October 25, 2003
Hallå alla.
Jag gör ett arbete i skolan om satanism,
och undrar;
Om någon säger ordet Satanist till er,
vad tänker ni på??
Folk i svarta kåpor som offrar katter och småbarn,
eller "normala" männsikor som är precis som alla andra,
bara det att de har en annan religon.
Skriv vad ni tror att en Satanist är,
och gärna om ni känner någon.
May 22, 2001
tänker på en sån som inte går i kyrkan & inte tror på det kyrkliga. Använder Upp & ner vända kors.
Det är min syn på det, vet ej hur sant det är.
Här har du nog en stor hjälp:
October 22, 2003
Satanister dyrkar inte djävulen som djävulsdyrkare som satanister brukar blandas ihop med. Annars är det en ideologi som berättar hur man ska leva. Man ska bara bry om sig själv och strunta i alla andra, alla ska ta hand om sig själv. Kort sagt - satanism är det samma som nyliberalism.
May 22, 2001
matsansan wrote: Satanister ser jag som väldigt egoistiska människor helt enkelt. Att folk har blandat ihop satanister och djävulsdyrkare är ju en annan femma
det är kyrkarns fel:
Gotisk Satanism / djävulsdyrkan: Gotisk Satanism är den påhittade, klassiska satanismen som den kristna kyrkan hittade på under medeltiden. Det är härifrån den klassiska bilden av satanism som ett utslag av ren ondska och förstörelselusta härstammar.
February 22, 2003
Satanismen är igentligen ingen religon efterssom satanister inte tror på nån Gud, dom tror alltså inte på nån röd gubbe i helvetet.
Dom tror på sig själva och sina närmsta anhöriga.
Jag hatar när folk har fördomar om satanism och tror dom offrar barn och getter
men det är djävuldrykan och nått helt annat.
September 28, 2003
deadbolt wrote: till 90% korkade fjortisar utan ett genomtänkt trosfundament, kul som image men som ideologi är det helt förkastligt, sätt sk satanister i i en nått skitland där jungelns lag gäller å se hur kul det är att praktisera.
:hehe: Det är nog som du säger. jag är ateist nu men om jag hamnade i mitten av amazonjungeln skulle jag nog vilja ha något att tro på som känns tryggt och säkert, det är det som är nyckeln till religion att det är otryggt omkring en kolla bara på mellanöstern eller egentligen alla u-länder där är religion jätteviktigt men i i-länder är det rätt mkt "skitsamma" 😕
3 Guest(s)