May 23, 2002
obelix wrote:
Jag syftade förövrigt på jägare, ("Dom tar våra jakthundar och dödar viltet vi kunde skjuta ju" *snyft*)inte bönder och samer.Fast det gäller vissa av dom med iof.
Och ja, jag vet hur det kan vara för bönder, jag har bönder i släkten uppe i norrland.
Det är därifrån jag har fått mina åsikter när det gäller rovdjur.
Sant.
March 14, 2004
keffing wrote:
Om någon ber om hjälp med en kompis som är självmordsbenägen så blir svaret ofta "Äh, låt fjortisen göra det, så får vi en idiot mindre...
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"j**lar... en pik mot mig! nu tog jag åt mig... eller inte
edit: har en till:
dom tror att dom är allsmäktiga och kan allt bättre än alla andra eftersom dom är dubbelt så gamla än alla andra
Fan vad rätt. Tyvärr. Men håriga kvinnor äger, eller hur? :bgrin:
November 29, 2003
obelix wrote: Detta kännetecknar SBT-Syndromet:
Frågar man efter hjälp så får man "Googla för h*****e" till svar.Om någon ber om hjälp med en kompis som är självmordsbenägen så blir svaret ofta "Äh, låt fjortisen göra det, så får vi en idiot mindre...
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"
#1 En del frågor som ställs är ju så dumma så det är pinsamt.
Sedan är ju folk "lite" för slöa för att andvända Google.
#2 Du råkar inte hänga på Lunarstorm?
March 14, 2004
whak wrote: [quote=obelix]Detta kännetecknar SBT-Syndromet:
Frågar man efter hjälp så får man "Googla för h*****e" till svar.Om någon ber om hjälp med en kompis som är självmordsbenägen så blir svaret ofta "Äh, låt fjortisen göra det, så får vi en idiot mindre...
Här, här har du en gör det rätt manual så hon/han inte misslyckas"
#1 En del frågor som ställs är ju så dumma så det är pinsamt.
Sedan är ju folk "lite" för slöa för att andvända Google.
#2 Du råkar inte hänga på Lunarstorm?
Snarare mötesplatsen..
October 6, 2003
Nu får ni väl ge er. Varför dra alla Stockholmare över samma kant?
Göteborg och Malmö är värre i mina ögon, mycket värre till och med.
Jag känner mig faktiskt inte träffad av något av det där. Kan låta jävligt arrogant kanske, men jag är nog väldigt ödmjuk om jag får säga det själv.
Men sen så är jag ju i grund och botten Värmlänning 😉
October 6, 2003
Mean Machine wrote: [quote=BearznaiL]Nu får ni väl ge er. Varför dra alla Stockholmare över samma kant?
Göteborg och Malmö är värre i mina ögon, mycket värre till och med.
Vet du varför? 😛
Du bor i Stockholm själv...:)
Busted.
Hua hua. Ja det gör jag förvisso, men jag känner mig inte som en. Jag är mer Karlstadbo än Stockholmare. Och min uppfattning är att skillnaden på de tre storstäderna är minimala.
April 14, 2002
Jag kan hålla med om att endel stockholmare kan bli jävligt kaxiga när det kommer "bönder" till stan.
Märkte detta när det var handbollscup i skolans gympasal. Oj oj oj, då var alla bönder var de än sa att de var ifrån, dock visste personerna som kallade dem bönder inte ens var stället låg.
Man måste kunna ta skämt som är riktade mot en själv tycker jag, så bönder skämta på om oss stockholmare, vi vet att vi är bäst 😉
October 24, 2002
obelix wrote: Detta kännetecknar SBT-Syndromet:
Frågar man efter hjälp så får man "Googla för h*****e" till svar.
Ibland så krävs ett sådant svar.
Dom mobbar folk för olika sorter handikapp eller utseende.
För detta har inte redan varit väldigt utspritt...
Dom skyller allt på "Sossarna", även om det skulle ramla ner en meteorit i skallen på någon så är det "Den sittandes Sosse-regeringens fel"
Alla måste ha ett svart får, precis som många skyller på narkotika, invandrare osv så skyller vissa på sossarna. Skillnaden är bara att sossarna kränker faktiskt folkt och hävdar att det inte är något fel och gissa vad, indoktrinerat folk håller med.
Dom tror dom kan, vet och förstår allt, trots att en del inte har kommit över 20-års strecket.
Samt att dom som har haft en trygg ekonomisk uppväxt, där dom fått allt dom pekat på, vet hur det är att var utan pengar.
Bara för att familjen har pengar betyder det inte att man inte får lära sig att ta ansvar. Det är nästan värre med folk som tycker att deras höga ålder är en merit för att det dem säger är rätt...
Dom anser att om man är i en ekonomisk kris får man skylla sig själv, samt att man är en parasit om man söker Socialbidrag.
Många ser sosicalbidrag som en rättighet, vilket får det att klia i mångas fingrar.
Dom anser att alla feta kan gå ner i vikt, det är bara att ta sig i kragen.
De flesta kan det...
2 Guest(s)