February 1, 2002
Det drygaste va när man gick i skola och natten innan drömmde man det.. allså jag drömde att jag vaknade, gick upp, gick till skolan bla bla bla, kom hem osv ända tills jag somnade i drömmen 🙂 då vaknade jag.. fast inte i drömmen utan ur drömmen och fick göra samma igen fast på riktigt.. 🙁
En tjejkompis till mig har samma som dig Fackamato.. hon kom och berättade en gång att hon drömde att hennes morsa hade vunnit 10000 på en trisslott bara genom att dra en gång på lotten (ni fattar, rakt över bara) och morsan hade blevit så glad i drömmen att hon sprang upp till hennes far för att berätta men halkade och bröt foten...
Gissa vad som hände 1 månad senare, precis samma... ruggigt!
Jag brukar bara drömma saker som inte stämmer alls.. :/
March 5, 2002
Starscream wrote: Det drygaste va när man gick i skola och natten innan drömmde man det.. allså jag drömde att jag vaknade, gick upp, gick till skolan bla bla bla, kom hem osv ända tills jag somnade i drömmen 🙂 då vaknade jag.. fast inte i drömmen utan ur drömmen och fick göra samma igen fast på riktigt.. 🙁
En tjejkompis till mig har samma som dig Fackamato.. hon kom och berättade en gång att hon drömde att hennes morsa hade vunnit 10000 på en trisslott bara genom att dra en gång på lotten (ni fattar, rakt över bara) och morsan hade blevit så glad i drömmen att hon sprang upp till hennes far för att berätta men halkade och bröt foten...
Gissa vad som hände 1 månad senare, precis samma... ruggigt!
Jag brukar bara drömma saker som inte stämmer alls.. :/
jo.... man drömmer ju mycket skräp oxå (när man drömmer dvs), jag dörmmer inte alls lika mkt nu som för 4 år sen... fan, drömmar är det skönaste jag vet. särskilt när man vet i drömmen att man drömmer. asså du drömmer, du går omkring kanske och så plötsligt slår det dej: "shit! jag drömmer! fan va häftigt! nu måste jag kolla om jag kan flyga" osv osv... det har jag oxå gjort ("såklart" <- kanske några säger.. men det är sant, som allt annat jag har sagt), och det är fan as-mega-häftigt. drömde att jag visste att jag drömde, min tjejkusin stod framför mig, jag sa till henne "wow! jag drömmer! coolt va?" jag kommer inte ihåg vad/om hon svarade, men sen så bytte drömmen vinkel, och jag var någonannanstans, jag försökte då flyga (springa rakt fram så snabbt du kan, flaxa med armarna), gick inte i början, men efter några försök kunde jag flyga. så härlig känsla! det känns helt som på riktigt! tänk dej att du glidglyger ovanför massa hus... du är inte rätt på nåt sätt... en konstig grej i alla mina drömmar när jag flyger: molnen. det är som om molnen är taket för himmelen, flyger jag igenom så kan man gå på molnen där. en gång så var där en jättestor fotbollsplan, som en sprang runt på. man "gick ner" ifrån molnen genom ett fyrkantigt hål, och så ramlade man ner igen till marken (om man inte glaxade dvs flög)... fyfan jag älskar såna drömmar när man vet att man drömmer. så ashäftigt.
skulle kunna skriva mkt mer om detta men jag kommer inte på nåt just nu...
har du drömt någon gång att du har dött? det har jag oxå gjort, helt konstig dröm... allting var svart, alltså omkring mej, jag och min familj sprang ut genom en dörr, som ledde in på någon stenbro (mitt i tomma intet, allt som fanns var stenbron å dörren), och vi blir jagade av skelett, med svärd. jag lyckas döda ett skelett på nåt medans familjen springer, och jag tar upp hans svärd. sen får jag ett svärd i magen av ett annat skelett, fyfan, jag kommer fortfarande ihåg hur ont det kändes, just då "kändes"/visste jag att jag dog.. jag låg där i kanske 5s, sen kommer jag inte ihåg mera....
March 4, 2002
fan, drömmar är det skönaste jag vet. särskilt när man vet i drömmen att man drömmer. asså du drömmer, du går omkring kanske och så plötsligt slår det dej: "shit! jag drömmer! fan va häftigt! nu måste jag kolla om jag kan flyga" osv osv... det har jag oxå gjort ("såklart" <- kanske några säger.. men det är sant, som allt annat jag har sagt), och det är fan as-mega-häftigt. drömde att jag visste att jag drömde, min tjejkusin stod framför mig, jag sa till henne "wow! jag drömmer! coolt va?" jag kommer inte ihåg vad/om hon svarade, men sen så bytte drömmen vinkel, och jag var någonannanstans, jag försökte då flyga (springa rakt fram så snabbt du kan, flaxa med armarna), gick inte i början, men efter några försök kunde jag flyga. så härlig känsla! det känns helt som på riktigt! tänk dej att du glidglyger ovanför massa hus... du är inte rätt på nåt sätt... en konstig grej i alla mina drömmar när jag flyger: molnen. det är som om molnen är taket för himmelen, flyger jag igenom så kan man gå på molnen där. en gång så var där en jättestor fotbollsplan, som en sprang runt på. man "gick ner" ifrån molnen genom ett fyrkantigt hål, och så ramlade man ner igen till marken (om man inte glaxade dvs flög)... fyfan jag älskar såna drömmar när man vet att man drömmer. så ashäftigt.
skulle kunna skriva mkt mer om detta men jag kommer inte på nåt just nu...har du drömt någon gång att du har dött? det har jag oxå gjort, helt konstig dröm... allting var svart, alltså omkring mej, jag och min familj sprang ut genom en dörr, som ledde in på någon stenbro (mitt i tomma intet, allt som fanns var stenbron å dörren), och vi blir jagade av skelett, med svärd. jag lyckas döda ett skelett på nåt medans familjen springer, och jag tar upp hans svärd. sen får jag ett svärd i magen av ett annat skelett, fyfan, jag kommer fortfarande ihåg hur ont det kändes, just då "kändes"/visste jag att jag dog.. jag låg där i kanske 5s, sen kommer jag inte ihåg mera....
Håller med dig i allt så mycket.. Älskar att flyga! Ja dör gör jag ofta...
Du är ingen dum kille! Sorry att jag var lite otrevlig i en annan tråd.. Du är helskön!
February 21, 2003
Fackamato wrote: jo.... man drömmer ju mycket skräp oxå (när man drömmer dvs), jag dörmmer inte alls lika mkt nu som för 4 år sen... fan, drömmar är det skönaste jag vet. särskilt när man vet i drömmen att man drömmer. asså du drömmer, du går omkring kanske och så plötsligt slår det dej: "shit! jag drömmer! fan va häftigt! nu måste jag kolla om jag kan flyga" osv osv... det har jag oxå gjort ("såklart" <- kanske några säger.. men det är sant, som allt annat jag har sagt), och det är fan as-mega-häftigt. drömde att jag visste att jag drömde, min tjejkusin stod framför mig, jag sa till henne "wow! jag drömmer! coolt va?" jag kommer inte ihåg vad/om hon svarade, men sen så bytte drömmen vinkel, och jag var någonannanstans, jag försökte då flyga (springa rakt fram så snabbt du kan, flaxa med armarna), gick inte i början, men efter några försök kunde jag flyga. så härlig känsla! det känns helt som på riktigt! tänk dej att du glidglyger ovanför massa hus... du är inte rätt på nåt sätt... en konstig grej i alla mina drömmar när jag flyger: molnen. det är som om molnen är taket för himmelen, flyger jag igenom så kan man gå på molnen där. en gång så var där en jättestor fotbollsplan, som en sprang runt på. man "gick ner" ifrån molnen genom ett fyrkantigt hål, och så ramlade man ner igen till marken (om man inte glaxade dvs flög)... fyfan jag älskar såna drömmar när man vet att man drömmer. så ashäftigt.
skulle kunna skriva mkt mer om detta men jag kommer inte på nåt just nu...
Oxå drömt en liknande grej. Men det var längesen jag drömde om att jag kunde flyga. Jag kommer iaf ihåg bl a att jag svävade typ 5 meter över marken och retade nån kille som då inte kunde få tag på mig hehe
Nu på senare år drömmer jag att jag tar itu med problemen fysiskt med min thaiboxning. Jag drömde t ex inatt att jag och två tjejkompisar sprang omkring i ett stort köpcentrum, men alla butiker var leksaksaffärer. Vi hade först fått i uppdrag att fixa en massa små trehjulingar till några barn som skulle vara med i nåt slags tåg. Men vi lyckades inte hitta några trehjulingar i tid så vi blev jagade av några. Jag lyckades avvärja några förföljare efter lite slag och sparkar men vi kom till slut undan genom att hoppa ner i en lucka som ledde ner till tvättstugan. Luckan var dessutom placerad på väggen helt öppet i köpcentrumet. Sen var drömmen slut. Knepigt asså...
Fackamato wrote: har du drömt någon gång att du har dött? det har jag oxå gjort, helt konstig dröm... allting var svart, alltså omkring mej, jag och min familj sprang ut genom en dörr, som ledde in på någon stenbro (mitt i tomma intet, allt som fanns var stenbron å dörren), och vi blir jagade av skelett, med svärd. jag lyckas döda ett skelett på nåt medans familjen springer, och jag tar upp hans svärd. sen får jag ett svärd i magen av ett annat skelett, fyfan, jag kommer fortfarande ihåg hur ont det kändes, just då "kändes"/visste jag att jag dog.. jag låg där i kanske 5s, sen kommer jag inte ihåg mera....
Jag har drömt att jag "dött" en gång när jag var mindre. Kommer inte ihåg hur det började men jag drömde att jag, min syrra och min morsa blev jagade på en tågvagnsparkering. Vi kunde inte försvara oss eftersom de hade vapen, så vi sprang så gott vi kunde. Till slut var vi fångade mot en vagn och var omringade. De tänkte skjuta min syrra så jag ställde mig i vägen och sa nåt i stilen "Är ni helt dumma i huvet?" Då skjöt de mig istället och jag kände att kroppen bara föll ihop mot backen. När jag låg där på backen hann jag tänka "Trodde att det skulle göra ont". Sen snurrade det till i skallen och jag vaknade.
Nu verkar det kanske som jag att bara drömmer om att jag blir jagad, men så är det ju som tur är inte. Det är bara så att det är de som brukar bli knäppast
March 5, 2002
Lukascool wrote:
fan, drömmar är det skönaste jag vet. särskilt när man vet i drömmen att man drömmer. asså du drömmer, du går omkring kanske och så plötsligt slår det dej: "shit! jag drömmer! fan va häftigt! nu måste jag kolla om jag kan flyga" osv osv... det har jag oxå gjort ("såklart" <- kanske några säger.. men det är sant, som allt annat jag har sagt), och det är fan as-mega-häftigt. drömde att jag visste att jag drömde, min tjejkusin stod framför mig, jag sa till henne "wow! jag drömmer! coolt va?" jag kommer inte ihåg vad/om hon svarade, men sen så bytte drömmen vinkel, och jag var någonannanstans, jag försökte då flyga (springa rakt fram så snabbt du kan, flaxa med armarna), gick inte i början, men efter några försök kunde jag flyga. så härlig känsla! det känns helt som på riktigt! tänk dej att du glidglyger ovanför massa hus... du är inte rätt på nåt sätt... en konstig grej i alla mina drömmar när jag flyger: molnen. det är som om molnen är taket för himmelen, flyger jag igenom så kan man gå på molnen där. en gång så var där en jättestor fotbollsplan, som en sprang runt på. man "gick ner" ifrån molnen genom ett fyrkantigt hål, och så ramlade man ner igen till marken (om man inte glaxade dvs flög)... fyfan jag älskar såna drömmar när man vet att man drömmer. så ashäftigt.
skulle kunna skriva mkt mer om detta men jag kommer inte på nåt just nu...har du drömt någon gång att du har dött? det har jag oxå gjort, helt konstig dröm... allting var svart, alltså omkring mej, jag och min familj sprang ut genom en dörr, som ledde in på någon stenbro (mitt i tomma intet, allt som fanns var stenbron å dörren), och vi blir jagade av skelett, med svärd. jag lyckas döda ett skelett på nåt medans familjen springer, och jag tar upp hans svärd. sen får jag ett svärd i magen av ett annat skelett, fyfan, jag kommer fortfarande ihåg hur ont det kändes, just då "kändes"/visste jag att jag dog.. jag låg där i kanske 5s, sen kommer jag inte ihåg mera....
Håller med dig i allt så mycket.. Älskar att flyga! Ja dör gör jag ofta...
Du är ingen dum kille! Sorry att jag var lite otrevlig i en annan tråd.. Du är helskön!
hehe det är lugnt... har du nån speciell dröm du kan dela med dej av? 🙂
March 17, 2002
När jag var yngre brukade jag ofta drömma att jag trilla ner för ett och samma berg.
Alltså flera gånger i veckan, lite skrämmande känsla...för man trillade i slowmotion, så man han typ känna det där suget i magen när man faller...
Och så landar man på marken, och märker att det inte gjorde ont.
Går upp igen och trillar ner...
Ofta var jag då ute med dagiset i skogen också...och drömmen slutade alltid på samma sätt... dagisfröknarna bad mig att inte trilla ner mer.
Helt sjukt.
Förövrigt kan jag styra vad jag vill drömma en viss natt =)
Funkar typ 6 gånger av 10...
Väldigt trevligt, efter att jag läste en guide på hur man kan göra.
Så självklart prövar man om man kanske skulle kunna flyga runt i stan första natten...skön känsla när det faktist gick =)
Oldschool member since 2002.
March 5, 2002
MegaGeekBoy wrote: När jag var yngre brukade jag ofta drömma att jag trilla ner för ett och samma berg.
Alltså flera gånger i veckan, lite skrämmande känsla...för man trillade i slowmotion, så man han typ känna det där suget i magen när man faller...
Ofta var jag då ute med dagiset i skogen också...och drömmen slutade alltid på samma sätt... dagisfröknarna bad mig att inte trilla ner mer.Helt sjukt.
