March 5, 2002
Jag kan se in i framtiden, förklaring:
Helt vanlig natt, jag drömmer någonting, kanske är ute med mina polare å går på nån gata eller nåt. Inget speciellt. Jag vaknar, och kommer ihåg vad jag har drömt.
Sen tänker man ju inte mer på det?
Tills det händer på riktigt...
Då går jag där med mina kompisar, typ 2 månader efter jag drömde drömmen (som jag kommer ihåg exakt), och vi säger exakt samma saker till varandra i drömmen. Jag stannar upp *va i h-e* :cy:
"Det här har jag drömt!!!" Och så får man en asskön känsla, man kan se in i framtiden (inte medvetet, du vet ju inte om du har sett in i framtiden förräns/om det händer IRL sen efter drömmen juh)
Detta får jag rätt ofta. Började när jag var typ 7, har inte slutat än (hoppas inte heller)... Den coolaste saken var när jag var 8 år, var en lördag. Jag vaknade på morgonen, mindes att jag hade drömt om att pappa hade gömt kakor i ett speciellt skåp vi hade då :P, så jag gick nu ner och kollade, och visst fan fans kakorna där??? Samma kakor dessutom! Helt skumt, men ashäftigt. Jag diggar detta "featuren" hårt 😀
Är det någon annan som har samma "erfarenhet" av detta som jag? Ni behöver inte kommentera å säga "äsch, bara vanlig deja vu etc" för det var det inte, jag kommer ju ihåg drömmen exakt, efter jag vaknat, sen går det en tid (vanligtvis någar timmar till 3månader) och så händer det på riktigt. Mycket skön känsla alltså.
April 20, 2002
Det händer mig ganska ofta också....=)
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Kommer inte ihåg nån speciell gång det hänt just nu.
Men ofta går jag omkring på ställen jag aldrig varit och känner igen mig och kommer på mig själv att veta exakt vad som sägs innan det sägs och liknande.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
March 5, 2002
dbn wrote: DEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAVUUUUUUUUUUU!!! va bara tvungen att reta dej ;>
du kanske börjar få alzheimers? =P
jaja reta på 😛
men jag är fullt seriös. detta händer mej på riktigt, in real life. ni som inte tror mej: bespara mej erat inlägg! utgå istället ifrån att jag talar sanning (vilket jag definitivt gör, jag svär på min farmors grav (ja min farmor är död)).
June 18, 2001
Gueno wrote: Det finns en förklaring till det där.. hjärnan..
Den ena halva har uppfatta en situvation snabbare än den andra.. därför får man sånna där upplevelser.
Mm...precis. Det är det som kallas deja vu. Hjärnan får en liten knäpp så det man nyss har sett (eller ser) hamnar i långtidsminnet. Det där att det bara är en hjärnhalva som påverkas visste jag inte, men det förklarar en hel del. Tackar!
/Jerry - samlare av onödigt vetande
March 5, 2002
hur kan ni seja att det är deja vu, när jag drömmer det, har t.om. dokumenterat att jag drömt det (med vittne gång), och sen händer det på riktigt? Det har inte med deja vu att göra. Samma sak händer, som jag har drömt! Deja vu är inte att drömma en sak, som komme ratt hända i verkligheten. Om jag är söndagsbarn? Ingen aning, kan kolla 😛
March 4, 2002
Asså,
"Universum kommer att expandera,
sedan kommer det att kollapsa mot sig självt. Sen kommer det att expendera igen. Det kommer att upprepas för alltid. Vad du inte vet är att när det expanderas igen kommer det göra det på exakt samma sätt.
Varenda misstag du gör nu, kommer du att leva igenom igen, nästa gång.
Varje misstag du gör, kommer du att leva igenom igen. Igen, och igen...för alltid. Så mitt råd till dig är att göra det rätt denna gång... ...för denna gång, är allt du har."
En liten citering av K-Pax som jag verkligen tycker är bra.
Du kanske kommer ihåg från nåt från förra gången eftersom du har exakt samma hjärna :D.
Gå och hyr den, nej inte ladda ner den. För den är verkligen värd att hyra eller köpa för den är skitbra.
1 Guest(s)