January 5, 2002
http://www.svd.se/dynamiskt/ut.....994159.asp
En ny generation unga tyskar gör uppror mot schablonerna och den plågsamt kluvna synen på det egna landet. ”Tyskland är häftigt”, lyder stridsropet med vilket de går till attack mot bristande självförtroende och outtalade regler som sedan kriget präglat föräldrar och deras föräldrar.
En av dessa unga, kreativa tyskar är modeskaparen Eva Gronbach. Hennes kläder i de tyska färgerna svart, rött och guld är för många en provokation. Andra betraktar det som befriande. ”Coolt”, säger några av tonåringarna på gatan när jag visar bilder på tröjor med tyska örnen och ett bälte där det står ”Vaterland”, fosterland.
/Edit: Låt inte det här bli en politikdebatt!
June 23, 2002
Marcan- wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂
Jo men jag förstår dock inte varför man ens ha en sån tröja 😛 Inte ens snygga.
Nej det är kanske din värdering av dem ja. Var nog inte det som det handla om nu heller, utan principen.
January 14, 2002
håller med BelGarath om detdär med torshammare... fick en torshammare i silver av mor min när jag var 11 år som jag haft på mig sen dess typ.. men en dag så tyckte lärarna i högstadiet att det var rasistigt (stava?? lite trött nu) och jag fick gå till rektorn och få hemringning pga att jag hade en torshammare på mig. helt sjukt.
August 16, 2002
BelGarath wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂
Du menar brutalt nerslagen/ihjälslagen.
mmm... i love the smell of prejudice in the morning...
edit: kan ju nästan slå vad om att ni inte ens varit i rinkeby... bor i bromsten som gränsar till rinkeby och tensta, och folk som ni (folk med fördomar) verkar tro att det är south central swedish edition...
edit2: okej vill inte göra det här till en tråd som handlar om rasism etc eftersom vi haft (för) många sådana här på forumet, så nu droppar vi det okej?
July 8, 2003
keffing wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂
stenad med frukt? fruktad heter det väl
men seriöst, tror du du blir stenad om du går med en sån tröja i rinkeby?
Med tanke på att man är halvnorsk så har jag ingen anledning att bära en sån överhuvudtaget. =) Dessutom, vad är det som är så bra med att vara svensk? Svenskar är svartsjuka, griniga och lata...
June 28, 2001
jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.
synd bara att dom suger getpung när det kommer till andra språk än just deras egna.
och det är fan media som blåser upp allting hela tiden, i sverige får man knapt vara svensk längre, antar att det har varit så i tyskland enda sen dom förlorade kriget.
July 11, 2002
Mind wrote: jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.
synd bara att dom suger getpung när det kommer till andra språk än just deras egna.och det är fan media som blåser upp allting hela tiden, i sverige får man knapt vara svensk längre, antar att det har varit så i tyskland enda sen dom förlorade kriget.
Gillar du också Tysk hårdporr?
June 28, 2001
caged wrote: [quote=keffing][quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂
stenad med frukt? fruktad heter det väl
men seriöst, tror du du blir stenad om du går med en sån tröja i rinkeby?
Med tanke på att man är halvnorsk så har jag ingen anledning att bära en sån överhuvudtaget. =) Dessutom, vad är det som är så bra med att vara svensk? Svenskar är svartsjuka, griniga och lata...
nja det låter som en genarlisering, du ser vell vad vi har åstakommigt, vi leder IT racet och ekonomin är körd åt helvetem snart kommer vi hamna i en ekonomisk kris och bli lika utslagna som ryssland.
sverige är underbart.
March 10, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Mind]jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.
synd bara att dom suger getpung när det kommer till andra språk än just deras egna.och det är fan media som blåser upp allting hela tiden, i sverige får man knapt vara svensk längre, antar att det har varit så i tyskland enda sen dom förlorade kriget.
Gillar du också Tysk hårdporr?
Vem gör inte det? 🙄
Det roliga med Tyskland är att 98% av alla män har någon gång besökt en bordell. 😀
2 Guest(s)