Väldigt trevligt, efter att jag läste en guide på hur man kan göra.Så självklart prövar man om man kanske skulle kunna flyga runt i stan första natten...skön känsla när det faktist gick =)
guide? GE MIG!!!!!!!! 🙂
jo jag drömde oxå likadan dröm när jag var mindre... jag gick i ett trapphus, spiraltrappa, med en släkting te mig, trappan var typ ganska sönder, så jag var rädd för att ramla ner, och varje gång, när jag blev tillräckligt rätt, så hoppade jag ner i mitten, där nere låg min säng, så jag landade i den och vaknade. hade typ denna drömmen ifrån 5årsåldern till 10årsåldern.
December 25, 2000
Fackamato wrote: guide? GE MIG!!!!!!!! 🙂
jo jag drömde oxå likadan dröm när jag var mindre... jag gick i ett trapphus, spiraltrappa, med en släkting te mig, trappan var typ ganska sönder, så jag var rädd för att ramla ner, och varje gång, när jag blev tillräckligt rätt, så hoppade jag ner i mitten, där nere låg min säng, så jag landade i den och vaknade. hade typ denna drömmen ifrån 5årsåldern till 10årsåldern.
Coolt, måste ha något med hjärnans utveckling att göra för jag har också minnen av att fallit i en spiraltrappa. Dock tror jag inte att jag drömde det särskilt ofta men den satt kvar i huvudet ett bra tag.
November 29, 2002
Nån som har drömt om jordens undergång ??? det har jag gjort. Det brukar alltid börja med att det är en varm dag och allt är lungt, plötsligt börjar månen komma närmare och närmare och alla skriker o e skiträdda sen så träffas vi o allt blir svart...lite läskigt ibland tänk om det händer i verkligheten :cy: :cy:
September 4, 2002
Fan det e jävligt knepigt! Man drömmer nått men man kommer inte ihåg det "liksom" som om man tänker på det. Det "liksom" ligger låååååångt bak i huvudet på en och sedan efter en tid kommer man till det man har "sett" i sin dröm och känner igen sig på nått sätt.... ....."liksom".
October 11, 2003
Jag har nog aldrig drömt något så tydligt att jag senare kunnat veta precis vad som komma skall. Däremot brukar andra läskiga saker hända.. t.ex. när man är hemma.. sitter o äter.. plötsligt kommer man o tänka på en låt o börjar nynna på den i tanken. Fem sek efteråt kommer samma låt strömmandes ur radion. Ok.. låtar på radio upprepas och är vanligt förekommande i folks huvuden.. men.. lika ofta händer det att jag tänker på en låt och någon kompis eller ens förälder börjar sjunga på samma låt.
Detta har hänt flera gånger och det är ganska läskigt :cy:
dock är det mest låtar eller musikstycken detta berör...
andra ämnen har berörts, men inte alls lika ofta. T.ex. om någon vill måla en vägg eller något, i en färg... man tänker på hur en färg skulle vara.. blått t.ex. Plötsligt utbrister någon i sällskapet, kanske en tjejkompis bara för o ta något, "Jag fick sån vision om att blått skulle se skitsnyggt ut! testa!"
då står man där o funderar lite över om hon kunde läsa ens andra tankar också, och man blir plötsligt lite rädd :bgrin:
January 28, 2003
https://www.nordichardware.se/.....apsykologi
när jag försökte ta upp detta så sket det sig, men jag förstår precis vad du menar!!
snacka om att jag vill ha länk till den guiden!!!
January 26, 2003
Fackamato wrote: [quote=MegaGeekBoy]När jag var yngre brukade jag ofta drömma att jag trilla ner för ett och samma berg.
Ofta var jag då ute med dagiset i skogen också...och drömmen slutade alltid på samma sätt... dagisfröknarna bad mig att inte trilla ner mer.Helt sjukt.
Väldigt trevligt, efter att jag läste en guide på hur man kan göra.Så självklart prövar man om man kanske skulle kunna flyga runt i stan första natten...skön känsla när det faktist gick =)
guide? GE MIG!!!!!!!! 🙂
här är en ett par sidor om lucida drömmar
http://www.faqs.org/faqs/dreams-faq/lucid-dreaming-faq/
http://www.lucidmetro.cjb.net/
http://hem.passagen.se/kingsgambit/index.htm
December 5, 2002
Brukar hända mig med ganska ofta, ibland händer det jag har drömt samma dag, ibland ett par månade senare.
Jag brukar inte komma ihåg hela händelsen, utan bara vissa personer på en viss plats och att dom eller jag säger något.
Annars drömmer jag ofta att jag faller från något, vet inte vad, men jag brukar vakna precis innan jag ska landa,
och skakar av adrenalin. Helt underbart 8)
2 Guest(s)