November 4, 2001
boogey wrote: [quote=chrippaz]Jag tycker synd om de som ska göra serien om han inte förlorar. Vad finns det då att filma? Han är varken rik eller fattig...
Inte fattig?
Han har sålt allt han äger. Det enda han har kvar om han torskar är kläderna han bär med sig.
Allt han sålde var värt 1 miljon och vinner han har han 2 miljoner...
Sen köper han tillbaka allt som vanligt eller köp dubbelt så bra grejer.
And then what?
November 22, 2001
boogey wrote: [quote=chrippaz]Jag tycker synd om de som ska göra serien om han inte förlorar. Vad finns det då att filma? Han är varken rik eller fattig...
Inte fattig?
Han har sålt allt han äger. Det enda han har kvar om han torskar är kläderna han bär med sig.
Han har en hyrd smoking. Så förlorar han har han inte ens kläder.
June 20, 2002
chrippaz wrote: [quote=boogey][quote=chrippaz]Jag tycker synd om de som ska göra serien om han inte förlorar. Vad finns det då att filma? Han är varken rik eller fattig...
Inte fattig?
Allt han sålde var värt 1 miljon och vinner han har han 2 miljoner...
Sen köper han tillbaka allt som vanligt eller köp dubbelt så bra grejer.
And then what?
Missade det där om han inte förlorar.
Då håller jag nog med istället.
Eller så är tanken att han köper tillbaka det han sålt och sen lever han livet ett tag på extrapengarna, så blir det något att filma.
September 1, 2002
Tydligen så gick det vägen för snubben. Kaaa-chiiing!!
December 26, 2003
En teori:
Om man hela tiden satsar på en färg och hela tiden fördubblar insatsen oavsett om man vinner eller förlorar, och slutar när man vunnit, så går man med vinst.
1. Du satsar 100kr på svart och förlorar: -100kr
2. Du satsar 200kr på svart och förlorar: -300kr
3. Du satsar 400kr på svart och vinner: +100kr
4 Guest(s)