November 21, 2001
Skickade mitt Geforce 4 ti4200 som jag hade sålt.
Och när det kom fram, var kortet totalt förstört. Två minnen hade brutits av. Kylarens plast piggar som håller fast den hade knäckts så den var av med. Om kylaren var helt bucklig.
De måste ha ställt någon lastpall eller nått på paktet.
Fan va sur man blir.
Kan man kräva ersättning eller så?
November 21, 2001
April 10, 2001
AMD-Linus wrote: Å h*****e, jag som skickade som brev.
Alltså...
Detta är JÄTTE viktigt när vi/ni köper och säljer saker.
Skickas det utan inlämningskvitto, (brev, ekonomibrev osv) så utgår ingen som hellst ersättning vid skada eller om det försvinner.
Datorkomponenter som är oftast både dyra och ömtåliga MÅSTE skickas som registrerad post, antingen Rekomenderat eller paket.
Kostar lite mer, men då är godset försäkrat om olyckan är framme.
Tänk på det.. Det är värt dom extra kronorna.
November 26, 2002
Peter@20ghz wrote: [quote=AMD-Linus]Å h*****e, jag som skickade som brev.
Alltså...
Detta är JÄTTE viktigt när vi/ni köper och säljer saker.
Skickas det utan inlämningskvitto, (brev, ekonomibrev osv) så utgår ingen som hellst ersättning vid skada eller om det försvinner.
Datorkomponenter som är oftast både dyra och ömtåliga MÅSTE skickas som registrerad post, antingen Rekomenderat eller paket.
Kostar lite mer, men då är godset försäkrat om olyckan är framme.
Tänk på det.. Det är värt dom extra kronorna.
jobbar du på posten eller? Du verkar kunna en hel del... 🙂
November 26, 2002
Peter@20ghz wrote: [quote=Öwall][quote=Peter@20ghz][quote=AMD-Linus]Å h*****e, jag som skickade som brev.
.
jobbar du på posten eller? Du verkar kunna en hel del... 🙂
Nej
Ja
🙂
Ja, du är ju gammal, så du har säkert postat en hel del brev i dina dar 🙂
Jag jobbar däremot på posten, ska dit nu. Börjar klockan fyra...
April 10, 2001
JA då lär du kunna en del också.
Jobbade för Dahlsten & company i slutet av 80-talet och en bit in på 90-talet, men dock med helt andra saker.
Vad gäller kunnande av posthantering har man fått lära sig via andra arbetsplatser där man ofta har kontakt med Posten på ett eller annat sätt.
jobba på nu,, så alla våra paket kommer fram 🙂
November 21, 2001
April 10, 2001
Dessvärre så täcker inte en heförsäkring sånt.
Ev, kanske en rejält tilltagen drulleförsäkring kan hjälpa, men som sagt, inte utan en självrisk.
Jag tror att det enda som kan hjälpa här, är om du på något sätt kan påvisa att detta har uppståt pga. sabbotage, onödigt oaktsam hantering eller liknande. Att någon skulle ha gjort detta på ren jävelskap.
Men om det inte är så, så är du nog desvärre ganska rökt.
June 20, 2002
Metz wrote: POSTEN ÄGER JU,
jag skickade min sunkiga AMD datorpaket på retur till DB för att inte funka som den skullle och då lyckas posten slarva bort den nånstans, så jag höll andan en månad och fick sen ut nästan 12 loppor det va fint
😮 😮 😮 😮
sån tur kan man också ha...
men jag gissar att du inte skickade din burk som brev... 😛
1 Guest(s)