May 29, 2001
SupahMan wrote: [quote=squarepusher]Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Tagga ned några hack och använd sunt förnuft och logik istället för att låta känslorna regera.
Ja visst är det mycket som är fel i vårat avlånga land, men att sitta på ett forum och gång på gång spy ut en massa galla och skit kommer aldrig leda till något konstruktivt.
Vet inte riktigt om det där var riktat till mig eller inte, men kan väl kommentera det som om det vore det. Det här är ju bara min situation, kan ju inte tala för alla.
Jag vet inte om jag var otydlig, men jag är inte en person som har fördomar om någon eller något, förrän jag har "testat". Kort sagt, inte förrän jag kunnat bilda en egen uppfattning.
Om man nu ska ta invandrare, jag är ju själv inte 100% svensk, så jag har ju inte rätten alls att klaga på alla med utländsk bakgrund.
Och det gör jag ju inte heller.
Jag brukar säga att det enda jag avskyr, är idioter.
Sånna som bara är störande och är helt borta. Antingen helt orimliga eller bara genomdryga.
Hade jag fått hade jag gärna slängt ut varenda idiot ur Svergie.
Problemet är dock att mer än hälften skulle inte ha någonstans att ta vägen då eftersom nästan rubbet skulle vara svenskar.
Nu hoppar jag lite i mitt inlägg, men det får ni leva med, om ni tar er tid att läsa.
Jag tycker dom enda som man ens ska kunna tänka på att skicka "hem", vid grova brott då förståss. Är dom födda utanför Svergie, alla andra är ju egentligen lika svenska som "vi andra" (gillar egentligen inte det uttrycket, men men )
Sammanfattning: Det finns en onödigt stor % andel av utlänningarna som är "till besvär" för samhället. De flesta är ännu inte 25 fyllda.
Men på samma gång, finns det några roligare människor?
Vem älskar inte den där lilla turk butiken i utkanten av stan? =)
Dom lite äldre, som har kommit hit med hemska erfarenheter, brukar oftas ha samma härliga och glada och tacksamma inställning till livet som
man ofta ser hos folk med lite grövre handikapp.
Man ska inte dra alla över en kam, i något sammanhang, tänk på det Coore och Delph1
Det var inte riktat till någon, utan till alla er som inte verkar tänka för 5 öre innan ni öppnar truten.
Kan ta trådskaparen som exempel, han gnäller på att man blir kallad för rasist om man tex går om kring med en svensk flagga.
Hmmm om man tänker efter så kanske man kommer underfund med att det har inget med invandrarna att göra, utan jävla nasse kräk som använder våran svenska flagga som symbol för deras vidriga åsikter.
1 Invandrare blir kallad för svartskalle av ett gäng skinheads.
2 Skinnbollarna har svenska flaggor på sina jackor.
3 Invandraren förknippar svenska flaggan med rasism.
Ok var det så svårt att lista ut??
August 28, 2004
squarepusher wrote: [quote=SupahMan][quote=squarepusher]Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Tagga ned några hack och använd sunt förnuft och logik istället för att låta känslorna regera.
Ja visst är det mycket som är fel i vårat avlånga land, men att sitta på ett forum och gång på gång spy ut en massa galla och skit kommer aldrig leda till något konstruktivt.
Vet inte riktigt om det där var riktat till mig eller inte, men kan väl kommentera det som om det vore det. Det här är ju bara min situation, kan ju inte tala för alla.
Jag vet inte om jag var otydlig, men jag är inte en person som har fördomar om någon eller något, förrän jag har "testat". Kort sagt, inte förrän jag kunnat bilda en egen uppfattning.
Om man nu ska ta invandrare, jag är ju själv inte 100% svensk, så jag har ju inte rätten alls att klaga på alla med utländsk bakgrund.
Sånna som bara är störande och är helt borta. Antingen helt orimliga eller bara genomdryga.
Problemet är dock att mer än hälften skulle inte ha någonstans att ta vägen då eftersom nästan rubbet skulle vara svenskar.
Nu hoppar jag lite i mitt inlägg, men det får ni leva med, om ni tar er tid att läsa.
Jag tycker dom enda som man ens ska kunna tänka på att skicka "hem", vid grova brott då förståss. Är dom födda utanför Svergie, alla andra är ju egentligen lika svenska som "vi andra" (gillar egentligen inte det uttrycket, men men )
Sammanfattning: Det finns en onödigt stor % andel av utlänningarna som är "till besvär" för samhället. De flesta är ännu inte 25 fyllda.
Dom lite äldre, som har kommit hit med hemska erfarenheter, brukar oftas ha samma härliga och glada och tacksamma inställning till livet som
Man ska inte dra alla över en kam, i något sammanhang, tänk på det Coore och Delph1
Det var inte riktat till någon, utan till alla er som inte verkar tänka för 5 öre innan ni öppnar truten.
Kan ta trådskaparen som exempel, han gnäller på att man blir kallad för rasist om man tex går om kring med en svensk flagga.
Hmmm om man tänker efter så kanske man kommer underfund med att det har inget med invandrarna att göra, utan j**la nasse kräk som använder våran svenska flagga som symbol för deras vidriga åsikter.
Om det nu är så att det är nassarna som gjort att flaggan förknippas med rasister. Är det då inte att dra alla över samma kamm? Är det då inte samma sak som att säga att alla invandrare är små elakingar?
Vad fick dem att bära svenska flaggan från början? Varför hyser "skinheads" hat mot invandrare? Jag tror säkerligen inte de är förbannade på folk med utländsk bakgrund utan anledning och slänger skit på dem. Nänä, det där var lite väl tunnt.
Dessutom som Delph1, och säkert fler tror. Att jag vill verka vera en tuffing, eller så. Då kan jag upplysa er om att jag inte skapade tråden för att framhäva något budskap, utan att skapa en diskussion, och ge mig något att tänka på.
December 3, 2005
Coore wrote: [quote=SupahMan][quote=Coore] Förövrigt så kommer jag aldrig ta ett argument om politik som börjar med "på min skola..." seriöst.
Isåfall bör du verkligen tänka en gång till, och själv växa upp en aning.
När du skriver så korade saker som "Med det här menas ju INTE att alla invandrare är bråkiga, men att alla (på min skola iaf) bråkiga är invandrare" så märks det ju hur lite livserfarenhet du har om du tror att alla bråkiga är invandrare, att dessutom grunda dina argument på hur det är på din skola är inte en speciellt stabil grund.
Näfan, är det någon som ska växa upp så är det du, och gör du det inte snabbt blir du inte långvarig i detta forumet vill jag lova!
Du verkar ju ha misstolkat hela idén med mitt inlägg.
Jag argumenterade inte varken för eller emot hurvida invandrare sköter sig.
Jag tänkte bara ge en redogörelse för en situation som många här inte upplevt. Det citat du tar ut och säger är korkat, är faktiskt bara sanning.
Som sagt, jag försökte inte ge åsikter, utan fakta, från en liten liten del av hela verkligheten. Om du läser ett av mina senaste inlägg kommer du förstå att jag inte alls menade alla bråkiga som existerar är invandrare. För det vore ju rent idiotiskt. Utan att dom som skapar dålig stämning, och förstör för den större delen av eleverna, är, invandrare.
Själv har jag aldrig varit "rädd" eller stört mig på folk som springer runt och bråkar och är kaxiga. Jag har bara inte förstått varför dom ska vara så idiotiska. Och samtidigt tyckt synd om dom som påverkas.
Min mentor berättade senast förra veckan hur han varit tvungen att följa en sjua( tror jag det var) genom korridoren, för att det sitter ett gäng elever som gör den simpla saken, otrevlig.
Som jag skrivit tidigare grundar jag inget enbart på hur det är på min skola just nu. Levt väldigt centralt i en av Svergies största städer, och med det vet jag en hel del, trots min "brist på livserfarenhet".
Känns som jag bara sitter här och skriver samma sak om och om igen, därför slutar jag inlägget här, så det inte blir för mkt eller för tjatigt. Vill bara inte att någon misstolkar mig.
May 29, 2001
Lodisen wrote: [quote=squarepusher][quote=SupahMan][quote=squarepusher]Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Hmmm om man tänker efter så kanske man kommer underfund med att det har inget med invandrarna att göra, utan j**la nasse kräk som använder våran svenska flagga som symbol för deras vidriga åsikter.
Om det nu är så att det är nassarna som gjort att flaggan förknippas med rasister. Är det då inte att dra alla över samma kamm? Är det då inte samma sak som att säga att alla invandrare är små elakingar?
Vad fick dem att bära svenska flaggan från början? Varför hyser "skinheads" hat mot invandrare? Jag tror säkerligen inte de är förbannade på folk med utländsk bakgrund utan anledning och slänger skit på dem. Nänä, det där var lite väl tunnt.
Dessutom som Delph1, och säkert fler tror. Att jag vill verka vera en tuffing, eller så. Då kan jag upplysa er om att jag inte skapade tråden för att framhäva något budskap, utan att skapa en diskussion, och ge mig något att tänka på.
Men.....SUCK!!! Har du sett någon demonstration som nassarna har? eller flygbladen dom delar ut? Då kanske du har sett den svenska flaggan också som konstant figurerar i sådana sammanhang, att det ska vara så svårt att begripa.
Och ja, varför hatar dom invandrare? varför använder dom den svenska flaggan...du verkar ju ha koll på den biten, så du kanske kan ge mig några svar. För jag begriper det inte.
Btw, hitler hatade judar och gasade ihjäl massvis och dom, gjorde tvål av deras kroppsfett, lampskärmar av deras hud. Eftersom han hatade dom så måste det ha varit deras fel, i alla fall som du resonerar.
Man kan faktiskt hata någon som inte har gjort något.
December 3, 2005
squarepusher wrote:
Btw, hitler hatade judar och gasade ihjäl massvis och dom, gjorde tvål av deras kroppsfett, lampskärmar av deras hud. Eftersom han hatade dom så måste det ha varit deras fel, i alla fall som du resonerar.
Man kan faktiskt hata någon som inte har gjort något.
just dom där judarna tycker jag faktiskt synd om. Vart dom än har varit har dom blivit förföljda och avskydda.... Nu fick dom ju lite lättare efter ww2 men frågan är ju om det inte håller på att vända pga Israel-Usa "alliansen"
Mkt man inte vet om framtiden:)
May 15, 2005
Lodisen wrote: [quote=squarepusher][quote=SupahMan][quote=squarepusher]Tycker många trådar här speglar en väldigt omogen och naiv inställning till invandrare. Antar att det är den ringa åldern som vissa här har som lyser igenom.
Vanliga skinheads är inte rasistiska. Det är de s.k Boneheadsen som är det. Hela skinhead-kulturen kommer från jamajca (stavning?) där man vad jag vet inte är så ariska.
July 27, 2002
skinheadkulturen startade i england när arbetarna gjorde uppror till alla sk. modsen. Sedan så kom det där bandet, minns ej namnet och kallade sig skinheads, och sa även att de var officiela talesmän för skinheadkulturen och de var ju riktiga nazister... och så gick det
November 27, 2003
Lodisen wrote: Dessutom som Delph1, och säkert fler tror. Att jag vill verka vera en tuffing, eller så. Då kan jag upplysa er om att jag inte skapade tråden för att framhäva något budskap, utan att skapa en diskussion, och ge mig något att tänka på.
Därför du sitter och gnäller som alla andra småungar över fel saker. Du säger att det är invandrarna det är fel på när det är integrationen som är åt helvete.
//Andreas
August 11, 2005
At ni aldrig tröttnar på skitsnacket!
Era nötter, det finns en dokumentär om SVENSKAR i SPANIEN som beter sig EXAKT samma sätt som en del invandrare gör i sverige, dvs de flyttade till samma stadsdelar, hade egna butiker OCH de kunde heller inte det spanska språket!
OCH i skolan var det svenskarna som var bråkiga och på gatorna var det svenskarna som ställde till emd bråk.
Så ni som komer hit med ert skitsnack om att ni hade levt som invånarna i det land ni emigrerar till kan hoppa upp och sätta er på tårtan, ni vet mycket väl som jag att ni inte hade gjort det så sluta upp med snacket.
Vareviga dag ska man höra sånt här skitsnack, fan, hade ni lagt ner lika mycket energi på era läxor hade ni fan blivit raketforskare för NASA.
July 27, 2002
csm101 wrote: At ni aldrig tröttnar på skitsnacket!
Era nötter, det finns en dokumentär om SVENSKAR i SPANIEN som beter sig EXAKT samma sätt som en del invandrare gör i sverige, dvs de flyttade till samma stadsdelar, hade egna butiker OCH de kunde heller inte det spanska språket!
OCH i skolan var det svenskarna som var bråkiga och på gatorna var det svenskarna som ställde till emd bråk.
Så ni som komer hit med ert skitsnack om att ni hade levt som invånarna i det land ni emigrerar till kan hoppa upp och sätta er på tårtan, ni vet mycket väl som jag att ni inte hade gjort det så sluta upp med snacket.
Vareviga dag ska man höra sånt här skitsnack, fan, hade ni lagt ner lika mycket energi på era läxor hade ni fan blivit raketforskare för NASA.
En parantes är de flesta som tycker så skulle tycka att svenskarna skulle ut ur det landet också, men jag tar inte ställning, bara påpekade
December 3, 2005
Till spanien:
Skicka hem packet!
Alltså, jag blir lika förbannad om svenskar beter sig så i utlandet som om andra gör det här, det är ingen skillnad, dom som tycker att det är skillnad har en äcklig dubbelmoral.
(Förövrigt är dubbelmoral det jag hatar mest efter idioter)
Så jävla onödigt liksom...
Det enda land jag idag skulle kunna tänka mig att emigrera till är nog Holland. Om jag gjorde det skulle jag ju bara vara extra noga med att sköta mig. Samtidigt skulle jag förstås gärna hitta svenska vänner, men utan holländska vänner och språkkunskap hade det ju blivit ganska onödigt att flytta dit...
Rena spekulationer förståss, man vet ju aldrig hur det skulle bli. Men en sak är ju säker, skulle ju vara extra försiktig med att bete mig illa
December 3, 2003
October 7, 2002
Jag som har egen erfarenhet av att bo i andra länder kan ju bara konstatera att jag aldrig i livet velat låta bli att fira midsommar. Och visserligen lärde jag mig tyska, men det var ändå skönt att träffa sina svenska kompisar. Och hade de bara haft julskinka på IKEA hade jag köpt den. Och om jag mot förmodan hade hittat en ostbutik med svenska vällagrade ostar hade jag blivit storkund. Och Tyskland är ändå mycket likare Sverige kulturmässigt sett än nästan alla andra länder utanför Norden...
Kort sagt, jag förstår mycket väl att de med annan kulturell bakgrund än de flesta av oss svenskar vill ha en del av sin gamla kultur med till Sverige, och så länge de inte begår något brottsligt så har jag inte något emot det alls (precis på samma sätt som jag inte har något mot svenskar som inte begår brott)...
August 28, 2004
Snälla lilla du. Nu var det inte frågan om det där. Om jag fick bestämma skulle svenskarna skickas tillbaks illa kvickt. Om jag ska vara ärlig bryr jag mig inte ett dugg om svenskar bråkar i Spanien. Kan lika gärna vara någon från Norge. Nu var det väl att ta i och säga endast svenskar? Jag har väl inte pekat ut någon speciell grupp, från något land. Alla länder utanför Sverige, är utländska. Så jag bryr mig inte om det är en Norrman, grek, spanjor eller vad det nu vill vara som ställer till bråk. Ut, skicka iväg.
Som jag tidigare sa, den här tråden är ej skapad för att förmedla något budskap av något slag. Jag vill ha lite att spekulera över, och se vad andra människor har för åsikter.
November 4, 2001
Delph1 wrote: [quote=Lodisen]Dessutom som Delph1, och säkert fler tror. Att jag vill verka vera en tuffing, eller så. Då kan jag upplysa er om att jag inte skapade tråden för att framhäva något budskap, utan att skapa en diskussion, och ge mig något att tänka på.
Därför du sitter och gnäller som alla andra småungar över fel saker. Du säger att det är invandrarna det är fel på när det är integrationen som är åt h*****e.
//Andreas
Ja, visst är det så. Det är integrationen och där med det svenska samhället det är fel på. FY på oss för att vi är så dåliga och taskiga!
Hela den här iden med integration är ett enda stor skämt. Hur fan ska man kunna integrera människor där ena parten vill gå runt med urringning ner till naveln och stringtrosor, och andra går runt insvepta i 15 lager tyg?
November 27, 2003
Spannen wrote: [quote=Delph1][quote=Lodisen]Dessutom som Delph1, och säkert fler tror. Att jag vill verka vera en tuffing, eller så. Då kan jag upplysa er om att jag inte skapade tråden för att framhäva något budskap, utan att skapa en diskussion, och ge mig något att tänka på.
Därför du sitter och gnäller som alla andra småungar över fel saker. Du säger att det är invandrarna det är fel på när det är integrationen som är åt h*****e.
//Andreas
Ja, visst är det så. Det är integrationen och där med det svenska samhället det är fel på. FY på oss för att vi är så dåliga och taskiga!
Hela den här iden med integration är ett enda stor skämt. Hur fan ska man kunna integrera människor där ena parten vill gå runt med urringning ner till naveln och stringtrosor, och andra går runt insvepta i 15 lager tyg?
:banghead:
//Andreas
August 11, 2005
Lodisen wrote: [quote=csm101]At ni aldrig tröttnar på skitsnacket!
OCH i skolan var det svenskarna som var bråkiga och på gatorna var det svenskarna som ställde till med bråk.
Snälla lilla du. Nu var det inte frågan om det där. Om jag fick bestämma skulle svenskarna skickas tillbaks illa kvickt. Om jag ska vara ärlig bryr jag mig inte ett dugg om svenskar bråkar i Spanien. Kan lika gärna vara någon från Norge. Nu var det väl att ta i och säga endast svenskar? Jag har väl inte pekat ut någon speciell grupp, från något land. Alla länder utanför Sverige, är utländska. Så jag bryr mig inte om det är en Norrman, grek, spanjor eller vad det nu vill vara som ställer till bråk. Ut, skicka iväg.
Som jag tidigare sa, den här tråden är ej skapad för att förmedla något budskap av något slag. Jag vill ha lite att spekulera över, och se vad andra människor har för åsikter.
Till att böärja med kan du skippa "snälla lilla du"-snacket, jag är ingen som du ska "lilla" med såvida du vill skita i att ha en riktig diskussion. För det andra så slår jag vad om att det INTE är en norrman du syftar till när du säger invandrae, du syftar på riktiga svartskallar som kommer från ett utomeuropeiskt land. Och anledningen till att jag skrev svenskar var just för att dokumentäran handlade om just svenskar, så inget som jag kommit på. Och det som var intressant att se var att de som flyttat till spanien själva var sådana som kör med "man tar seden dit man kommer"-snacket.
Vad ni inte kan förstå är att man som invandrare vill leta efter folk med samma språk, religion eller annan sak för att känna någon samhörighet med andra. Det har ingenting med att man inte VILL bli intergread eller inte att göra, utan mest för saknaden av det man lämnat efter sig.
Sen är det INTE så att man, när bomberna faller över ens huvud, sitter och planerar att "sverige har en bra social och de är lätta att utnyttja" eller något sådant. Det ni inte förstår är att det sällan är själva invandrarna som bestämmer var de ska till (snackar inte om sådana som tex komer från länder utan krig och sånt nu, utan om människor som verkligen FLYR för sina liv). Den som bestämmer är tex smugglaren som hjälper dem att fly.
Det jag tycker är dubbelmoral är att, precis som du säger, både en norrman, en finne och en iranie är invandrare alla tre. MEN om de två första gör något (misshandlar någon, langar knark eller något annat skit) så är det något just den norrmannen eller finnen gjort. Men om iranien gör exakt samma sak så representerar han helt plötsligt alla iranier (och andra invandrare som liknar iranier).
Om ni säger att jag har fel så vill jag att ni helt ärligt ska beskriva hur invandraren ser ut i era tankar när ni läser om invandrargäng eller invandrare som misshandlat eller våldtagit någon. Är ni helt ärliga så ser ni att ni inte tänker på någon amerikanare eller holländare...
Ps. Spannen, du fattar verkligen inte vad integrationen går ut på om det är den åsikten du har om svenskar vs invandrare (kan ju vara just pga såna åsikter som det är svårt att få folk att komma överens). Håller med Delp1, det är inte folket det är fel på utan systemet.
1 Guest(s)