August 10, 2003
Blir så jävla trött på sossarna. Som ni kanske märkt så ska dom ju höja skatten på alls slags lagringsmedia, CD-r skivor, vhs band osv.
Dom är ju såjävla dumma i huvudet att dom inte fattar att om dom sänkte priset på cd-skivorna (original skivorna) så skulle ju folk köpa dom och inte bränna lika mkt. Därmed DVD och Dataspel också.
Jag skulle iallafall bara köpa original grejer då.
Skulle inte ni köpa mer original cd-skivor, dvd filmer och dataspel om dom sänkte priset på dom? (Skatten)?
October 27, 2001
Jerry wrote: [quote=PaiN][quote=Jerry]Jo, men man smeker inte brottslingar medhårs.
Nej, man gör livet surt för de som sköter sig.
Inget av alternativen är bra. Eftersom poängen med inlägget är att man borde sänka priserna på originaldata svarade jag på det.
Om man läser rubriken är det ganska uppenbart att tråden även handlar om sossarnas kassa politik, därför poängterade jag det.
May 21, 2002
John_lz wrote: I ärligehetens namn: Hur många CD-skivor bränner du per månad som innehåller endast lagligt material??? Jag tror inte det är speciellt många här som skulle drabbas speciellt hårt ekonomiskt ingen brände copyright-skyddat material. Har jag fel?
du har väldigt fel, jag själv bränner alla mina dvd filmer som jag gör för eget bruk, nu blir det väldigt dyrt för mig om cd r höjs med 800%.
November 15, 2002
"För att kompensera för privat (inte pirat-) kopiering vill nu regeringen genom ett förslag i den nya upphovsrättslagen höja momsen på brännbar media med upp till 800%. De högsta höjningarna kommer att gälla DVD-RW och CD-RW, men även skivor av typen DVD-R och CD-R får en prishöjning. I bakgrunden ligger ett EU-direktiv, men varje enskilt land bestämmer själv hur man vill göra med avgifterna."
June 18, 2001
PaiN wrote: [quote=Jerry][quote=PaiN][quote=Jerry]Jo, men man smeker inte brottslingar medhårs.
Nej, man gör livet surt för de som sköter sig.
Inget av alternativen är bra. Eftersom poängen med inlägget är att man borde sänka priserna på originaldata svarade jag på det.
Om man läser rubriken är det ganska uppenbart att tråden även handlar om sossarnas kassa politik, därför poängterade jag det.
*kram* 🙂
June 18, 2001
John_lz wrote: I ärligehetens namn: Hur många CD-skivor bränner du per månad som innehåller endast lagligt material??? Jag tror inte det är speciellt många här som skulle drabbas speciellt hårt ekonomiskt ingen brände copyright-skyddat material. Har jag fel?
Troligen inte. Jag har bränt EN laglig skiva i hela mitt liv. Ja, det är förstås också den enda skiva jag har bränt. 😕
October 28, 2002
Bränner inte ett skit piratkopierat, skulle fan gå 300 skivor i månaden då. det ligger på HD'n. Skulle vara någon musik cd inför en fest då och då isf.. Sitter med en knappt öppnad 200-spindel så jag tror jag klarar mig ett tag.
Snart är väl det skatt för varje ord man skriver på datorn, eftersom pappers-industrin måste kompenseras, viva la socialstos. eller..
Tänk på det när ni röstar nästa gång 😉 storebror ser er... och straffar er... kollektivt.
Tråkiga är om detta gäller HD's, gäller det HD*s ?
April 4, 2003
January 6, 2003
Hauk wrote: Bränner inte ett skit piratkopierat, skulle fan gå 300 skivor i månaden då. det ligger på HD'n. Skulle vara någon musik cd inför en fest då och då isf.. Sitter med en knappt öppnad 200-spindel så jag tror jag klarar mig ett tag.
Snart är väl det skatt för varje ord man skriver på datorn, eftersom pappers-industrin måste kompenseras, viva la socialstos. eller..
Tänk på det när ni röstar nästa gång 😉 storebror ser er... och straffar er... kollektivt.
Det gäller ju minneskort till digitalkameror om jag har förstått det rätt!
Om jag skulle köpa ett extra 128mb minneskort till min kamera (Compact flash) skulle det kosta ca 400 kronor idag. Om nu lagen går igenom så kommer samma kort kosta 3200 kronor.
Det är helt sjukt!
November 26, 2002
ando wrote: [quote=Hauk]Bränner inte ett skit piratkopierat, skulle fan gå 300 skivor i månaden då. det ligger på HD'n. Skulle vara någon musik cd inför en fest då och då isf.. Sitter med en knappt öppnad 200-spindel så jag tror jag klarar mig ett tag.
Det gäller ju minneskort till digitalkameror om jag har förstått det rätt!
Om jag skulle köpa ett extra 128mb minneskort till min kamera (Compact flash) skulle det kosta ca 400 kronor idag. Om nu lagen går igenom så kommer samma kort kosta 3200 kronor.
Det är helt sjukt!
du har missförstått det. det är skatten som ska höjas, inte hela priset.
en cd-r kommer bli ungefär 10 kr dyrare har jag hört, hur det är med minneskort vet jag inte, men i värsta fall så öker det med en femtiolapp eller någonting kan jag tänka mig.
2 Guest(s)