June 28, 2001
självklart, jag vet allt om plastma TV's. har nämligen en sådan på väggen jämte min picasso tavla som döljer mitt kassaskåp.
vet att det är folk som levererar tvn åt dig för att den är så löjligt känslig mot stötar att du får noll garanti om några special snubbar inte hänger upp skiten åt dig.
November 8, 2002
Vänta några år, plasma är äckligt dyrt för tillfället (kanske just därför du är intresserad?) Skulle tro att det kommer nått slags prisras på plasma inom någa år. Skulle iofs vara rät tufft att ha en näst intill helt platt TV. 32" kanske går på runt 60-70000kr. Betalar du så mkt lär du ju få anslutningsmöjligheter till datorn, garanterat oavsett vilken plasma du nu ska köpa.
October 27, 2001
chippen wrote: varför tjatar alla om platta tvs...Jag vill tillbaka till tiden då tvn var lika djup sim den var bred, och man fick ställa in kanalerna men en liten skruvmejsel i fronten... 😛
Djupet går alltid att fixa med en kartong baktill och skruvmejseln kan du ställa om kanaler med genom att trycka på fjärrkontrollen 😛
Back to the old times, in no time. 🙂
November 8, 2002
Pim_ wrote: 32" wide e helt meningslöst, när man kollar på 4:3 så blir det motsv. 25" eller ngt sånt och alla filmer är i bioformat 2.5:1 (eller va det nu e) så du tappar massor i form av svarta kanter på 16:9 oxå.
Man tröttnar på 32" wide rätt snabbt
Hur stor ska det vara då?
April 14, 2001
Lite billigare plasma.
Hitachi och Philips har en 32'a för under 40
Sanyo har en 32'a för under 30 tror jag.
LG och Samsung har en 42'a för mellan 35-40
Panasonic har en 42'a för under 50
Finns fler modeler i denna prisklass, åsså finns det ju dyrare modeler också så klart 🙂
1 Guest(s)