September 21, 2002
men det är ju det jag säger!! Vi hamnade på samma låt... Metallica - Unforgiven II, på alla dessa jävla låtar med 2sekunders marginal! kändes ganska otroligt! 😀
nån som är duktig på sannolikhetslära?
man kanske ska dra sannolikgeten att man hamnar just på den låten själv och sen dividera med den andres?
February 25, 2002
ja men frågan är ju om ni båda hade alla låtar i listan och körde random, eller om ni var och en valde vad ni skulle lyssna på.
För om ni valde vad ni skulle lyssna på så gäller inte de antal låtar för du lyssnar ju garanterat inte på alla frekvent.
Många ligger ju bara där och samlar damm.
May 17, 2002
nivaman wrote: [quote=Krqagyzzz]i sinnom tid så kommer det ske, men det kan ju ta en stund.
jag trodde att du skulle få sannolikheten till 42 😮
shhh, inte så högt.
Det är ju klart svaret är 42 men man kan inte går runt och säga att man vet hela tiden, då åker man i sinom tid ut.
March 1, 2003
GroundX wrote: Hur stor sannolikhet är det att jag och en kompis lyckas hamna på samma låt med 2sekunders marginal?
Jag hade ca 12 000 låtar (~30dagar)
Han hade ca 7 000 låtar (~21dagar)
Krqagyzzz wrote: [quote=nivaman][quote=Krqagyzzz]i sinnom tid så kommer det ske, men det kan ju ta en stund.
jag trodde att du skulle få sannolikheten till 42 😮
shhh, inte så högt.
Det är ju klart svaret är 42 men man kan inte går runt och säga att man vet hela tiden, då åker man i sinom tid ut.
den här frågan skulle nog drivit (rymd)skeppet med det oändliga osannolighetsdriften i åratal... 😮
1 Guest(s)