March 20, 2003
Per$$oN wrote: Colic: Sitter du i rullstol? Som jag förstod det av din text så gör du det.. Kan med lätthet förstå att människor som suttit länge i rullstol klarar en sån trapp väldigt fort, men en som just hamnat i en kanske inte har det så lätt från början. Rullstolsbundna människor är oftast fruktansvärt starka i armar och överkropp, medans en som just hamnat i rullstol inte är vidare starka..
Klarar man köra ner i diket med en mc så klarar man nog att lägga upp två plankor oxå....
July 13, 2002
Bogus^ wrote: [quote=festisMER]Som sagt.. vägra bara göra en egen ramp eller be någon polare eller släkting om hjälp..
ja, de e ju bara att ta en bit plywood... och kanske fästa den i väggen eller nåt... hur lätt som helst.. kan man ju gör med ena handen bakom ryggen...
Precis, tom. jag skulle klara det, och jag är stockholmare :cy: Sena tt jag skulle bli tvungena att spraya JL på den eller döpa den till kungsrampen eller nått är ju en annan sak 😀
Till colic säger jag bara: "Go on, curse the bitch off" /Eddie Murphy - Delerious(eller Raw)
November 25, 2003
Gorbarog wrote: Ta sig ner för trappan ska han klara av utan problem, uppför däremot krävs det ju lite armstyrka för att klara av.
Men vad är det för pansarvagn till rullstol han sitter i? Och som många andra säger, en ramp kan man bygga ihop om man är lite händig.
Som Pim_ sa: Två plankor. Den ska ju ändå vara provisorisk.
Colic, hur går det? Vad säger han?
May 23, 2001
MULLVADEN wrote: [quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig
ja eller en någorlunda seriös tidning 😉
det e aftonbladet folk läser.. så varför ska man lägga en artikel i en annan tidding när man ändå vill att folk ska läsa den???
Jag läser DN. Om jag sedan vill komplettera med skvaller kan jag väl köpa en Hänt Extra.
October 22, 2002
stormaz wrote: [quote=MULLVADEN][quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig
det e aftonbladet folk läser.. så varför ska man lägga en artikel i en annan tidding när man ändå vill att folk ska läsa den???
Jag läser DN. Om jag sedan vill komplettera med skvaller kan jag väl köpa en Hänt Extra.
😀
Du har stort köksbord va? De krävs för att kunna läsa DN. DN är en bra tidning, förutom storleken.
May 23, 2001
fisken wrote: [quote=stormaz][quote=MULLVADEN][quote=pompougnac][quote=heimdal]du vfår ringa aftonbladet å be dem göra en artikel om hhur bra du klarar dig
😀
Du har stort köksbord va? De krävs för att kunna läsa DN. DN är en bra tidning, förutom storleken.
Läser bara tidningar på internet, förutom Slitz då 🙂
September 3, 2001
ColiC har helt rätt, men jag kan inte låta bli att tänka på hur staten bara skiter ut pengar åt vissa soffpotatisar som inte orkar jobba eller har skadat lillfingret och måste få ersättning osv.. det handlar om väldigt mkt pengar.
Folk får pengar av soc. för att köpa en TV så att de ska ha sysselsättning, folk får pengar för nästan allt egentligen, men ändå kan folk som behöver det inte få det. Ett klart exempel är den här killen som bara vill ha en liten ramp.
Ett annat exempel är min flickvän som vill flytta hemifrån för att hon och pappan har väldigt svårt att leva tillsammans. Men socialen tar ett bra jävla tag på sig och efter 4-5 månader har dom utrett det hela, men dom har inte ersatt ett öre för den tid hon inte fått barnbidrag, klädpengar, matpengar eller färdmedel till skolan. Men ja.. soffpotatisar behöver skinnsoffor och TVn, samt mat och klädersättning så att de inte jobbar svart..
min flickvän har praktiskt taget inte haft någonstans att bo senaste månaderna förutom med mig och inte fan gör staten ett skit.
(Problemet är lite mer invecklat än så här, hon har det lite svårare men för enkelhetens skull skriver jag inte ner dem, det jag vill komma fram till är bara att personer som behöver hjälp inte får det på rätt sätt eller får det för sent, och dom som egentligen inte behöver hjälp verkar få det så himla enkelt).
1 Guest(s)