May 17, 2002
jag vill inte gnälla (men nu gör jag det ändå) men särskrivningen här är extrem. Inte nog med att den är snart mer vanlig än den korrekta skrivningen dessutom så ökar den. Den började lite smått för några år sedan har efter det spridit sig likte ett virus på vårat forum. Är det bara jag (och Arny) som tycker att detta är en nagel i ögat på vårt fina, ej särskilt avancerad språk vi använder här på NH. Kommer jag nu att bli stenad av alla som tycker motsatsen till mig? Kommer jag att få höra några positiva kommentarer? Samt till sist. Vad är Ironi^-1
// Krqagyzzz
August 7, 2003
Ja, fy fan för särskrivningar! Jag är en sån där som klistrar klisterlappar från http://www.skrivihop.nu på saker som är särskrivna. Som exempelvis "jude jävel" eller "kärleks tunneln" osv osv... Urk!
October 26, 2003
Laglorden wrote: Ja, fy fan för särskrivningar! Jag är en sån där som klistrar klisterlappar från http://www.skrivihop.nu på saker som är särskrivna. Som exempelvis "jude j**el" eller "kärleks tunneln" osv osv... Urk!
tyvärr så har dom väl lagt ner skrivihop.nu? ja har iaf en hel hög klistermärken... hehe..
January 23, 2002
boogey wrote: mmm... tycker inte att man skall använda ett korrekt skriftspråk på ställen som detta, men sär skrivning är faktiskt ganska jobbigt...
Något som försvårar läsningen rätt rejält ibland och som är ganska enkelt att undvika...
"uttalas det ihop, så skrivs det ihop"
DiDi wrote: Man borde nästa skicka polis bilar efter sär skrivare
Men jag gillar inte heller det men vet att även jag gör fel ibland. 🙄
August 20, 2001
Steel wrote: [quote=boogey]mmm... tycker inte att man skall använda ett korrekt skriftspråk på ställen som detta, men sär skrivning är faktiskt ganska jobbigt...
Något som försvårar läsningen rätt rejält ibland och som är ganska enkelt att undvika...
Du glömde polis bilar 😉
January 23, 2002
DiDi wrote: [quote=Steel][quote=boogey]mmm... tycker inte att man skall använda ett korrekt skriftspråk på ställen som detta, men sär skrivning är faktiskt ganska jobbigt...
Du glömde polis bilar 😉
Glömde topic också 😀
March 10, 2002
gillbert wrote: mitt förslag till er som kokar över av vrede när ni läser inlägg med felstavningar är att ni låter bli sådana här sidor där vem som helst får skriva. eftersom det alltid kommer finnas folk som inte är lika duktiga som er.
Versaler och punkt kan man i.a.f. använda. Det lärde man sig redan på lågstatidet.
3 Guest(s)