July 19, 2001
http://asdfg.mine.nu/~rehabdol.....r_bomb.jpg
Haha, hur i helsike kan en sådan kille få jobb på ett datorsäkerhetsföretag??
July 17, 2002
HELIX wrote: http://asdfg.mine.nu/~rehabdol.....r_bomb.jpg
Haha, hur i helsike kan en sådan kille få jobb på ett datorsäkerhetsföretag??
Ja, man undrar ju det. Om det hade varit praktiskt möjligt att genomföra så tror jag att det skulle vara rätt många personer som blivit sprängda i luften vid det här laget.
Sedan får man beakta att artikeln är från runt 1997 (läste den för en massa år sedan) och berättar om "hur farligt det kan bli med datorer", bara för att skapa en rubrik som säljer.
July 17, 2002
Rune wrote: Dom kanske inte vet-om att han kan/gör sådanna dåd.
Det är inte "experten" i artikeln som är hackern som kan "bomba" folk; han är bara den som varnar om det.
Det inlägget handlar om är det otroliga i att en sådan människa som tror att sådant kan göras får jobba som säkerhetsexpert på ett datorföretag.
February 1, 2002
HELIX wrote: [quote=Rune]Dom kanske inte vet-om att han kan/gör sådanna dåd.
....?....
Det går inte att göra så att en processor exploderar... Sedan är det inte heller möjligt att höjja spänningen till processorn så avsevärt genom mjukvara..
Hej!
Njae du får nog tänka om lite, hur ändrar du multipeln på din cpu ex. vis ?
Jo du går in i bios och ändrar den mjuvaru mässigt. Likadant med Cpu spänning ,minnes spänning osv osv osv.
Så man kan inte ute sluta några sådana saker. Eller hur ? 🙂
Med fel kod på fel plats så händer de mest tvivel aktiga saker.
Ta nu bara virus attacken som vi kommer att få se och höra om mot Microsofts Updaterings servrar nu till helgen . Den 16 augusti.
Dom har ju tagit fram en patch till oss användare men frågan är ju då har dom aktiverat den själva då?
Detta kommer att märkas först då.
Så kom ihåg, dra aldrig några förhastade slut satser utan att analysera innehållet först.
July 19, 2001
..... Det går inte att mata in mer än 2.2V i min processor genom bios.. Om jag skulle köra in 12v så skulle bara skiten slockna.. Det kanske skulle säga poff och ryka lite men mer skulle inte hända.. Om nu inte hackarna på något sätt har utvecklat ett virus som löder om kopplingarna i nätagget...
Seriöst, tror du att microsoft inte uppdaterar sin egna mjukvara på sina egna servrar? Sedan så lär dom inte köra windows på sina datorer.. Det gör dom iallafall inte på hotmail servrarna..
December 25, 2000
HELIX wrote: ..... Det går inte att mata in mer än 2.2V i min processor genom bios.. Om jag skulle köra in 12v så skulle bara skiten slockna.. Det kanske skulle säga poff och ryka lite men mer skulle inte hända.. Om nu inte hackarna på något sätt har utvecklat ett virus som löder om kopplingarna i nätagget...
Seriöst, tror du att microsoft inte uppdaterar sin egna mjukvara på sina egna servrar? Sedan så lär dom inte köra windows på sina datorer.. Det gör dom iallafall inte på hotmail servrarna..
Microsoft kör helt säkert Windows på alla sina servrar, dock kanske dom kör några *nix/*bsd ifall dom behöver något som bara finns till dom.
February 21, 2003
kommer nån ihåg amiga 500?
har för mig att man kunde skriva elak kod till floppyn så den skrev utanför sektorerna på en disk så de pajjade?
inte helt säker...
men om det var så så är det det närmaste 😉 (still way of from hurting u 😉
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
July 18, 2001
tiggre wrote: kommer nån ihåg amiga 500?
har för mig att man kunde skriva elak kod till floppyn så den skrev utanför sektorerna på en disk så de pajjade?
inte helt säker...
men om det var så så är det det närmaste 😉 (still way of from hurting u 😉
:arg: mycket elak kod :arg:
jag har aldrig hört talas om det programmet/"knepet" man använde iaf...
July 7, 2003
Lol
Den där artiklen ser ju ut att vara scannad från amerikanska motsvarigheten till En ding ding värld.
Så jag skulle inte lita så mycket på vad den säger om man inte vet vad det är för tidning.
Såg en artikel i en sån tidning om en 9 månaders bebis som hade svart bälte i ninjutsu 😮 de hade en "bild" på när ungen gjorde en hoppspark 😀
2 Guest(s)