju lite armstyrka för att klara av.
Men vad är det för pansarvagn till rullstol han sitter i? Och som många andra säger, en ramp kan man bygga ihop om man är lite händig.

GardenGnome
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
616257
May 10, 2004 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Gorbarog wrote: Ta sig ner för trappan ska han klara av utan problem, uppför däremot krävs det ju lite armstyrka för att klara av.
Men vad är det för pansarvagn till rullstol han sitter i? Och som många andra säger, en ramp kan man bygga ihop om man är lite händig.

Som Pim_ sa: Två plankor. Den ska ju ändå vara provisorisk.

Colic, hur går det? Vad säger han?

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
616288
May 10, 2004 - 5:49 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Jag har skickat iväg en något modifierad version av min post till skaparen av artikeln, jag har även Magnus telefonnummer och ska ringa honom senare idag.

Du måste ge oss en update så fort du kan!

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
616317
May 10, 2004 - 7:13 am
sp_Permalink sp_Print

Ska ringa honom idag hade jag tänkt, får väl antagligen kalla fötter då man sitter med luren i hand, men jag ska försöka iaf 😀

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
616318
May 10, 2004 - 7:18 am
sp_Permalink sp_Print

Återkom gärna om du får svar från Aftonbladet 😀

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
616374
May 10, 2004 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig

ja eller en någorlunda seriös tidning 😉

det e aftonbladet folk läser.. så varför ska man lägga en artikel i en annan tidding när man ändå vill att folk ska läsa den???

Jag läser DN. Om jag sedan vill komplettera med skvaller kan jag väl köpa en Hänt Extra.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
616521
May 10, 2004 - 12:11 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=MULLVADEN][quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig

det e aftonbladet folk läser.. så varför ska man lägga en artikel i en annan tidding när man ändå vill att folk ska läsa den???

Jag läser DN. Om jag sedan vill komplettera med skvaller kan jag väl köpa en Hänt Extra.

😀

Du har stort köksbord va? De krävs för att kunna läsa DN. DN är en bra tidning, förutom storleken.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
616720
May 10, 2004 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=stormaz][quote=MULLVADEN][quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig

😀

Du har stort köksbord va? De krävs för att kunna läsa DN. DN är en bra tidning, förutom storleken.

Läser bara tidningar på internet, förutom Slitz då 🙂

danowani
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
616756
May 10, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

håller fullständigt med alla (eller de flesta? orkar inte läsa igenom alla svar :D) hur svårt kan det va att lägga ut nåra plankor? å om han inte klarar det själv kan han väl bara be nån han känner fixa det

Kame_boy
Member
Medlem
Forum Posts: 2310
616992
May 10, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

ColiC har helt rätt, men jag kan inte låta bli att tänka på hur staten bara skiter ut pengar åt vissa soffpotatisar som inte orkar jobba eller har skadat lillfingret och måste få ersättning osv.. det handlar om väldigt mkt pengar.
Folk får pengar av soc. för att köpa en TV så att de ska ha sysselsättning, folk får pengar för nästan allt egentligen, men ändå kan folk som behöver det inte få det. Ett klart exempel är den här killen som bara vill ha en liten ramp.

Ett annat exempel är min flickvän som vill flytta hemifrån för att hon och pappan har väldigt svårt att leva tillsammans. Men socialen tar ett bra jävla tag på sig och efter 4-5 månader har dom utrett det hela, men dom har inte ersatt ett öre för den tid hon inte fått barnbidrag, klädpengar, matpengar eller färdmedel till skolan. Men ja.. soffpotatisar behöver skinnsoffor och TVn, samt mat och klädersättning så att de inte jobbar svart..
min flickvän har praktiskt taget inte haft någonstans att bo senaste månaderna förutom med mig och inte fan gör staten ett skit.

(Problemet är lite mer invecklat än så här, hon har det lite svårare men för enkelhetens skull skriver jag inte ner dem, det jag vill komma fram till är bara att personer som behöver hjälp inte får det på rätt sätt eller får det för sent, och dom som egentligen inte behöver hjälp verkar få det så himla enkelt).

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
617303
May 11, 2004 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

*bump*

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
617305
May 11, 2004 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde ju passa på att ge killen länken til den här tråden 😀

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
617323
May 11, 2004 - 2:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du inte ringt än?

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
617333
May 11, 2004 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Du var ju inte direkt diplomatisk i mailet laugh

Svaret visar ju bara att de skiter i mailet, iaf om du frågar mig 🙂

Vi vill veta om erat samtal nu! 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL