SDUs ledares flickvän bakbunden och misshandlad|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SDUs ledares flickvän bakbunden och misshandlad
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1152872
August 22, 2007 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Läste i nån blaska att damen ifråga tvingats tejpa sej själv?
Det finns nog fler än en infallsvinkel i detta mål.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1152873
August 22, 2007 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=whak]Säger bara en sak, har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Vad hade hans flickvän gett sej in i för lek?
Eller vet du något som inte står i tidningarna?

Alltså hennes boyfriend. Han borde väl veta vad han gav sig in på när han predikar inför hela Sverige med sina åsikter.
Sen _TROR_ jag att hon har samma åsikter.

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1152936
August 23, 2007 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Josey Wales][quote=whak]Säger bara en sak, har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Vad hade hans flickvän gett sej in i för lek?
Eller vet du något som inte står i tidningarna?

Alltså hennes boyfriend. Han borde väl veta vad han gav sig in på när han predikar inför hela Sverige med sina åsikter.
Sen _TROR_ jag att hon har samma åsikter.

Oavsett vad man tycker om SD så handlar det trots allt om ett legitimt parti som verkar inom ramarna för svensk lag och som följer den parlamentariska demokratins spelregler generellt sett.
Att då flickvännen till ordföranden för det partiets ungdomsförbunds flickvän skall bli bunden och misshandlad (vilket är olagligt) enbart för sin pojkväns åsikter (som är lagliga att framföra) är både skrämmande och fel.
I nästa steg kanske AFA bestämmer sej för att göra samma sak med Filippa Reinfeldt eller Mona Sahlins man. Får då Filippa och Monas man också leken tåla?

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1152939
August 23, 2007 - 5:39 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Säger bara en sak, har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Mest idiotiska jag hört.

så du ser misshandel som en del i politiken ?

tycker synd om dig om det är så du tänker och inte bara spelar tuff(mognad i paritet med en igelkott) på forum.

best regards, pole

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1152984
August 23, 2007 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales

Deras politk må vara laglig.
Men ska vi börja syna partiet i sömmarna så har dom inte så rent mjöl i påsen. Visst jag ogillar sossarna, men dom har inte begått kriminell verksamhet för att få partiet att gå runt.

Polekatt

Tack du är söt. 🙂

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
1153005
August 23, 2007 - 3:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaffe wrote: [quote=skiroy]Det doftar AFA lång väg.
Det är lika illa som att nynassar trakasserar homosexuella och vänsterfolk.
Jag ogillar verkligen denna handling men som sagt...det är lika åt andra hållet också.

Visst är det lika illa. Konstigt att detta inte fått mer uppmärsamet (eller kanske inte konstigt alls) jag kan iaf inte minnas något liknande attentat mot en politiker eller demokratin på 10tals år i Sverige.

Björn Söderberg, är ingen du minns eller?

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153014
August 23, 2007 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: Josey Wales

Deras politk må vara laglig.
Men ska vi börja syna partiet i sömmarna så har dom inte så rent mjöl i påsen. Visst jag ogillar sossarna, men dom har inte begått kriminell verksamhet för att få partiet att gå runt.

Nja, sossarnas laglighet kan väl diskuteras med ungdomsförbundshärvan i färskt minne.

Det jag menar är att jag tycker att i Sverige så skall alla få säja sin åsikt utan att vara rädda för att misshandlas.
Tullar man på det så ligger demokratin snart illa till, därför tycker jag inte att man kan ha inställningen "den som ger sej in i leken får leken tåla".
Rätten att framföra sina åsikter skall naturligtvis gälla såväl rånluvevänster, brunskjortor, sossar, nyliberaler som kristna och muslimer för att bara ta några exempel.
Så länge man inte propagerar för saker som bryter mot lagen vill säja, där måste man dra en gräns men då skall den gränsen dras av polis och rättsväsende och inte av AFA.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1153037
August 23, 2007 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=whak]Säger bara en sak, har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Mest idiotiska jag hört.

så du ser misshandel som en del i politiken ?

tycker synd om dig om det är så du tänker och inte bara spelar tuff(mognad i paritet med en igelkott) på forum.

best regards, pole

Kan dra en parallell, tycker inte synd om tjejer som blir våldtagna. De är själva inga duvungar (med några få undantag) och de klär sig nog inte direkt diskret. Så känns det lite...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1153075
August 23, 2007 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Kan dra en parallell, tycker inte synd om tjejer som blir våldtagna. De är själva inga duvungar (med några få undantag) och de klär sig nog inte direkt diskret. Så känns det lite...

Du kan helt allvarligt inte mena detta? Tjejer blir ju påhoppade i parker om natten vare sig de är klädda i bikini är Michelingubbekostym...

//Andreas

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1153113
August 24, 2007 - 4:04 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote:
Kan dra en parallell, tycker inte synd om tjejer som blir våldtagna. De är själva inga duvungar (med några få undantag) och de klär sig nog inte direkt diskret. Så känns det lite...

Skrämmande....

jag kanske tycker dina jeans och pike tröja är ganska "icke" diskreta, tror jag ska våldta dig, jag menar du får väl skylla dig själv. (alla tänder vi på olika)

idioti.

best regards, pole

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153140
August 24, 2007 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote:

Herregud. Nu hoppas jag att du skojar.
Det där var bland det mest empatilösa jag läst i hela mitt liv.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153151
August 24, 2007 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: [quote=Dani] Kan dra en parallell, tycker inte synd om tjejer som blir våldtagna. De är själva inga duvungar (med några få undantag) och de klär sig nog inte direkt diskret. Så känns det lite...

Skrämmande....

jag kanske tycker dina jeans och pike tröja är ganska "icke" diskreta, tror jag ska våldta dig, jag menar du får väl skylla dig själv. (alla tänder vi på olika)

idioti.

best regards, pole

Asså "normala" män kanske inte tänker så, men en del gör det. Kommer det då en lättklädd ung dam, kan våldtäktsmän få fel signaler.

Vill du se "billig" ut och gå en lördagsnatt genom parken ja då är ju risken större...

Samma med kvinnor som dras till psykfall. Tycker inte synd om dom ett dugg. Det är ett val de har gjort i livet.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1153214
August 24, 2007 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: [quote=Polekatt][quote=Dani] Kan dra en parallell, tycker inte synd om tjejer som blir våldtagna. De är själva inga duvungar (med några få undantag) och de klär sig nog inte direkt diskret. Så känns det lite...

Skrämmande....

idioti.

best regards, pole

Asså "normala" män kanske inte tänker så, men en del gör det. Kommer det då en lättklädd ung dam, kan våldtäktsmän få fel signaler.

Vill du se "billig" ut och gå en lördagsnatt genom parken ja då är ju risken större...

Samma med kvinnor som dras till psykfall. Tycker inte synd om dom ett dugg. Det är ett val de har gjort i livet.

Med den retoriken så borde du tycka att dom som blir misshandlade av gäng borde skylla sig själva då dom befan sig på fel plats/pub och kanske råka säga/göra fel (oskylldiga) sak?
Jag menar det finns ju psykfall över allt.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153223
August 24, 2007 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote:
Med den retoriken så borde du tycka att dom som blir misshandlade av gäng borde skylla sig själva då dom befan sig på fel plats/pub och kanske råka säga/göra fel (oskylldiga) sak?
Jag menar det finns ju psykfall över allt.

Inte riktigt samma sak då de som misshandlar är våldsbenägna. Våldtäktsmän är ju sexmissbrukare. Bara teorier från min sida, svårt att veta... 🙄

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 123
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL