January 22, 2003
January 21, 2003
Det kostar nog betydligt mer än 10.000:-
Om ens 50.000:- räcker....
Man måste ju ha AC pumpen, klimatanläggningen, fästen m.m.
Men från någon bilskrot kan man få något billigare hela AC Aggregat.
Tycker inte att det är värt det. Sen ifall man inte tänker montera själv
så kostar det en massa $$$.
February 1, 2002
NH|Falcon wrote: Men en Merca från 94-95, borde väl ha AC. Eller är det en "snik" version du har ?
Nja de va farsan som va intresserad av en, de är ju som man beställer bilen man får den...
Hur som hellst så skulle han få köpa den mkt billigt men hade allt utom ac... om det kostar 15000 så lönar det sig att köpa den men om de nu kostar 50000(!?) så knappast..
Men allså 50000? det är ju vad bilen kostar i princip.. fler bud? 🙂
May 2, 2003
en kompis frågade sig för på en volvo 740 -89 och detta var 1990 han frågade då skulle det kosta 24 papp har jag för mig.
Men 15 000 kan du glömma, vet inte vad verkstäderna tar i timmen men du kan nog räkna med ca 30-40 timmars jobb, lägg därtill delarna.
Bara kondensorn brukar juh ligga på en 5 tusing kompressorn är inte billigare den så gissningarna på 35-55 000 är inte orimliga.
Vore det billigare skulle nog fler sätta in AC i efterhand ellerhur?
Sedan tror jag inte att det blir ett dugg bättre än kattskit om man sätter in en Ac i efterhand.
Kopplingar och rör til dessa makapärer är känsliga prylar, framförallt i vårt klimat.
Men bästa gissningspriset får du nog om du ringer till Mercedes direkt 🙂
Jag skulle lätt kollat efter en annan bil om det handlar om 15 000 inga summor i bilköp.
//Tobbe
August 9, 2001
om det bara är kylan han är ute efter så går det att byga in en sån här:
http://www.nfauto.co.uk/acheat.htm
(funkar som värmare med)
Montera själv, inte omöjligt alls, men det blir ju inte som original
Pris: ca 9000:-
går som sagt att få ännu billigare från skroten men då är livslängden tveksam
2 Guest(s)