May 23, 2001
XyliX wrote: [quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.
Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.
Visst, det där är värsta tänkbara scenariot. Naturligtvis finns det regler och lagar som hindrar dem från att göra det, men att de har makten att göra det oroar mig. Jag tvivlar inte en sekund på att USA är beredda på att snoka igenom nåns dator i smyg genom att utnyttja TCPA för att jaga terrorister. Det är att möjligheten finns som oroar mig!
September 12, 2002
stormaz wrote: [quote=XyliX][quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.
jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.
Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.
Visst, det där är värsta tänkbara scenariot. Naturligtvis finns det regler och lagar som hindrar dem från att göra det, men att de har makten att göra det oroar mig. Jag tvivlar inte en sekund på att USA är beredda på att snoka igenom nåns dator i smyg genom att utnyttja TCPA för att jaga terrorister. Det är att möjligheten finns som oroar mig!
Om jag inte minns fel så finns/har funnits ett tag möjligheten redan för t.ex U.S.A att scana igenom e-post efter olämpligt innehåll etc.
November 22, 2003
Hauk wrote: BTW, tror ni det kommer finnas nån möjlighet att hacka bort skiten?? löda bort det från moderkortet eller vartfan det nu sitter
Läste nu ikväll att till en början ska det sitta på moderkorten. Det går nog att ta bort då. Men senare kommer det att sitta på CPU. Lite svårare att få bort, men inte omöjligt.
2 Guest(s)