June 20, 2002
Öwall wrote: [quote=ando][quote=Hauk]Bränner inte ett skit piratkopierat, skulle fan gå 300 skivor i månaden då. det ligger på HD'n. Skulle vara någon musik cd inför en fest då och då isf.. Sitter med en knappt öppnad 200-spindel så jag tror jag klarar mig ett tag.
Snart är väl det skatt för varje ord man skriver på datorn, eftersom pappers-industrin måste kompenseras, viva la socialstos. eller..
Tänk på det när ni röstar nästa gång 😉 storebror ser er... och straffar er... kollektivt.
Tråkiga är om detta gäller HD's, gäller det HD*s ?
Det gäller ju minneskort till digitalkameror om jag har förstått det rätt!
Om jag skulle köpa ett extra 128mb minneskort till min kamera (Compact flash) skulle det kosta ca 400 kronor idag. Om nu lagen går igenom så kommer samma kort kosta 3200 kronor.
Det är helt sjukt!
du har missförstått det. det är skatten som ska höjas, inte hela priset.
en cd-r kommer bli ungefär 10 kr dyrare har jag hört, hur det är med minneskort vet jag inte, men i värsta fall så öker det med en femtiolapp eller någonting kan jag tänka mig.
Jo det stämmer nog ganska bra... En cd har idag ca 1 kr i kassetersättning... detta skulle alltså öka med 800% till 8 kr...
Då har vi dock inte räknat med jämkningsregeln som finns med i förslaget och som alla verkar ha missat... Om ersättningen blir så hög så den utgör en betydlig del av varans pris så blir det en lägre ersättning...
Detta skulle alltså gälla i fallet med cd-r och dvd-r där ersättningen t.ex. för en cd-r blir dubbelt så hög som priset på själva varan...
Ogillar starkt det här förslaget så jag sitter inte och försvarar det, men rätt ska vara rätt...[/b]
August 16, 2002
MEN SATANS MODERATHELVETEN! dom fattar inte att sossarna inte har nån jävla makt över jur skivbolagen sätter priserna!
sen när folk säger att dom tror att dom gör det för att få in mer pengar, hur mycket tror ni att det handlar om? det handlar om kanske ett par tio miljoner max... inga stora summor precis...
January 28, 2003
och kvaliten på skivorna i tyskland är inte hälften så bra som dom här i sverige...
en kompis köpte 3 20-pack å han har fått kassera äver hälften..
gillar inte alls detta förslaget, och inte sossarna heller för den delen men anser itne att det är enbart deras fel med tanke på att riksdagen röstat igenom förslaget...
January 28, 2003
keffing wrote: MEN SATANS MODERATHELVETEN! dom fattar inte att sossarna inte har nån j**la makt över jur skivbolagen sätter priserna!
inte det vi snackar om.. det handlar om skatterna på lagringsmedia och förslaget är framarbetat av sossarna..
och vad som skulle vara fel på moderaterna har jag jävligt svårt att se..särskilt med tanke på hur sossarna misshandlat sverige senaste 2 mandatperioderna. snacka om att göra lite med mycket pengar!!
1 Guest(s)