December 11, 2002
macrus wrote: [quote=ocz]Kör 70cc så är du över tröskeln.. Då kommer inte polisen komma ifatt
Jomen hej på dig också, hört talas om Enduro-snutar?
Hahahaha jag såg en sån jaga en mopen i går, fan va jag garvade när han på moppen försökte dra över en gräsmatta och ramlade :bgrin:
October 25, 2003
Timpa^ wrote: Vill du att det ska gå snabbt eller bara ha bra acc? du bör ha 70cc men då måste du också ha en ny förgasare tex 24mm. men bara för du har 70cc ere inte klart att det går fort beror på fugge, krök pluggar osv sen beror det på om du har rätt vikter vad har du bytt till ? lättare eller tyngre? sportfilter kan vara nödvändigt också samt en powerbox.
Nu vet du inte vad du snackar om tror jag...
24mm förgasare till en "vanlig" 70cc till en scooter?
Tror inte det du.
19 eller MAX 21 är bra till ordentliga racecylindrar, orginal eller 17.5 förgasare duger bra om du ska köpa en 70cc Sport.
Till trådskaparen:
Kolla in forum.moppenet.com, visst, mest hormonstinna fjortisar där, men det finns folk som verkligen vet vad de gör.
Bli medlem och kolla runt där är mitt tips.
EDIT:
Ääh, wtf, lika bra att hjälpa till lite också.
Det är lika bra att gå på 70cc direkt, men du borde köpa nytt avgassystem med cylindern.
En väldigt bra "nybörjar" 70cc är Polini Sport, kräver minimum underhåll och går bra att köra på orginalförgasare.
Iom att du inte är ute efter värstinggrejer så kan du köpa ett billigt effektavgassystem på tex. Dan Mobility.
Väntar själv just nu på ett Tecnigas Next R därifrån, ett rätt ok rör som du även får variatorvikter med. Detta går på 1300, vill du inte lägga så mycket pengar så finns det även ett rör som heter Tecnigas Next, lite sämre prestanda, men det duger bra. Kostar 999:-
Sedan lär du byta munstycke i förgasaren också, det kan också köpas från DanMobility för ca 25 spänn styck.
Köp 80, 84 och 88 och prova vilket som passar bäst.
Undrar du nåt mer så är det bara att PMa.
April 2, 2004
Tindy wrote: [quote=Timpa^]Vill du att det ska gå snabbt eller bara ha bra acc? du bör ha 70cc men då måste du också ha en ny förgasare tex 24mm. men bara för du har 70cc ere inte klart att det går fort beror på fugge, krök pluggar osv sen beror det på om du har rätt vikter vad har du bytt till ? lättare eller tyngre? sportfilter kan vara nödvändigt också samt en powerbox.
Nu vet du inte vad du snackar om tror jag...
24mm förgasare till en "vanlig" 70cc till en scooter?
Tror inte det du.
19 eller MAX 21 är bra till ordentliga racecylindrar, orginal eller 17.5 förgasare duger bra om du ska köpa en 70cc Sport.
Till trådskaparen:
Kolla in forum.moppenet.com, visst, mest hormonstinna fjortisar där, men det finns folk som verkligen vet vad de gör.
Bli medlem och kolla runt där är mitt tips.
EDIT:
Ääh, wtf, lika bra att hjälpa till lite också.
Det är lika bra att gå på 70cc direkt, men du borde köpa nytt avgassystem med cylindern.
En väldigt bra "nybörjar" 70cc är Polini Sport, kräver minimum underhåll och går bra att köra på orginalförgasare.
Iom att du inte är ute efter värstinggrejer så kan du köpa ett billigt effektavgassystem på tex. Dan Mobility.
Väntar själv just nu på ett Tecnigas Next R därifrån, ett rätt ok rör som du även får variatorvikter med. Detta går på 1300, vill du inte lägga så mycket pengar så finns det även ett rör som heter Tecnigas Next, lite sämre prestanda, men det duger bra. Kostar 999:-
Sedan lär du byta munstycke i förgasaren också, det kan också köpas från DanMobility för ca 25 spänn styck.
Köp 80, 84 och 88 och prova vilket som passar bäst.
Undrar du nåt mer så är det bara att PMa.
Tackar Tackar
1 Guest(s)