October 22, 2002
obelix wrote: [quote=Lurifax]Well hade du läst UNT för ett par veckor sedan hade du sett att det var Orchidea på GAY ONE...
Gate One kallas Gay One på grund av... många anledningar...Ägaren av eleventh hälsar att han tycker att det är taskigt att hänga ut någon på en sida med syftet att just hänga ut. Självklart hängs ju folk ut på alla fotosidor på ett sätt men alla är medvetna om att han tar bilderna och vill de inte vara med på kort så får de säga till... Och gör det tom...
Fattar jag det hela rätt att hon tycker att det är ok att hon finns på en sida, medans du tycker att det inte är ok här på NH?
Instämmer med Obelix. Lite dubbelmoral om du frågar mig.
Det är OK att köra för fort på 110-väg fast inte på 90-väg är ungefär samma sak...
January 17, 2002
Lurifax wrote: Ni som ska på basement på fredag är hjärtligt välkomna att komma fram och hälsa på mig som INTE är tjej... Fråga Berre (http://www.eleventh.se/bilder/...../IMG29.jpg) eller Adam (http://www.eleventh.se/basemen...../IMG16.jpg) eller vem som helst efter Linus... Eller om ni ser en ganska lång kille som går runt och fottar (niklas, han som kör eleventh) så kan ni höra med honom...
Jag känner inte tjejen personligen men jag vet vem det är och jag kände, tillsammans med niklas som har sidan där bilden var länkad ifrån, att det var en taskig uthängning av henne. Vad hade ni själva tyckt?
Tyvärr är niklas sida under ombyggnad nu så alla bilder är inte uppe... finns många jättefina på mig där annars, för er som inte har möjlighet att komma och se att jag inte är en flikka på fredag;)
C u @ the basement (Gay One 21-02, en trappa ner) på fredag då uppsalanissar!
Föresten, mullvaden du kan väl bekräfta mitt kön tack? (tänk inte fel nu)
EDIT:
EDIT 2: Jävla pack
November 10, 2004
Gud va trött jag blir... Ska jag va tvungen att regga mig för att ta denna "lilla" debatt? (jag är ägaren av http://www.eleventh.se
Vad har Lurifax gjort som är fel och vad är det för tjafs om dubbelmoral?
Finns ingen som helst dubbelmoral i detta. Ser ni inte skillnaden på om hon ligger på min sida eller i ett forum där folk medvetet skrattar åt henne? Ja jag tycker det är skittaskigt iaf (mobbing). Sen spelar det ingen roll vad hon tar på sig. Det är inte meningen att ni ska skratta åt henne.
Sen vill jag tillägga att efter ha läst "CoLiC's" inlägg: "Tjejen hänger ju ut sig själv då hon går klädd sådär! ". Är du normal där uppe i knoppen?
Var den mest fånigaste kommentar jag hört på mycket länge.
Det ger väl oss ingen rätt att mobba henne på ett forum?
June 28, 2001
spat wrote: Gud va trött jag blir... Ska jag va tvungen att regga mig för att ta denna "lilla" debatt? (jag är ägaren av http://www.eleventh.se
Finns ingen som helst dubbelmoral i detta. Ser ni inte skillnaden på om hon ligger på min sida eller i ett forum där folk medvetet skrattar åt henne? Ja jag tycker det är skittaskigt iaf (mobbing). Sen spelar det ingen roll vad hon tar på sig. Det är inte meningen att ni ska skratta åt henne.Sen vill jag tillägga att efter ha läst "CoLiC's" inlägg: "Tjejen hänger ju ut sig själv då hon går klädd sådär! ". Är du normal där uppe i knoppen?
vem mobbar ? hon hade en skoj Tshirt på sig och vi kommenterar det, konstigare än så är det inte.
sedan kom folk och började moralpredika och föra sina små chattkrig, något man tyvär får lära sig att leva med här på NH.
January 17, 2002
spat wrote: Gud va trött jag blir... Ska jag va tvungen att regga mig för att ta denna "lilla" debatt? (jag är ägaren av http://www.eleventh.se
Finns ingen som helst dubbelmoral i detta. Ser ni inte skillnaden på om hon ligger på min sida eller i ett forum där folk medvetet skrattar åt henne? Ja jag tycker det är skittaskigt iaf (mobbing). Sen spelar det ingen roll vad hon tar på sig. Det är inte meningen att ni ska skratta åt henne.Sen vill jag tillägga att efter ha läst "CoLiC's" inlägg: "Tjejen hänger ju ut sig själv då hon går klädd sådär! ". Är du normal där uppe i knoppen?
Vänta här nu, är DU helt normal uppe i knoppen? Det är SJÄLVKLART att hon hänger ut sig då hon har en såndär tröja på sig! Om hon inte ville ha uppmärksamhet skulle hon ha kommit i normala kläder. Vilken värld kommer du ifrån egentligen? Att hänga ut någon är att visa en person ur en taskig/komisk synvinkel för omvärlden, vad gjorde hon själv då hon tog på sig tröjan? Jo hon visade sig själv ur en komisk synvinkel, det är ingen skillnad om hon syns på en klubb eller på internet, hon får precis likadana reaktioner endå. Jag förstår inte varför det här var tvunget att strula till sig så, låt bilden vara kvar så folk får titta lika väl som de på klubben fick. Dessutom mobbar ingen henne här.
October 27, 2002
Jag tycker att det är OK att hon ligger på en sida med foton där hon är väl medveten om det hela. Vill hon inte ligga där är det hennes val att be om att få bilden borttagen. Syftet med den här tråden var klart och tydligt att alla skulle kika på hennes bröst istället för ögonen vilket på sätt och vis kan ses som sexuella trakaserier.
Jag tycker att det är oerhört fånigt av er alla att tjaffsa vidare om en sån här sak, ni alla vet vad det handlar om egentligen.
October 27, 2002
Kom till klubben så får ni se henne live istället, eller duger inte det för datanördar kan ni gå till http://www.eleventh.se och kolla på bilderna.
June 28, 2001
Lurifax wrote: Jag tycker att det är OK att hon ligger på en sida med foton där hon är väl medveten om det hela. Vill hon inte ligga där är det hennes val att be om att få bilden borttagen. Syftet med den här tråden var klart och tydligt att alla skulle kika på hennes bröst istället för ögonen vilket på sätt och vis kan ses som sexuella trakaserier.
Jag tycker att det är oerhört fånigt av er alla att tjaffsa vidare om en sån här sak, ni alla vet vad det handlar om egentligen.
det är knappast sexuella trakaserier att kolla på någons Tröja som Råkar har 2 ögon över brösten, du som man vet att ögonen i stort sett alltid dimper ner en snabbis för att spana in brösten på dom flesta brudarna, det är inga trakaserier i det.
Det är en naturlig plats att vila ögonen på, samma sak som att man kollar någon i ögonen när man pratar med dom.
January 17, 2002
Lurifax wrote: Kom till klubben så får ni se henne live istället, eller duger inte det för datanördar kan ni gå till http://www.eleventh.se och kolla på bilderna.
Nu gör du henne till ett utställningsobjekt. Och du klagar på oss...
June 3, 2001
Mind wrote: heter det gay one eller gate one ?
GATE ONE står det på skylten utanför.
Villkommen broder..
Lurifax wrote: Syftet med den här tråden var klart och tydligt att alla skulle kika på hennes bröst istället för ögonen vilket på sätt och vis kan ses som sexuella trakaserier.
Typ nej...
Grejen är den att om du aldrig sagt något om det hade tråden vart på sida 2 eller 3 nu och vart helt bortglömd.
Och ingen hade blive irriterad.
Har jag rätt eller fel?
Jag får inga komentarer i Citattråden om jag inte uppdaterar den.
Lurifax wrote: Kom till klubben så får ni se henne live istället
Jag kommer jag kommer. 🙂
Då ska jag glo uta h e l v e t e ! 😮 :bgrin:
January 17, 2002
Lurifax wrote: Syftet med den här tråden var klart och tydligt att alla skulle kika på hennes bröst istället för ögonen vilket på sätt och vis kan ses som sexuella trakaserier.
Fan det där missade jag att du skrev... VAD TROR DU HON VILL DÅ? Lurifax lurar sig själv.
January 12, 2004
Lurifax wrote: Jag tycker att det är OK att hon ligger på en sida med foton där hon är väl medveten om det hela. Vill hon inte ligga där är det hennes val att be om att få bilden borttagen. Syftet med den här tråden var klart och tydligt att alla skulle kika på hennes bröst istället för ögonen vilket på sätt och vis kan ses som sexuella trakaserier.
Jag förstår orsaken till att hon är borta, men inte varför.
Vad är det för skilnad på henne och alla andra bilder, som dessutom kan bli brutalt häcklade tills fan kommer och avlöser?
July 5, 2002
March 11, 2003
obelix wrote: [quote=Lurifax]Well hade du läst UNT för ett par veckor sedan hade du sett att det var Orchidea på GAY ONE...
Gate One kallas Gay One på grund av... många anledningar...Ägaren av eleventh hälsar att han tycker att det är taskigt att hänga ut någon på en sida med syftet att just hänga ut. Självklart hängs ju folk ut på alla fotosidor på ett sätt men alla är medvetna om att han tar bilderna och vill de inte vara med på kort så får de säga till... Och gör det tom...
Fattar jag det hela rätt att hon tycker att det är ok att hon finns på en sida, medans du tycker att det inte är ok här på NH?
Det är ju klart att hon känner sig uthängd här. Här är det ju bara en massa fula finniga datanördar som kollar. Inget potentiellt ragg med schysst bil så långt ögat kan nå. ;)¨
Allvarligt talat måste jag säga att jag anser att det var enormt fånigt att be skiroy ta bort bilden, om hon inte uttryckligen har tyckt illa om att den finns kvar här eller någon annanstans.
Jag anser på fullaste allvar att man skall få klä sig precis hur man vill, och gillar man att dra mäns blickar åt sig, så skall det ingen gnälla eller tro att det betyder något annat än att tjejen vill synas. Men när tjejer mer eller mindre hänger ut brösten i urringningen, så skall de inte heller misstycka över att någon kollar där. Dubbelmoral så att det förslår.
En av de mest pantade kommentarer jag har hört i mitt liv var från en sådan tjej.
-"Jag fattar inte varför fula killar skall envisas med att glo."
Jag sade till henne att fula killar hade kanske bra smak för det estetiska, men dåligt omdöme när det gällde ful insida. Hon förlät mig aldrig för den kommentaren.;)
January 17, 2002
denstore wrote: [quote=obelix][quote=Lurifax]Well hade du läst UNT för ett par veckor sedan hade du sett att det var Orchidea på GAY ONE...
Det är ju klart att hon känner sig uthängd här. Här är det ju bara en massa fula finniga datanördar som kollar. Inget potentiellt ragg med schysst bil så långt ögat kan nå. ;)¨
Allvarligt talat måste jag säga att jag anser att det var enormt fånigt att be skiroy ta bort bilden, om hon inte uttryckligen har tyckt illa om att den finns kvar här eller någon annanstans.
Jag anser på fullaste allvar att man skall få klä sig precis hur man vill, och gillar man att dra mäns blickar åt sig, så skall det ingen gnälla eller tro att det betyder något annat än att tjejen vill synas. Men när tjejer mer eller mindre hänger ut brösten i urringningen, så skall de inte heller misstycka över att någon kollar där. Dubbelmoral så att det förslår.
En av de mest pantade kommentarer jag har hört i mitt liv var från en sådan tjej.
-"Jag fattar inte varför fula killar skall envisas med att glo."
Jag sade till henne att fula killar hade kanske bra smak för det estetiska, men dåligt omdöme när det gällde ful insida. Hon förlät mig aldrig för den kommentaren.;)
:worshipp:
Så sant så sant...
3 Guest(s)