SE HIT ALLA!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
SE HIT ALLA!
Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
sp_UserOfflineSmall Offline
277386
February 24, 2003 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

^jag är mest orolig för att inte kunna få warez, eftersom jag inte har råd att köpa så många spel varje månad, det är ju en helt annan sak för er med jobb!!

MEN, jag köper alltid när jag har råd, och dom program jag använder mkt (bf 1942, halflife, ut2k3, windows osv osv..).

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
277392
February 24, 2003 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

jag är nog mest rädd för att inte kunna annvända LInux, som jag nu har vant mig vid att använda...

Jag blir också lite irriterad över att de är så besatta av makt.

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
277426
February 24, 2003 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote: [quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.

jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.

Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.

Visst, det där är värsta tänkbara scenariot. Naturligtvis finns det regler och lagar som hindrar dem från att göra det, men att de har makten att göra det oroar mig. Jag tvivlar inte en sekund på att USA är beredda på att snoka igenom nåns dator i smyg genom att utnyttja TCPA för att jaga terrorister. Det är att möjligheten finns som oroar mig!

XyliX
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 237
277458
February 24, 2003 - 9:24 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=XyliX][quote=Waco][quote=XyliX]Det kommer säkert att gå att hacka, se bara på XBox. Sen undrar jag, vad är det för fel att ge de som tillverkar en viss mjukvara betalt för vad dom gör? Folk verkar upprörda för att det kommer bli svårare att få tag på "warez". Bra mjukvara som man använder förtjänar att köpas.

jag säger att wärschen har inte så stor betydelse för mig i detta fall. Tänk dig om du inte kommer att kunna lägga in ett dokument där du skrivit om bin ladin utan att det är 15pers från amerikanska regeringen som går in och läser det dokumentet.

Jag tycker att det låter lite väl häftigt det där. Om det går så långt så strider de mot reglerna, dom får inte snoka i allt man gör. Om det nu skulle bli så är det naturligtvis fruktansvärt och måste stoppas.

Visst, det där är värsta tänkbara scenariot. Naturligtvis finns det regler och lagar som hindrar dem från att göra det, men att de har makten att göra det oroar mig. Jag tvivlar inte en sekund på att USA är beredda på att snoka igenom nåns dator i smyg genom att utnyttja TCPA för att jaga terrorister. Det är att möjligheten finns som oroar mig!

Om jag inte minns fel så finns/har funnits ett tag möjligheten redan för t.ex U.S.A att scana igenom e-post efter olämpligt innehåll etc.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
277715
February 25, 2003 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

XyliX wrote:
Om jag inte minns fel så finns/har funnits ett tag möjligheten redan för t.ex U.S.A att scana igenom e-post efter olämpligt innehåll etc.

Echelon

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
277720
February 25, 2003 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

usch...fy helvete vad hemskt det här låter. Låt oss hoppas det aldrig kommer fungera i praktiken. Folk ska ge blanka fan i att bry sig om vad jag gör med mina grejjer som jag köpt...så det så

fazi ms.

Supreme Z
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
278784
February 26, 2003 - 10:06 pm
sp_Permalink sp_Print

FAAAN va sur jag blir på sånt skit, skjuta den jäveln som kom på det.....
👿 👿 👿 😡

Odehn
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 780
513340
January 17, 2004 - 11:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: BTW, tror ni det kommer finnas nån möjlighet att hacka bort skiten?? löda bort det från moderkortet eller vartfan det nu sitter

Läste nu ikväll att till en början ska det sitta på moderkorten. Det går nog att ta bort då. Men senare kommer det att sitta på CPU. Lite svårare att få bort, men inte omöjligt.

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
513350
January 17, 2004 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

DÖD ÅT EFI!!!!!

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
513351
January 18, 2004 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

Död åt gamla trådar som rivs upp :P...

Men jag kommer nog sitta med mitt Socket A system så länge som det går..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
513408
January 18, 2004 - 1:15 am
sp_Permalink sp_Print

Denna tråd ska få sin definitiva död nu...

Den mörka trådhålan får sluka den.

*tråd låst*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 166
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL