Sapphire RMA Service|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sapphire RMA Service
NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 18, 2006 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Dear Customer,

To start the Sapphire End User RMA process; please fill in the attached form and return it to me. Details on how to fill in this form can be found bellow.

Please note that we charge an administration fee of £25.85 GBP including VAT for all customers. This fee covers a maximum of 2 cards only. Any subsequent cards will be charge accordingly.

We just offer payment by http://www.paypal.co.uk (please read FAQ/help if you have problem here).

Within the next 3 days, after receiving a reply from you we will request the payment via PayPal. If you don’t receive it (please check your spam filter), please send us a reminder again.

After having received your payment we can start processing your RMA. Furthermore we have to issue an RMA-number with our factory in Hong Kong, which can take up to 4-5 days. Afterwards you will get an email from us, including this RMA number and all the other necessary information.

Furthermore you are responsible for shipping the card (without any cables or accessories) and all incidental costs to us, we will pay for the return.

Please reply with the attached Excel form as described bellow (You only need to fill in the first datasheet of the file, titled ‘RMA Form’):

Varför ska jag betala dom en avgift för att få göra RMA? Sedan ska jag stå för frakten till Hong Kong? Ännu vidrigare är att ett nytt X300SE kort kostar 1 GBP mer än deras avgift!

Aldrig mer rör jag någonting som har med Sapphire att göra!

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
Member Since:
October 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1069484
August 18, 2006 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

vart faen har du handlat?

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1069488
August 18, 2006 - 4:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är Sapphire RMA det dära.

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
Member Since:
October 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1069491
August 18, 2006 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Men alltså om det är ett factory fel på kortet borde du ju kunna lämna tillbaka den till butiken?

Avatar
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
Member Since:
August 31, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
1069494
August 18, 2006 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

dupa666 wrote: Men alltså om det är ett factory fel på kortet borde du ju kunna lämna tillbaka den till butiken?

Jo, det måste ju bli mer simple to skicka det till the Swedish butik for RMA..
wink

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
Member Since:
December 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1069547
August 18, 2006 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Butiksgarantin har gått ut, annars hade jag väll inte snackat med Sapphire?

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

dupa666
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 179
Member Since:
October 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1069553
August 18, 2006 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

ursäåkta det är jag som e lite förvirrad. Var säker på att det stog "jag har just köpt ett nytt kort"
kollat lite nu och det måste ha varit i en sweclockers tråd och inte här 😛
Sågåre näår man tabsurfar på två forum samtidigt

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
Member Since:
September 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1069559
August 18, 2006 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Sapphire verkar ju ha en skruv lösa? Hur kan de ens komma undan med ett RMA-förfarande som ser ut så där? Även om man skulle få tillbaka de där 25 punden såär det ju inte glasklart att man har pengar just nu, och de flesta har väl inte paypal-konton även om de är lätta eller svåra att fixa?

Bra tråd, ska vara jäkligt försiktig med Sapphire i framtiden, de verkar ju inte ha kundens bekvämlighet i åtanke i alla fall...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 239
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL