August 28, 2004
Vad händer om vi emigrerar till ett annat land, där folket har ett annat levnadssätt? Anpassar vi oss? Anpassar invandrarna som kommer hit efter oss? Nix, vi får anpassa oss till dem. Jag blir så förbannad på att dagligen höra av invandrare att Sverige är ett skitland. De har allting gratis, utan att jobba om de så vill. Jag säger inte att alla inte jobbar, men det finns en stor del av dem som inte arbetar, och säger att Sverige är ett skit land, då, medan bomberna faller över deras hemland är Sverige skiten.
Nu ska ni få en liten insikt i mina personliga tanker angående detta ämne.
Svensk bär en tröja med ett svenskt motiv på, vad händer då? Blir han kallad rasist? Javisst. Vad händer om en turk har en flagga med en turkisk flagga? Blir han kallad rassist? Absolut inte.
Jag tycker det är fel, rasism går åt båda hållen. Vit som svart.
Folk kallar svenskar rasister, när det är invandrarna som ser ner på oss.
Det är inte konstigt att det finns svenskar som inte gillar invandrare.
I en ort nära mig steg brottsligheten med 360% efter att ett pack hade blivit skickat dit. Vilket talar för sig själv.
Jag har inget emot "invandrare", och är kompis med några stycken. Dock, så är jag skeptisk mot de flesta, och har fördomar som många andra. Eller folks hudfärg för den delen. Det jag tycker är förjävligt att de blir välkomnade i Sverige, och så kastar de skit i ansiktet på oss.
Jag talar om alla sorters invandrare, irakier, turkar, norrmän, danskar. Oberoende av hudfärg eller historia. Min personliga åsikt är att gör man något brott när man kommit hit, hur lindrigt det än må vara. Så bör man skickas till sitt hemland och avtjäna sitt fängelsestraff där, istället för att sitta och slita på de svenska skattebetalarnas pengar.
Ge och ta. Vi behöver dem för arbetskraft (Behövde, har ju inte ens arbeten åt svenskar) och de behöver någonstans att bo. Fair trade.
Varför är det vi, som ska tollerera dem? Zero tolerance, skicka tillbaks ifall någon begår något brott.
Vad tycker ni? Jag blir så förbannad över att vissa bara gnäller om hur dåligt Sverige är, och invandrare som är nyinflyttade och begår brott.
Socialdemokraterna är deras gullegrisar, som gör allting för att göra det bra för dem. Istället för att använda pengarna till ordentlig sjukvård, utbildning med mera, som är nyttigt för oss som verkligen vill bo, och ha det bra i Sverige.
Vad har ni för synpunkter? Jag är ute efter vad ni tycker. Är jag ensam? Är jag dum i huvudet som tycker och tänker så här? Vad bör man göra för att "lösa" detta?
December 3, 2005
Jag är rädd att du kommer få mycket skit för din text, men den kommer defenetivt inte från mig...
Satestik talar, det är ingen lögn. Men som med allt finns det båda bra och dåliga sidor.
Om man kollar på min skola t.ex, så har ALLA dom "bråkiga" killarna och tjejerna, utländsk bakgrund. I vilket led eller utrsträckning vet jag dock inte.
Men dom enda som är kaxiga, förstör osv är, sorgligt nog, "utlänningar"
Tycker det är synd för jag vet att dom yngre barnen är ganska rädda för att gå i korridorerna ibland.
Med det här menas ju INTE att alla invandrare är bråkiga, men att alla (på min skola iaf) bråkiga är invandrare.
Om man studerar det hela lite nogrannare, är det nästan bara dom från mellanöstern som stör.
Vi har afrikaner, finnar, amerikaner, ryssar, sydost-asiater och colombianer på skolan, o dom sköter sig för det mesta mkt bättre än iranierna (som är flest )
Vad det beror på vettefan, men men. Tycker det är tråkigt bara när folk inte kan uppföra sig lite moget och tänka lite längre än näsan räcker.
Alla som vill bo i Svergie, för att arbeta och ta hand om landet och _hindra_ brott,våld och vandalism ska få göra det.
Men för att det funkar måste vi faktiskt skicka tillbaka dom som bara skiter i samhället rent allmänt. Det är inte vår uppgift att ta hand om och föda dom.
more to come.
--SupahMan
July 14, 2003
Man kanske borde införa 14 månaders ångerrätt, så ifall vi ej är nöjd med produkten (invandaren) så kan vi helt enkelt skicka tillbaka skiten! 🙂
Jag instämmer på det mesta, dock så är det vad jag vet i princip inga asiater (hit räknas japan, china, etc. alltså gulingar), amerikaner, nordeuropeer, australiensare som begår brott och orsakar trubbel... Dom som man alltid, ständigt, gång efter gång hör om som gör dåliga saker och som man själv råkar utför råkar komma från en annan del av världen... Märkligt det där 😎
October 16, 2002
man brukar väl förklara statistiken med att dom kommer från fattigare kulturer och ser "svenska rika snorungar med massa grejjer" så dom måste stjäla, deras föräldrar skiter ju istortsätt i deras barn osv..
men nu är det faktiskt så att det INTE är så enkelt och komma in i Sverige längre, tydligen får väldigt många vända på Arlanda och väldigt många utvisas dagligen. (källa tullen :P)
jag är tillsammans med en mörktjej (adopterad).. så ni vet 🙂
May 1, 2005
Angående seder och så är mina åsikter i linje med de jag skrev om här:
https://www.nordichardware.se/.....ml#1106212
Vi svenskar trycker ner oss själva.
Sen ser jag skillnad på invandrare och flyktingar. Det är flyktingar som är överrepresenterade i att inte uppföra sig. Jag är inte rasist på något sätt, men flyktingar ska regleras hårdare än vad de gör idag. Kommer man från en krigszon och får komma till ett land som erbjuder skydd, så hör det till vanligt hyfs att sköta sig. Skit samma om personen kommer från Iran eller Kanada, det är rena principer om hur man ska bete sig mot andra. Bit inte den hand som föder dig.
Den policy jag vill se är att de flyktingar som begår brott av viss grad eller upprepad brottslighet ska kastas ut med huv'et före. Sen spelar det ingen roll om de blir förföljda eller dödade i sitt hemland, för det borde de tänkt på innan och varit motivation nog för att hålla sig på rätt sida lagen. Det är vad jag tycker.
November 27, 2003
Tröttnar ni aldrig på att skriva samma sak om och om och om igen?
Jag orkar inte ens leta reda på tråden där det visade att den så kallade statistik som ni alla så högt vördar mest är feltorkad propaganda frön högerpopulistiska partier.
Det är bara sorgligt hur ni envisas med att skapa dessa trådar hela tiden och skriver av er i tron att det faktiskt skulle göra någon som helst skillnad eftersom ni ändå inte har stake att stå upp för det i verkliga livet.
//Andreas
December 3, 2005
Delph1 wrote: Tröttnar ni aldrig på att skriva samma sak om och om och om igen?
Jag orkar inte ens leta reda på tråden där det visade att den så kallade statistik som ni alla så högt vördar mest är feltorkad propaganda frön högerpopulistiska partier.
Det är bara sorgligt hur ni envisas med att skapa dessa trådar hela tiden och skriver av er i tron att det faktiskt skulle göra någon som helst skillnad eftersom ni ändå inte har stake att stå upp för det i verkliga livet.
//Andreas
Du har härmed en öppen inbjudan till en, irl förståss, diskution med mig om ämnet. Du är även välkommen att komma till min skola och se över om det jag skrev i mitt inlägg stämmer med verkligheten eller inte.
Jag har inget problem alls med att stå för mina åsikter, sen om det är på nätet eller i verkligheten? Vad gör det för skillnad egentligen.
Du kan ju inte heller direkt påstå att det är statestik "vi" envisas om.
Utan vi berättar bara vad vi själva tycker o tänker samnt våra egna erfarenheter
November 27, 2003
SupahMan wrote: [quote=Delph1]Tröttnar ni aldrig på att skriva samma sak om och om och om igen?
//Andreas
Du har härmed en öppen inbjudan till en, irl förståss, diskution med mig om ämnet. Du är även välkommen att komma till min skola och se över om det jag skrev i mitt inlägg stämmer med verkligheten eller inte.
Jag har inget problem alls med att stå för mina åsikter, sen om det är på nätet eller i verkligheten? Vad gör det för skillnad egentligen.
Du kan ju inte heller direkt påstå att det är statestik "vi" envisas om.
Utan vi berättar bara vad vi själva tycker o tänker samnt våra egna erfarenheter
Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om.
//Andreas
May 29, 2001
Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Tagga ned några hack och använd sunt förnuft och logik istället för att låta känslorna regera.
Ja visst är det mycket som är fel i vårat avlånga land, men att sitta på ett forum och gång på gång spy ut en massa galla och skit kommer aldrig leda till något konstruktivt.
December 3, 2005
Delph1 wrote:
Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om.
//Andreas
Hrm... Vem var det som skrev : "... eftersom ni ändå inte har stake att stå upp för det i verkliga livet..."
Jag förstod det så , utan att döma någon, att du smutskastade "oss" för att vi skulle på något sätt ha förutfattade meningar och fördomar.
Ändå är du full av dom själv.
"Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om."
Jag gav dig mina erfarenheter, som speglar en del av samhället som du, mest troligen, inte har en aning om hur den fungerar.
Vilket du inte bör se ner på.
Coore wrote:
Förövrigt så kommer jag aldrig ta ett argument om politik som börjar med "på min skola..." seriöst.
Isåfall bör du verkligen tänka en gång till, och själv växa upp en aning.
November 27, 2003
SupahMan wrote: Hrm... Vem var det som skrev : "... eftersom ni ändå inte har stake att stå upp för det i verkliga livet..."
Jag förstod det så , utan att döma någon, att du smutskastade "oss" för att vi skulle på något sätt ha förutfattade meningar och fördomar.
Ändå är du full av dom själv.
"Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om."Jag gav dig mina erfarenheter, som speglar en del av samhället som du, mest troligen, inte har en aning om hur den fungerar.
Vilket du inte bör se ner på.
Det jag syftade på med "Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om." är tiden på detta forum. Härinne finns så många tangentbordstuffingar så du anar inte. SÅ fort det dyker upp en tråd som på något vis kan tolkas så att det är invandrarnas fel att det går dåligt för Sverige så nog fan letar sig krypen fram från under sina stenar och börjar spy galla.
Jag är uppväxt utanför och i en av Sveriges största städer och har bott i den förort näst efter Rosengård som nog har sämst rykte i Sverige så jag vet precis vad detta handlar om. Sen det faktum att jag knappast ser mig som svensk heller gör ju inte det hela lättare att acceptera när folk börjar skriva generaliseringar och annan skit som bara det finns grund för i deras egen lilla värld.
//Andreas
January 4, 2001
SupahMan wrote: [quote=Coore] Förövrigt så kommer jag aldrig ta ett argument om politik som börjar med "på min skola..." seriöst.
Isåfall bör du verkligen tänka en gång till, och själv växa upp en aning.
När du skriver så korade saker som "Med det här menas ju INTE att alla invandrare är bråkiga, men att alla (på min skola iaf) bråkiga är invandrare" så märks det ju hur lite livserfarenhet du har om du tror att alla bråkiga är invandrare, att dessutom grunda dina argument på hur det är på din skola är inte en speciellt stabil grund.
Näfan, är det någon som ska växa upp så är det du, och gör du det inte snabbt blir du inte långvarig i detta forumet vill jag lova!
October 10, 2004
Jag tror att en del har missuppfattat vad "yttrandefrihet" är..
De tyckte att det var okey att använda sig av personangrepp emot mig, pga min klädstil, även fast vi inte kände varandra, utan bara sett på varandra på skolan. De ansåg att i Sverige gäller yttrandefrihet och då får man säga vad man vill till vem som helst.
Problemet är att lärarna vågar inte säga till, och som väldigt liten person är det inte kul att gå runder på skolan, när man dessutom har blivit hotad att bli nerslagen.
Jag tycker det är att de inte respekterar folk, och då menar jag inte bara svenskar, utan alla. Det hade skapat en trevligare stämning på många ställen och jag tror en del hade känt sig tryggare.
(Och ge mig inte en jävla varning nu, för jag är själv utlänning -Italienare)
December 3, 2005
squarepusher wrote: Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Tagga ned några hack och använd sunt förnuft och logik istället för att låta känslorna regera.
Ja visst är det mycket som är fel i vårat avlånga land, men att sitta på ett forum och gång på gång spy ut en massa galla och skit kommer aldrig leda till något konstruktivt.
Vet inte riktigt om det där var riktat till mig eller inte, men kan väl kommentera det som om det vore det. Det här är ju bara min situation, kan ju inte tala för alla.
Jag vet inte om jag var otydlig, men jag är inte en person som har fördomar om någon eller något, förrän jag har "testat". Kort sagt, inte förrän jag kunnat bilda en egen uppfattning.
Om man nu ska ta invandrare, jag är ju själv inte 100% svensk, så jag har ju inte rätten alls att klaga på alla med utländsk bakgrund.
Och det gör jag ju inte heller.
Jag brukar säga att det enda jag avskyr, är idioter.
Sånna som bara är störande och är helt borta. Antingen helt orimliga eller bara genomdryga.
Hade jag fått hade jag gärna slängt ut varenda idiot ur Svergie.
Problemet är dock att mer än hälften skulle inte ha någonstans att ta vägen då eftersom nästan rubbet skulle vara svenskar.
Nu hoppar jag lite i mitt inlägg, men det får ni leva med, om ni tar er tid att läsa.
Jag tycker dom enda som man ens ska kunna tänka på att skicka "hem", vid grova brott då förståss. Är dom födda utanför Svergie, alla andra är ju egentligen lika svenska som "vi andra" (gillar egentligen inte det uttrycket, men men )
Sammanfattning: Det finns en onödigt stor % andel av utlänningarna som är "till besvär" för samhället. De flesta är ännu inte 25 fyllda.
Men på samma gång, finns det några roligare människor?
Vem älskar inte den där lilla turk butiken i utkanten av stan? =)
Dom lite äldre, som har kommit hit med hemska erfarenheter, brukar oftas ha samma härliga och glada och tacksamma inställning till livet som
man ofta ser hos folk med lite grövre handikapp.
Man ska inte dra alla över en kam, i något sammanhang, tänk på det Coore och Delph1
December 3, 2005
Delph1 wrote: [quote=SupahMan].
Det jag syftade på med "Du har inte varit med tillräckligt länge för att veta vad jag pratar om." är tiden på detta forum. Härinne finns så många tangentbordstuffingar så du anar inte. SÅ fort det dyker upp en tråd som på något vis kan tolkas så att det är invandrarnas fel att det går dåligt för Sverige så nog fan letar sig krypen fram från under sina stenar och börjar spy galla.
Jag är uppväxt utanför och i en av Sveriges största städer och har bott i den förort näst efter Rosengård som nog har sämst rykte i Sverige så jag vet precis vad detta handlar om. Sen det faktum att jag knappast ser mig som svensk heller gör ju inte det hela lättare att acceptera när folk börjar skriva generaliseringar och annan skit som bara det finns grund för i deras egen lilla värld.
//Andreas
Aha, mitt fel där. Ber om ursäkt.
Det här är faktiskt min andra användare( vet att man inte får ha 2, men av någon konstig anledning vägrade min gamla hederliga fungera när jag varit inaktiv ett ganska bra tag:P Som om användaren var raderad helt.
Jag är själv uppväxt i centrala Västerås, en stad som har en väldigt hög % invandrare. Och har som sagt inte 100% svenskt blod, men det gör det samma. För jag känner mig svensk och älskar Svergie iallafall. Det finns mkt sämre ställen i världen. Ofta är det ju tyvär så att den som har mkt, vill ha mer.
November 27, 2003
SupahMan wrote: Sammanfattning: Det finns en onödigt stor % andel av utlänningarna som är "till besvär" för samhället. De flesta är ännu inte 25 fyllda.
Det här är den typ av "statistik" jag pratade om innan som så många svalt från de högerpopulistiska partierna.
EDIT:
SupahMan wrote: Aha, mitt fel där. Ber om ursäkt.
Det här är faktiskt min andra användare( vet att man inte får ha 2, men av någon konstig anledning vägrade min gamla hederliga fungera när jag varit inaktiv ett ganska bra tag:P Som om användaren var raderad helt.Jag är själv uppväxt i centrala Västerås, en stad som har en väldigt hög % invandrare. Och har som sagt inte 100% svenskt blod, men det gör det samma. För jag känner mig svensk och älskar Svergie iallafall. Det finns mkt sämre ställen i världen. Ofta är det ju tyvär så att den som har mkt, vill ha mer.
Ingen fara på taken, man blir bara så jävla trött på de småungar som finns här som kräker ur sig detta ständiga smyghet de bär på utan att de egenligen sett mer av Sverige än sitt eget kvarter och Mallorca/Malaga/Turin/etc. Inte menat mot dig specifikt.
//Andreas
1 Guest(s)