Seevärdigheter i Florida|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Seevärdigheter i Florida
4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 23, 2007 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska ta en trips till Florida och vara där i ca 2 veckor.
Har aldrig varit där och skulle uppskata tips och ider på saker man ska se.

Mvh
4fun

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1132626
April 23, 2007 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Kennedy space center lätt.

Gillar du nöjesparker så e hela Disney World lätt värt det o universal studios o sånt i orlando.
Gröna lund o liseberg e som en fis i rymden mot dom. ^^

Florida Keys e rätt nice oxå.

ja Miami e väl nice o glida runt i oxå. =)

Those
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
1132650
April 24, 2007 - 1:52 am
sp_Permalink sp_Print

Ett annat tips om du drar till disney och universal är att vara där mycket tidigt...
annars blir det att köa....

vid Orlando finns ju också AlligatorLand eller vad den nu heter. har en massa alligatorer att kolla på...

4fun
Member
Medlem
1132664
April 24, 2007 - 4:37 am
sp_Permalink sp_Print

Ska se:
SeaWorld
Kennedy Space Center
Universal Studio
Bunsh Guarden (theam park)
Hel dag i miami
Hel dag i tampa
Florida Key
Live match i baseball

Fundear på:
"Wet'n Wild water park"

Säkert missat massor saker, ge mig mer förslag kommer vara där lite mer än två veckor så har tid att fylla

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1132665
April 24, 2007 - 4:39 am
sp_Permalink sp_Print

Åk till ngn flygskola och köp en 1-2 timmars flygtur över Orlando, Fort Lauderdale, Miami, Everglades. Man kan även begära en "Low Fly-by" över Kennedy Space Centers landningsbana. Om det inte är någon launch eller landning inplanerad de närmaste dagarna brukar man få tillstånd. Det är en mycket cool upplevelse och du kommer att ha massor med bra kort med dig hem. Se till att du vill flyga en high-wing (Cessna) så du ser ngt. Hamnar du i en Piper med låga vingar ser du mycket sämre.

Jag jobbade som flyglärare där under 2 år och tog alltid mina kompisar och bekanta, som var på besök, på en sådan tur. Av allt som de upplevt under resan så brukar det alltid vara flygturen som de minns bäst.

Det är bara att kliva in genom dörren och säga att du vill ha ett par timmar i luften med en lärare. Du kan alltid passa på att ratta lite flyg själv, du har ju en lärare brevid dig!

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1132752
April 24, 2007 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

everglades! Så får du åka runt i sumpmarkerna i florida med en flodbåt med en sån där stor propeller där bak och se vilda krokodiler, tvättbjörnar mm.

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1132779
April 24, 2007 - 12:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: everglades! Så får du åka runt i sumpmarkerna i florida med en flodbåt med en sån där stor propeller där bak och se vilda krokodiler, tvättbjörnar mm.

glöm inte att han kanske ser någon skön redneck oxå 🙂

Johan-
Medlem
1132781
April 24, 2007 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

mm, och innan man kommer fram så åker man igenom områden där det bor indianer, fast som lever som vanliga människor nu förtiden då. Det tråkiga är att 90 % av alla indianer i amerika typ har det skit hårt så det ser ut som värsta förorten där alla e alkisar typ =/ lite sorligt.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1132810
April 24, 2007 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Dra en lina eller två, Miami & Florida är väl rena rama huvudstaden för pulvret..

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1132839
April 24, 2007 - 3:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Besök någon "bluesbar", sippa lite ljummen Jack Daniels till ljudet av någon neger med trynorgel.
(Iofs kanske inte riktigt Florida det, mera åt Mississippihållet.)

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1132878
April 24, 2007 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Besök någon "bluesbar", sippa lite ljummen Jack Daniels till ljudet av någon neger med trynorgel.
(Iofs kanske inte riktigt Florida det, mera åt Mississippihållet.)

New Orleans :bok:

4fun
Member
Medlem
1132881
April 24, 2007 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Åk till ngn flygskola och köp en 1-2 timmars flygtur över Orlando, Fort Lauderdale, Miami, Everglades. Man kan även begära en "Low Fly-by" över Kennedy Space Centers landningsbana. Om det inte är någon launch eller landning inplanerad de närmaste dagarna brukar man få tillstånd. Det är en mycket cool upplevelse och du kommer att ha massor med bra kort med dig hem. Se till att du vill flyga en high-wing (Cessna) så du ser ngt. Hamnar du i en Piper med låga vingar ser du mycket sämre.

Jag jobbade som flyglärare där under 2 år och tog alltid mina kompisar och bekanta, som var på besök, på en sådan tur. Av allt som de upplevt under resan så brukar det alltid vara flygturen som de minns bäst.

Det är bara att kliva in genom dörren och säga att du vill ha ett par timmar i luften med en lärare. Du kan alltid passa på att ratta lite flyg själv, du har ju en lärare brevid dig!

Låter rikigt dyrt. Vad kostar sådant?

4fun
Member
Medlem
1132882
April 24, 2007 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: everglades! Så får du åka runt i sumpmarkerna i florida med en flodbåt med en sån där stor propeller där bak och se vilda krokodiler, tvättbjörnar mm.

Hmmm låter inte helt fel

NysoO
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1132925
April 24, 2007 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Var i Florida 2005, oerhört roligt där alltså. Åkte sådana där flodbåtar med propeller bak, drivna av V8'or. Oerhört roligt 🙂
Där jag var kallades Billy Swamp, säkert samma sak som everglades.

Johan-
Medlem
1132936
April 25, 2007 - 3:54 am
sp_Permalink sp_Print

jupp, det var där jag också var, är ju som en liten utställning med lite krokodiler och fåglar och sånt, sen så har dem vid vattnen sånna där flodbåtar.

HenrikM
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
1132939
April 25, 2007 - 4:18 am
sp_Permalink sp_Print

Disney World måste du se, även om det låter töntigt. Helt klart en surealistisk upplevelse

Hooters måste du gå på 😉

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
1133304
April 26, 2007 - 5:57 pm
sp_Permalink sp_Print

4fun wrote: [quote=John_lz]Åk till ngn flygskola och köp en 1-2 timmars flygtur över Orlando, Fort Lauderdale, Miami, Everglades. Man kan även begära en "Low Fly-by" över Kennedy Space Centers landningsbana. Om det inte är någon launch eller landning inplanerad de närmaste dagarna brukar man få tillstånd. Det är en mycket cool upplevelse och du kommer att ha massor med bra kort med dig hem. Se till att du vill flyga en high-wing (Cessna) så du ser ngt. Hamnar du i en Piper med låga vingar ser du mycket sämre.

Låter rikigt dyrt. Vad kostar sådant?

Det börjar bli några år sen jag ver över senast och jag ser nu på priserna att de har gått upp ganska mycket. $125 - $150 per timme ungefär för en Cessna 172 med instrukör. 1,5 timmar får man räkna med om man ska se något. Dollarn är ju rätt låg nu men det blir ändå ca 750-900 kr per timme. Inte helt gratis längre. När jag var där så låg priset på ca $70 för flyget och 15-20 för instruktören. Men bensinpriset har skjutit i hölden i USA sen dess så det spelar stor roll.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 459
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL