Sånt här skulle jag vilja se mer av i Sverige!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sånt här skulle jag vilja se mer av i Sverige!
snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 28, 2004 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.svd.se/dynamiskt/ut.....994159.asp

En ny generation unga tyskar gör uppror mot schablonerna och den plågsamt kluvna synen på det egna landet. ”Tyskland är häftigt”, lyder stridsropet med vilket de går till attack mot bristande självförtroende och outtalade regler som sedan kriget präglat föräldrar och deras föräldrar.
En av dessa unga, kreativa tyskar är modeskaparen Eva Gronbach. Hennes kläder i de tyska färgerna svart, rött och guld är för många en provokation. Andra betraktar det som befriande. ”Coolt”, säger några av tonåringarna på gatan när jag visar bilder på tröjor med tyska örnen och ett bälte där det står ”Vaterland”, fosterland.

/Edit: Låt inte det här bli en politikdebatt!

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
556053
February 28, 2004 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag med, vore skönt att kunna ha en torshammare runt halsen utan att bli påhoppad av jallas

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
556059
February 28, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

DraGoN
Member
Medlem
Forum Posts: 3294
556060
February 28, 2004 - 8:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Var ju inga bilder trist....

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
556062
February 28, 2004 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Du menar brutalt nerslagen/ihjälslagen.

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
556093
February 28, 2004 - 9:42 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
556168
February 29, 2004 - 12:10 am
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Jo men jag förstår dock inte varför man ens ha en sån tröja 😛 Inte ens snygga.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
556193
February 29, 2004 - 1:23 am
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Jo men jag förstår dock inte varför man ens ha en sån tröja 😛 Inte ens snygga.

Nej det är kanske din värdering av dem ja. Var nog inte det som det handla om nu heller, utan principen.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
556214
February 29, 2004 - 1:58 am
sp_Permalink sp_Print

håller med BelGarath om detdär med torshammare... fick en torshammare i silver av mor min när jag var 11 år som jag haft på mig sen dess typ.. men en dag så tyckte lärarna i högstadiet att det var rasistigt (stava?? lite trött nu) och jag fick gå till rektorn och få hemringning pga att jag hade en torshammare på mig. helt sjukt.

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
556231
February 29, 2004 - 4:02 am
sp_Permalink sp_Print

stenad med frukt? fruktad heter det väl laugh

men seriöst, tror du du blir stenad om du går med en sån tröja i rinkeby?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
556232
February 29, 2004 - 4:04 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

mmm... i love the smell of prejudice in the morning...

edit: kan ju nästan slå vad om att ni inte ens varit i rinkeby... bor i bromsten som gränsar till rinkeby och tensta, och folk som ni (folk med fördomar) verkar tro att det är south central swedish edition...

edit2: okej vill inte göra det här till en tråd som handlar om rasism etc eftersom vi haft (för) många sådana här på forumet, så nu droppar vi det okej?

caged
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1576
556843
February 29, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Med tanke på att man är halvnorsk så har jag ingen anledning att bära en sån överhuvudtaget. =) Dessutom, vad är det som är så bra med att vara svensk? Svenskar är svartsjuka, griniga och lata...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
556850
February 29, 2004 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.
synd bara att dom suger getpung när det kommer till andra språk än just deras egna.

och det är fan media som blåser upp allting hela tiden, i sverige får man knapt vara svensk längre, antar att det har varit så i tyskland enda sen dom förlorade kriget.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
556851
February 29, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.
synd bara att dom suger getpung när det kommer till andra språk än just deras egna.

och det är fan media som blåser upp allting hela tiden, i sverige får man knapt vara svensk längre, antar att det har varit så i tyskland enda sen dom förlorade kriget.

Gillar du också Tysk hårdporr?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
556856
February 29, 2004 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

caged wrote: [quote=keffing][quote=Smirnoff]Okej, om man går omkring i Rinkeby med en T-shirt vart det står "Absolut Svensk" så kommer man bli stenad med frukt 🙂

Med tanke på att man är halvnorsk så har jag ingen anledning att bära en sån överhuvudtaget. =) Dessutom, vad är det som är så bra med att vara svensk? Svenskar är svartsjuka, griniga och lata...

nja det låter som en genarlisering, du ser vell vad vi har åstakommigt, vi leder IT racet och ekonomin är körd åt helvetem snart kommer vi hamna i en ekonomisk kris och bli lika utslagna som ryssland.
sverige är underbart.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
557333
March 1, 2004 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: vi leder IT racet

Jodå... Vi har många vaktm... oj,... data-tekniker

🙄

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
557353
March 1, 2004 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=Mind]jag gillar tyskland, det kommer Jävligt mkt bra musik därifrån och dom har endel rätt coola bilar.

Gillar du också Tysk hårdporr?

Vem gör inte det? 🙄

Det roliga med Tyskland är att 98% av alla män har någon gång besökt en bordell. 😀

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
557360
March 1, 2004 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Gillar du också Tysk hårdporr?

Jaa... "Helga ich spritze!"

😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL