December 31, 2001
Har skaffat mig ett sår i min mun, precis till höger vid den där dallrande saken som man har i munnen ( den som rör sig när alla tecknade figurer skriker ) På höger sida av den och på väggen ner mot strupen, sitter inte högt utan nästan nere mot tungan.
Detta gör då förjävligt ont och allt som sväljs åker ner just mot detta sår och gör så att jag upplever en fördjävlig smärta. Har haft det lilla såret i ca 4 dagar men det läker så segt så fort man får något sår i munnen.
Så finns det någon som har ett tips hur jag ska kunna få det att skynda på läkandet ?
Kan ju inte äta pizza med stark kebabsås längre :gråt:
HJÄLP !!!
August 20, 2001
Du har inte käkat chips?
Och det borde nog finnas någon salva på apoteket: http://www.apoteket.se/apoteke.....038;t=2240
Fast om det inte försvinner så bör du nog gå till läkaren och kolla upp det...
January 24, 2003
Munsår går över... Läker fort, brukar iaf, eftersom det finns mkt och fina blodkärl där. Håll rent, som tidigare skribent skrev, gurgla, finns ju speciella lösningar för sånt på apoteket.
Smärtan får dig kanske att sluta småäta, ett tips för folk med lite för mkt att ta i kanske, att skaffa munsår!? 😉
Jag TROR inte att du får mkt mer vettigt svar om du skulle ta dig till sjukan, bara få det bekräftat - vilket i sig ju är viktigt. Tex:
Patient: Jag är överviktig, röker och rör aldrig på mig. Varför är jag så trött, har så dålig ork och ....?
Sköterska/läkare: Är rätt, sluta röka och börja motionera!
Handle the pain! :bash:
Tillägg 1: Går det inte över på LÄNGE så kan du ju knalla å fråga syster på sjukan...
Tillägg 2: Hångla inte med tjejerna... Eller grabbar, om du är åt det hållet... :D/
March 10, 2002
Death On Wings wrote: [quote=copulator]drick soppa ur sugrör. finns grymt goda färdiglagade soppor. värt att prova
Jovist soppa är gott men den måste ju va varm för att va ätbar och ha varm soppa på ett sår är inte roligt 🙂 men får låta den svala i så fall.
Du kan ju trycka ner en slang i halsen? =)
Eller så kan du skaffa drop. :bgrin:
December 31, 2001
Dehman wrote: [quote=Death On Wings][quote=copulator]drick soppa ur sugrör. finns grymt goda färdiglagade soppor. värt att prova
Jovist soppa är gott men den måste ju va varm för att va ätbar och ha varm soppa på ett sår är inte roligt 🙂 men får låta den svala i så fall.
Du kan ju trycka ner en slang i halsen? =)
Eller så kan du skaffa drop. :bgrin:
Eller låta dig hålla soppan i munnen tills den svalnar och sen spotta över den till min.
1 Guest(s)