July 27, 2002
Hauk wrote: Erm, nu fattar jag inte ? har dom ändrat reglerna dom senaste två åren.. ? du går på högstadiet va ?
Ja. Alltså.
Du får 16 betyg..
Vi säger att du har 15 G och 1 IG..
Men sen har valt franska som språk och där har du MVG..
Då har ditt IG plötsligt blivit ett MVG..
För man räknar bara 16 betyg.. Man kan inte få 17 betyg.. Så du får alltså de 16 bästa.. Men alla har ju inte 17 betyg.. Då måste du ha ett språk.. T.ex tyska eller franska alterantivt spanska.
April 2, 2003
July 27, 2002
Grejen är ju att på ett gymnasium har inte lärarna en chans att kolla hur ni jobbar på lektionerna.. det är ju så mkt folk.. Det blir att de går efter proven bara.
T.ex min polares brorsa.. Han är hemma hela tiden.. fast han går och gör proven bara..
Och han klarar sig.. De kan inte veta vem som är vem typ. 🙂
November 15, 2002
He he, verkar bara vara jag som läser på universitet!
Kämpa på nu gubbar!
Fastän att det emellanåt är riktigt trist på högstadiet/gymnasiet är det alltid bra att försöka få bra betyg. Då slipper man tex. att läsa upp en massa på komvux, dvs om man skulle få för sig att plugga vidare.
January 22, 2003
Vafan vill ingen gå på idrotten för? De betygen är faktiskt rätt viktiga i framtiden när ni söker jobb. Även om man kommer söka en skrivbordstjänst kräver det god fysik pga de monotona rörelserna man utsätts för fär. Tro mig, jag vet! Sitter själv på kontor och måste ha regelbunden träning för att rygg och axlar inte ska paja.
Det är ju för er egen skull som man har idrott, visst alla danser och grejer som man får hålla på med är väl inte alltför upplyftande. Men ett bra idrottsbetyg ser bättre ut i en arbetsgivares ögon än ett IG!!
March 10, 2002
Callister wrote: [quote=spartacus]Vad är cp-prov?
Det är ett prov som luktar lingonsylt och grädde med kakor som legat i Dehmans kalsoner, nöjd?
Jag gillar inte att ha lingonsylt och grädde i kalsongerna. Men ibland måste man ju. :bgrin:
Skit i idrotten! Du får betyg i sexton ämne, då spelar det ig:et inte någon roll!
June 23, 2002
Waiden wrote: Vafan vill ingen gå på idrotten för? De betygen är faktiskt rätt viktiga i framtiden när ni söker jobb. Även om man kommer söka en skrivbordstjänst kräver det god fysik pga de monotona rörelserna man utsätts för fär. Tro mig, jag vet! Sitter själv på kontor och måste ha regelbunden träning för att rygg och axlar inte ska paja.
Det är ju för er egen skull som man har idrott, visst alla danser och grejer som man får hålla på med är väl inte alltför upplyftande. Men ett bra idrottsbetyg ser bättre ut i en arbetsgivares ögon än ett IG!!
Precis vad jag tänkte säga, vår idrottslärare sa det till oss när vi började. 8)
Klart man pallrar sig till gympan. Jag hatade vår idrottslärare i Högstadiet men jag försökte bäst jag kunde att vara där och delta och lyckades få G. Var nära ett VG men jag sabbade min närvaro i nian tyvärr.
Men nu i gymnasiet tycker jag lärare är mycket bättre så nu är jag där nästna varje gång. 🙂
March 10, 2002
AMD_RULEZ wrote: Jag har ganska schyssta betyg:
Svenska VG-MVG
Matte: MVG
Teknik: MVG
Fysik: VG
Slöjd, (Sy): G
Träslöjd: G-...
Engelska: VG-MVG...
Knäck det...
Svenska MVG
Matte MVG
Teknik MVG
Fysik MVG
Träslöjd MVG
Engelska VG (Hade fått MVG om jag inte haft 300~timmar frånvaro från språkval)
Hemkunskap MVG
Musik VG
Bild G-
Kemi VG
Idrott MVG
Biologi VG
Historia MVG
Religon VG
Samhällskunskap MVG
Geografi MVG
Tror jag knäckte dig. :bgrin:
1 Guest(s)