October 1, 2002
http://forum.sweclockers.com/s.....did=129417
Vet inte om nån redan klistrat denna. Tycker bara att alla som bryr sig om integriteten bör kolla upp denna länk och skriva in sig på listan mot TCPA.
October 28, 2002
nej men datorn pga att linux inte säger till när jag gör fel 😛
Linux funkar nog fint, men inte datorn efter en timmes pillande med det....:(
V A R F Ö R släpper dom inte en version som är med användarvänlig??!? typ LinuxLite, se ut som XP o så, bara att det inte e Microsoft som har gjort det....
Nu blev jag sugen på att ta bort MSN och byta till Netscape också...
Windows media... hmmm...nej tack.
Windows update?? den skiten tog jag bort för 5 min sen... (stog något på sidan om att dom hade redan patchar som kunde vara ttyp början till allt...)
Office?? Open Office ska inskaffas..........
MIIITTT WAAAAARREEEZZZZ!!!!!!! :gråt: :gråt: :gråt: :gråt: :gråt: 👿 👿 👿 :gråt: :arg: ........
September 12, 2002
May 23, 2001
XyliX wrote: Varför oroa sig för detta, det kommer säkerligen att lösa sig. Inte skulle jag köpa TCPA hårdvara iaf och om inga köper det så kommer det tillslut att sluta tillverkas.
Dock kommer nog typ företag att köpa det. Men om ingenting annat än TCPA hårdvara tillverkas så får vi sitta med vara gamla datorer 🙂
September 12, 2002
stormaz wrote: [quote=XyliX]Varför oroa sig för detta, det kommer säkerligen att lösa sig. Inte skulle jag köpa TCPA hårdvara iaf och om inga köper det så kommer det tillslut att sluta tillverkas.
Dock kommer nog typ företag att köpa det. Men om ingenting annat än TCPA hårdvara tillverkas så får vi sitta med vara gamla datorer 🙂
Det tror jag inte och dessutom så tror jag att det är företag dom riktar in sig på och att företag friviligt kommer att köpa TCPA hårdvara medans vi hemma användare inte gör det.
October 1, 2002
XyliX wrote: [quote=stormaz][quote=XyliX]Varför oroa sig för detta, det kommer säkerligen att lösa sig. Inte skulle jag köpa TCPA hårdvara iaf och om inga köper det så kommer det tillslut att sluta tillverkas.
Det tror jag inte och dessutom så tror jag att det är företag dom riktar in sig på och att företag friviligt kommer att köpa TCPA hårdvara medans vi hemma användare inte gör det.
Xylix, ögna igenom listan över vilka företag som redan samarbetar för att TCPA-hårdvaran ska se dagens ljus igen... Vi hemmaanvändare kommer *troligtvis* påverkas ;(
September 12, 2002
Shinji wrote: [quote=XyliX][quote=stormaz][quote=XyliX]Varför oroa sig för detta, det kommer säkerligen att lösa sig. Inte skulle jag köpa TCPA hårdvara iaf och om inga köper det så kommer det tillslut att sluta tillverkas.
Xylix, ögna igenom listan över vilka företag som redan samarbetar för att TCPA-hårdvaran ska se dagens ljus igen... Vi hemmaanvändare kommer *troligtvis* påverkas ;(
Ni får tro vad ni vill, men jag tror att det löser sig på ett eller annat vis. Jag tänker inte leva i skräck för att TCPA kommer ta över.
October 28, 2002
hmmm....tror snarare det börjar bli dags o handla macintosh aktier...
Apple lär ju alrig gå med på skiten, och med TCPA kommer man ju typ inte kunna använda några spel o skit alls, tyb bara microsoft flight simulator och office...
Då kan man ju nästan lika gärna börja köra macc, för tillverkare borde ju anpassa flera spel för macc om det är det enda som kommer överhuvudtaget gå att göra program till som inte gates ska behöva godkänna..
TCPA kommer lätt kunna gå igenom, både AMD och INTEL e ju med, vilka ska då göra allas cpuer?? VIA??? tveksamt...
O andra sidan e d inte AMD som gör åt macc???
Frågan är vad mjukvaru företagen anser vara störst hot- att TCPA kommer göra så att ingen vill ha datorer med skiten i så dom inte har några att sälja sina progg till, eller all piratkopiering...
Hmmm....
"StoreBror ser dig"...
har ni sett det där ögat i högra hörnet för explorer???
Jusst nu e det en röd skylt över det....men om några år...
October 28, 2002
Privatpersoner kommer inte bry sig??
Kazaa t ex, alla "vanliga" har det och kommer bli tokiga om det försvinner....
Den dan jag inte kan tanka kommer jag gå ut och leka i solen eller något!
Om macintosh kommer skippa detta system kommer nog dom tjäna en hel del!
När inte musik går att tanka längre kommer det bli ett jävla liv...det vill jag lova!
Det vore ju bara korkat av Macintosh att gå med på något liknande....iaf dom skulle marknadsföra sig som dom enda "fria" datorerna skulle dom nog slå....hårt!
Tror nog microsoft har gått lite för långt med TCPA skiten...
Jag kommer iaf köpa en Mac om det TCPA kommer vara standard på PC, även om det inte skulle finnas några spel till den...!!
Lär ju bli väldigt begränsat på marknaden iaf TCPA kommer hursomhelst....!!
BTW, tror ni det kommer finnas nån möjlighet att hacka bort skiten?? löda bort det från moderkortet eller vartfan det nu sitter`?!?!?!
Hursomhelst kan det ju inte vara lagligt att göra så här mot privatpersoner...
Det borde endast finnas som en tjänst för den som vill ha den, t ex företag som är rädd om informationen på sina datorer...
September 12, 2002
Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
March 20, 2001
Jaha, då får man bara köpa gammla hårddiskar nu då. Eftersom dom inte kommer att kunna tvinga mig att lägga in det. 😛 men det kommer förmodligen inte att funka i längden. eftersom dom lär fixa så att man måste ha den dära skiten för att kunna lägga in ny mjukvara och hårdvara.
March 20, 2001
XyliX wrote: Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.
September 12, 2002
Waco wrote: [quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.
Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.
July 18, 2001
XyliX wrote: [quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.
http://www.antitcpa.com wrote:
# The informational self-determination isn't existing anymore, it's not possible to save, copy, create, program, ..., the data like you want. This applies for privates as for companies
de raderna tolkar jag som att de kommer att kolla igeniom allt du vill spara osv...
September 12, 2002
whoracle wrote: [quote=XyliX][quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
http://www.antitcpa.com wrote:
# The informational self-determination isn't existing anymore, it's not possible to save, copy, create, program, ..., the data like you want. This applies for privates as for companies
de raderna tolkar jag som att de kommer att kolla igeniom allt du vill spara osv...
För att uttrycka det milt så kan jag säga att Against-TCPA inte är opartiska i frågan utan de kan ta till i överkant. Ge information från en opartisk källa isf.
February 11, 2002
en del av det againsttcpa säer är från ms själva. Vad de har gått ut o sagt... iaf gött att ati inte är med på tcpa....än........tänker aldrig köpa barton-prollen heller. Får göra nåt mot det hela o inte vara passiva. Enda kruxet är att det krävs lag-förändringar för ms att få igenom rätten att se igenom en annans mjukvara mm. De skall få tillgång att deleta prog mm som inte är godkänt från dem (har ms själva sagt en gång), allt som kan göra datorn instabil...... jovisst men isåfall får vi undvika ms grejer helt om vi vill ha stabilitet på det sättet...
2 Guest(s)