January 12, 2004
Detta kännetecknar SBT-Syndromet:
Frågar man efter hjälp så får man "Googla för helvete" till svar.
Om någon ber om hjälp med en kompis som är självmordsbenägen så blir svaret ofta "Äh, låt fjortisen göra det, så får vi en idiot mindre...
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"
Dom mobbar folk för olika sorter handikapp eller utseende.
Dom skyller allt på "Sossarna", även om det skulle ramla ner en meteorit i skallen på någon så är det "Den sittandes Sosse-regeringens fel".
Dom tror dom kan, vet och förstår allt, trots att en del inte har kommit över 20-års strecket.
Samt att dom som har haft en trygg ekonomisk uppväxt, där dom fått allt dom pekat på, vet hur det är att var utan pengar.
Dom anser att om man är i en ekonomisk kris får man skylla sig själv, samt att man är en parasit om man söker Socialbidrag.
Dom anser att alla feta kan gå ner i vikt, det är bara att ta sig i kragen.
Dom anser att sjukersättningen är för hög.
SBT= Skit Bakom Tangentbordet.
Känner ni till fler symptom, så fyll gärna på.
January 12, 2004
SBT-Syndromet fortsättning:
Vissa anser även att dom som bor mer än 2 meter utan för stadskärnan är bönder.
Vissa som bor på landet anser att tex vargen ska utrotas, vargen gör mer skada än nytta "Dom tar våra jakthundar och dödar viltet vi kunde skjuta ju" *snyft*
Bor dom i Stockholm så saknar dom garanterat humor.
(Prova att skämta om Sthlm så får ni se.)
January 12, 2004
Delph1 wrote: [quote=obelix]SBT-Syndromet fortsättning:
Min bäste väns bror är Sthlm:are ... tål inga skämt om stan .. så underbart kul !!!! :bgrin:
//Andreas
Då ska du veta att det är ännu roligare att skämta om Sthlm om man är en 08:a själv.
Det blir en extra krydda när dom tror att man är en "bonnläpp" som inte kan eller vet nåt om staden. :)R
November 27, 2003
obelix wrote: [quote=Delph1][quote=obelix]SBT-Syndromet fortsättning:
Min bäste väns bror är Sthlm:are ... tål inga skämt om stan .. så underbart kul !!!! :bgrin:
//Andreas
Då ska du veta att det är ännu roligare att skämta om Sthlm om man är en 08:a själv.
Det blir en extra krydda när dom tror att man är en "bonnläpp" som inte kan eller vet nåt om staden. :)R
Jo det är verkligen så att om man kommer från den kungliga huvudstaden, som de så vackert kallar den så är man störst, bäst och vackrast
//Andreas
June 5, 2004
dree wrote: [quote=Delph1]Jo det är verkligen så att om man kommer från den kungliga huvudstaden, som de så vackert kallar den så är man störst, bäst och vackrast
//Andreas
Det där stämmer in på minst 95% på alla stockholmare jag lärde känna i lumpen 🙂
'
Att vi är störst bäst och vackrast? Japp
Förresten kan jag komma o tänka på en person här på forumet direkt jag ser texten om syndrom...
Mean_Machine
May 23, 2002
obelix wrote: SBT-Syndromet fortsättning:
Vissa som bor på landet anser att tex vargen ska utrotas, vargen gör mer skada än nytta "Dom tar våra jakthundar och dödar viltet vi kunde skjuta ju" *snyft*
Det där va bland det mest idiotiska jag hört. Varje vecka läser man om samebyar, fårfarmare, vanliga bönder etc. som kan ha fått 15 djur rivna på bara en kväll, skador som kan kosta flera hundra tusen kronor. Lätt för en enskild bonde att ersätta va?!
February 12, 2003
"Men googla då ffs!"
Tjaa... Vad var det för jävla gnäll? SBT på google?
Mjae... http://www.sbt.com.br/default1.asp
Fattar inte mycket.
January 12, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=obelix]SBT-Syndromet fortsättning:
Det där va bland det mest idiotiska jag hört. Varje vecka läser man om samebyar, fårfarmare, vanliga bönder etc. som kan ha fått 15 djur rivna på bara en kväll, skador som kan kosta flera hundra tusen kronor. Lätt för en enskild bonde att ersätta va?!
Tja, men det är sant.
Jag syftade förövrigt på jägare, ("Dom tar våra jakthundar och dödar viltet vi kunde skjuta ju" *snyft*)inte bönder och samer.
Fast det gäller vissa av dom med iof.
Och ja, jag vet hur det kan vara för bönder, jag har bönder i släkten uppe i norrland.
Det är därifrån jag har fått mina åsikter när det gäller rovdjur.
August 16, 2002
Om någon ber om hjälp med en kompis som är självmordsbenägen så blir svaret ofta "Äh, låt fjortisen göra det, så får vi en idiot mindre...
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"
jävlar... en pik mot mig! nu tog jag åt mig... eller inte
edit: har en till:
dom tror att dom är allsmäktiga och kan allt bättre än alla andra eftersom dom är dubbelt så gamla än alla andra
January 12, 2004
keffing wrote:
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"j**lar... en pik mot mig! nu tog jag åt mig... eller inte
edit: har en till:
dom tror att dom är allsmäktiga och kan allt bättre än alla andra eftersom dom är dubbelt så gamla än alla andra
Hade faktiskt inte dig i tankarna där, sorry om du blev besviken.
1 Guest(s)