February 2, 2003
Tjohej och gott nytt år!
Lagom till jul lade vår satellitmottagare av så att vi inte kunde se alla mysiga julfilmer... Med andra ord är det dags för en ny nu.
Den som gick sönder var en Strong SRT8700, vilken jag aldrig varit riktigt nöjd med, framförallt eftersom man inte kan välja på vilket nummer en kanal ska ligga på (exempelvis så ligger 5:an på kanal 594 och Discovery Channel på 513 osv). Jag vill kunna välja att 5:an ska visas om jag trycker på 5:an.
Är det någon som är haj på satellitmottagare och kan rekommendera någon sådan med två kortplatser, utan CA-moduler?
Dreambox är nog inte aktuellt, även om de verkar kraftfulla..
August 11, 2005
Vi körde med en samsung med fyra kortplatser (2 vanliga och 2 för moduler).
Skitnöjda med den, kommer inte riktigt ihåg modellnamnet men vet att vi gav 8 lakan för ett komplett paket med motordriven parabol för typ fyra år sen.
Sök på samsung digital mottagare och se vad du får fram.
Edit: kolla på http://www.digitalboxen.com/
Samsung DSR 9500A VIACI vi har en likadan.
November 13, 2003
Nokia har nån mottagare som kan ha både Viasat och canaldigital men då måste man köpa till en ca modul för canaldigitalkortet.
Edit: tror jag hitta en http://www.nokia.se/support/di...../index.php
February 2, 2003
reaver med flera... wrote: de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare
När började de med videoguard? Fram till ungefär 20:e december fungerade mottagaren som den skulle och vi kunde så både viasats och canal digitals kanaler.
Kommer det i framtiden komma boxar som kan koda båda "formaten"?
January 25, 2004
powerwin87 wrote: Nokia har nån mottagare som kan ha både Viasat och canaldigital men då måste man köpa till en ca modul för canaldigitalkortet.
Edit: tror jag hitta en http://www.nokia.se/support/di...../index.php
Jag tror också den fungerar, ganska säker på att farsan kör den och han har då både canal digital och viasat. Om det nu inte ändrats sen 2veckor eller nåt.
February 1, 2002
Woppe wrote: [quote=reaver med flera...]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare
När började de med videoguard? Fram till ungefär 20:e december fungerade mottagaren som den skulle och vi kunde så både viasats och canal digitals kanaler.
Kommer det i framtiden komma boxar som kan koda båda "formaten"?
det va längesen de gick över till videoguard.. knepigt att du inte kunde se efter det!
August 11, 2005
reaver wrote: de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare
Jag tror vissa uppfattade dig fel där.
Själva boxen (den jag länkade till, samsungen) kodar inte av något, den får bara in fria kanaler, däremot kan den koda av både viasat och canal digital om man kör med respektive kort och detta kan inte alla mottagare.
I mottagarna som man får från viasat och canal digital kan man bara koda av respektive kanaler.
February 2, 2003
starscream wrote: det va längesen de gick över till videoguard.. knepigt att du inte kunde se efter det!
Jo, jag kunde ju se fram till typ 20:e december då boxen gick sönder
csm101 wrote: [quote=reaver]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare
Själva boxen (den jag länkade till, samsungen) kodar inte av något, den får bara in fria kanaler, däremot kan den koda av både viasat och canal digital om man kör med respektive kort och detta kan inte alla mottagare.
I mottagarna som man får från viasat och canal digital kan man bara koda av respektive kanaler.
Nu blev det rörigt.. 🙂
Jag har kort från canal digital och viasat. Kan jag se deras kanaler som jag abonnerar på då?
August 11, 2005
Woppe wrote: [quote=csm101][quote=reaver]de finns ingen mottagare på marknaden idag som kan koda av både viasat o canal digital samtidigt....vet detta eftersom jag jobbar med att installera o sälja såna mottagare
Nu blev det rörigt.. 🙂
Jag har kort från canal digital och viasat. Kan jag se deras kanaler som jag abonnerar på då?
ALLTSÅ 😛 På den samsungen som jag länkade till kan du i princip kolla på vad som helst (så länge du har de kort som krävs). Så svaret på din fråga är JA!
Men för säkehets skull får du fråga när du valt ut modell, mycket har säkert hänt sen min familj köpte en sån. 🙂
March 19, 2003
Borde inte en dreambox vara det bästa?
February 1, 2002
BarateaU wrote: Borde inte en dreambox vara det bästa?
dom är ganska dyra!
1 Guest(s)