July 11, 2002
det heter faktiskt sendrag, men man brukar säga kramp på vardagsspråk 🙂
Jag råkar ut för sendrag ganska ofta ut för det 3gg/månad.. ingen skönkänsla. Eftersom jag simmar så får jag det ganska ofta när jag simmar bröstsim, får sendrag bara i vaderna.
Man brukar få sendrag när man anstränger sig fysikt, den som inte rör sig så mycket och börjar röra sig har en stor chans att få sendrag.
Att du fick kramp i sängen kan vara att du har rört dig mycket under dagen eller att du hade benet så att muskeln "sov" obekvämt 8)
June 30, 2001
ThaMole wrote: [quote=shlumpen]Jag får ibland sendrag i hålfoten. Gör inte så fasligt ont, och släpper om jag böjer stortån uppåt.
Men låter du senan riktigt dra ihop sig så kommer du se att du har ont ett bra tag efter...=)
Precis det som hände mig. Jag märkte ju inget eftersom jag sov. Jag vaknade med än jävla smärta.
August 24, 2002
June 17, 2002
NGrinda wrote: Jag vet hur man blir av med det fort. Man ställer sig på tå och pressar ner hälen i golvet
Visst gör d et ont, men sen slipper man det :bgrin:
Nej.. har senan o muskeln redan dragit ihop sig så hjälper det inte att dra ut den.. man får leva med smärta ett tag... går sedan över av sig själv...
August 24, 2002
ThaMole wrote: [quote=NGrinda]Jag vet hur man blir av med det fort. Man ställer sig på tå och pressar ner hälen i golvet
Visst gör d et ont, men sen slipper man det :bgrin:
Nej.. har senan o muskeln redan dragit ihop sig så hjälper det inte att dra ut den.. man får leva med smärta ett tag... går sedan över av sig själv...
Funkar hur bra som helst för mig
1 Guest(s)