Sätt upp ett ljus kl 21 i dag 14/4.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sätt upp ett ljus kl 21 i dag 14/4.
Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 14, 2008 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Lite sent nu men sätt ett ljus i fönstret som hyllning/sörjande till Engla som blev mördad.
Bättre sent än aldrig...

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1189039
April 14, 2008 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter här och fryser, så jag tror jag tuttar på en av grannarnas hus, tar kål på en idiot, värmer mig själv och hedrar Engla på samma gång.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1189065
April 15, 2008 - 3:41 am
sp_Permalink sp_Print

Nu kommer jag nog uppfattas som lite lätt känslokall men de struntar jag i.

Vad är det speciella i fallet Engla egentligen?

Hörde, såg eller fick inga sms ang. morden i Surahammar alt. Arboga. Då dödades barn som var 3 och 4 år i Arboga, lite osäker på barnet i Surahammars ålder men det var runt 5-6 år.

Fallet i Arboga är helt groteskt enligt mig och sorgen för anhöriga där lär vara minst lika stor.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1189068
April 15, 2008 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med. Sjukt vad vissa fall blir belysta i media samtidigt som det är så mycket annat som händer.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1189072
April 15, 2008 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

Bryr mig inte mycket i vad som nämns i media osv. Vem som får mest utrymme m.m. Tycker båda fallen är oerhört tragiska..

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
1189131
April 15, 2008 - 1:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag kan gå med på att tända ett ljus för Engla om vi börjar tända ljus för alla barn i somalia som dör i AIDS, alla barn som dör i knarkfabriker i Colombia och alla barn som dör av svält i bangladesh.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
1189133
April 15, 2008 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kan väl mycket väl vara så att många "följde" utvecklingen och hoppades på att hon skulle hittas vid liv.
Medans tex den tragedin du nämnde redan var ett faktum när åtminstone jag fick höra om den.

Men det var bara en teori på förklaring, inte ett rättfärdigande. Tycker självklart att alla offer borde hedras och minnas lika mycket men vissa får man mer att relatera till.

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1189142
April 15, 2008 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med de flesta här. Visst är det tragiskt men det finns bra mycket värre saker som händer i världen. Varför haka upp sig så mycket på det här? Tänd ett ljus för alla barn som dör dagligen av svält och triviala sjukdomar istället. Skillnaden är väl att medierna kan göra en bra story av det här till skillnad från några anonyma stackare i Afrika. Ungefär som den där andra ungen som försvann, Madeleine McCann. Fast det är väl lite som Joseph Stalin påstås ha sagt, "The death of one man is a tragedy, the death of millions is a statistic.".

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1189146
April 15, 2008 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

En fråga som poppade upp i mitt huvud.. Hur många av er som skriver efter topicförfattaren har barn?
(Nej, jag tände inte heller något ljus, men det p.g.a att jag ej var hemmavid.)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1189151
April 15, 2008 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En fråga som poppade upp i mitt huvud.. Hur många av er som skriver efter topicförfattaren har barn?
(Nej, jag tände inte heller något ljus, men det p.g.a att jag ej var hemmavid.)

Ingen kanske, men hur jävla irriterande är det inte när man ska läsa tidningen och man lär bläddra igenom halva tidningen för att en unge har blivit mördad. Lokalblaskan hade idag 11sidor om inte mer om Engla.
Okey, hon är död. Han är häktad, han har erkänt. Sätt punkt gå vidare.
Det är sm-slutspel i ishockey och snart hockey vm, fokus gubbar, fokus.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1189192
April 15, 2008 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Ingen kanske, men hur j**la irriterande är det inte när man ska läsa tidningen och man lär bläddra igenom halva tidningen för att en unge har blivit mördad. Lokalblaskan hade idag 11sidor om inte mer om Engla.
Okey, hon är död. Han är häktad, han har erkänt. Sätt punkt gå vidare.
Det är sm-slutspel i ishockey och snart hockey vm, fokus gubbar, fokus.

Yeah right, 'Det är sm-slutspel i ishockey och snart hockey vm, fokus gubbar, fokus.', who gives the shit???

Däremot snart EM-fotboll och då ska Italien, världens bästa fotbollslandslag, vinna sitt andra mästerskapsguld 8-). Okej då, Sverige tvåa wink. "Gli azzurri, campioni del mondo anno 2006."

Ang. Engla så tycker jag det var sorgligt, snacka om att vara på fel plats vid fel tidpunkt. Han hade å andra sidan otur att det blev så uppmärksammat, dock ändå rätt åt honom.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1189205
April 15, 2008 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Var exakt så jag reagerade.

Men, vi ska också komma ihåg att Arboga barnens mördare inte är en sexförbrytare. Gud vet vad flickans sista timmar i livet var för nått!

Jag hade gärna sett tyskan och anders skickas på ett plan till Iran där de får ett riktigt straff.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 367
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL