Satellitmottagare för både Viasat och Canal Digital|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Satellitmottagare för både Viasat och Canal Digital
Woppe
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 79
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 2, 2006 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjohej och gott nytt år!

Lagom till jul lade vår satellitmottagare av så att vi inte kunde se alla mysiga julfilmer... Med andra ord är det dags för en ny nu.
Den som gick sönder var en Strong SRT8700, vilken jag aldrig varit riktigt nöjd med, framförallt eftersom man inte kan välja på vilket nummer en kanal ska ligga på (exempelvis så ligger 5:an på kanal 594 och Discovery Channel på 513 osv). Jag vill kunna välja att 5:an ska visas om jag trycker på 5:an.

Är det någon som är haj på satellitmottagare och kan rekommendera någon sådan med två kortplatser, utan CA-moduler?
Dreambox är nog inte aktuellt, även om de verkar kraftfulla..

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
997864
January 2, 2006 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi körde med en samsung med fyra kortplatser (2 vanliga och 2 för moduler).

Skitnöjda med den, kommer inte riktigt ihåg modellnamnet men vet att vi gav 8 lakan för ett komplett paket med motordriven parabol för typ fyra år sen.

Sök på samsung digital mottagare och se vad du får fram.

Edit: kolla på http://www.digitalboxen.com/

Samsung DSR 9500A VIACI vi har en likadan.

reaver
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 28
997876
January 2, 2006 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
997896
January 2, 2006 - 9:44 pm
sp_Permalink sp_Print

jag hade viasat och canaldigital i min mottagare förut, men nu när viasat kör med videoguard och det endast fungera med boxar godkända från dem så blir det nog knepigt.
Du får köpa två mottagare sen zappa mellan dem först.. tyvärr.

powerwin87
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
997897
January 2, 2006 - 9:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nokia har nån mottagare som kan ha både Viasat och canaldigital men då måste man köpa till en ca modul för canaldigitalkortet.

Edit: tror jag hitta en http://www.nokia.se/support/di...../index.php

Woppe
Siktar mot toppen
Medlem
997899
January 2, 2006 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

reaver med flera... wrote: de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

När började de med videoguard? Fram till ungefär 20:e december fungerade mottagaren som den skulle och vi kunde så både viasats och canal digitals kanaler.
Kommer det i framtiden komma boxar som kan koda båda "formaten"?

okey_sure
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 250
997929
January 2, 2006 - 10:46 pm
sp_Permalink sp_Print

powerwin87 wrote: Nokia har nån mottagare som kan ha både Viasat och canaldigital men då måste man köpa till en ca modul för canaldigitalkortet.

Edit: tror jag hitta en http://www.nokia.se/support/di...../index.php

Jag tror också den fungerar, ganska säker på att farsan kör den och han har då både canal digital och viasat. Om det nu inte ändrats sen 2veckor eller nåt.

Starscream
Member
Medlem
997949
January 2, 2006 - 11:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Woppe wrote: [quote=reaver med flera...]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

När började de med videoguard? Fram till ungefär 20:e december fungerade mottagaren som den skulle och vi kunde så både viasats och canal digitals kanaler.
Kommer det i framtiden komma boxar som kan koda båda "formaten"?

det va längesen de gick över till videoguard.. knepigt att du inte kunde se efter det!

csm101
Member
Medlem
997950
January 2, 2006 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

reaver wrote: de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

Jag tror vissa uppfattade dig fel där.

Själva boxen (den jag länkade till, samsungen) kodar inte av något, den får bara in fria kanaler, däremot kan den koda av både viasat och canal digital om man kör med respektive kort och detta kan inte alla mottagare.

I mottagarna som man får från viasat och canal digital kan man bara koda av respektive kanaler.

Woppe
Siktar mot toppen
Medlem
997957
January 2, 2006 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

starscream wrote: det va längesen de gick över till videoguard.. knepigt att du inte kunde se efter det!

Jo, jag kunde ju se fram till typ 20:e december då boxen gick sönder

csm101 wrote: [quote=reaver]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

Själva boxen (den jag länkade till, samsungen) kodar inte av något, den får bara in fria kanaler, däremot kan den koda av både viasat och canal digital om man kör med respektive kort och detta kan inte alla mottagare.

I mottagarna som man får från viasat och canal digital kan man bara koda av respektive kanaler.

Nu blev det rörigt.. 🙂
Jag har kort från canal digital och viasat. Kan jag se deras kanaler som jag abonnerar på då?

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
997992
January 3, 2006 - 2:43 am
sp_Permalink sp_Print

Appropå sånt där med sattelitboxar och grejer, nån som vet vart man kan köpa separata fjärkontroller till sattelitboxar?

csm101
Member
Medlem
998018
January 3, 2006 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Woppe wrote: [quote=csm101][quote=reaver]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare

Nu blev det rörigt.. 🙂
Jag har kort från canal digital och viasat. Kan jag se deras kanaler som jag abonnerar på då?

ALLTSÅ 😛 På den samsungen som jag länkade till kan du i princip kolla på vad som helst (så länge du har de kort som krävs). Så svaret på din fråga är JA!

Men för säkehets skull får du fråga när du valt ut modell, mycket har säkert hänt sen min familj köpte en sån. 🙂

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
998041
January 3, 2006 - 10:39 am
sp_Permalink sp_Print

Borde inte en dreambox vara det bästa?

http://www.dreamboxx.nu/

Starscream
Member
Medlem
998451
January 4, 2006 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Borde inte en dreambox vara det bästa?

http://www.dreamboxx.nu/

dom är ganska dyra!

Woppe
Siktar mot toppen
Medlem
998470
January 4, 2006 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Dreambox är nog som sagt inte aktuellt. Den där samsungen kan nog vara nåt, om den nu fungerar iom att den använder viaccess, inte videoguard?

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
998708
January 4, 2006 - 7:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Dreambox kostar ca 1600 kr och är lätta att förstå... 1600 kr är inte alltför mycket med tanke på allt extra lull lull du får!

Men annars föredrar jag samsung

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 461
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL