November 22, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....53,00.html
Även om det här är fel så är jag tveksam till att kalla det sexuellt utnyttjande. Jag minns själv när man var 14, inte fan hade man bangat på en sådan lärarinna 🙂
March 19, 2003
Lite sjukt det där "landet".
Jo jag kommer själv ihåg när man gick i skolan och så kom en ny fräsch lärare....
Men syns inte sådant varje dag på riky lake eller va de heter.
12åriga tiffany fick barn med 45årige abrii.
När blir man byxmyndig där?
Tror itne det kommer bli nått av det där då båda var med på de?
Har ni inte hört liknande historier om typ 14åriga grannpojken får barn med grannmamman på 35år.
Skillnaden är att det är granne och inte lärare eller?
Inte direkt hållbart ärende tror ja.
December 15, 2002
BarateaU wrote: [quote=Extatic]Vadå inte fel? Klart som fan det är fel.
Hade ni tänkt annorlunda ifall det varit en 24-årig Man som hade gjort samma sak?
Är du tjej eller?
Vadå, tycker du att det är rätt att kvinnor kan hålla på så utan att någon bryr sig? Om en man hade gjort samma sak mot en liten tjej i 14-års åldern så hade det blivit ett JÄVLA liv...
Är du tjej eller? Eftersom du verkar tycka det är rätt menar jag.
November 22, 2001
Extatic wrote: Vadå inte fel? Klart som fan det är fel.
Hade ni tänkt annorlunda ifall det varit en 24-årig Man som hade gjort samma sak?
Nej, inte om det var uppenbart att tjejen var med på det. Och inte i detta fallet när åldersskillnaden inte är så stor.
De andra fallen däremot, när lärarinnan var 40+ o eleven 11-12 är riktigt sjukt. Som en snubbe sa på radion, hade det varit en gubbe på 40+ och en liten flicka hade det stått pedofil överallt, konstigt att det inte gör det när det är omvänt.
January 22, 2003
Stackars grabb 🙄
Skulle inte tro att det skulle hända om inte han var med på det, men som sagt så blir det inte samma sak bara för att det är en kvinna som i är "pedofilen" och inte en man... Och folk säger att vi lever i ett sammhälle där kvinnor behandlas sämmre än män.
February 4, 2003
Extatic wrote: [quote=BarateaU][quote=Extatic]Vadå inte fel? Klart som fan det är fel.
Är du tjej eller?
Vadå, tycker du att det är rätt att kvinnor kan hålla på så utan att någon bryr sig? Om en man hade gjort samma sak mot en liten tjej i 14-års åldern så hade det blivit ett JÄVLA liv...
Är du tjej eller? Eftersom du verkar tycka det är rätt menar jag.
Håller med dig!
Om det hade varit en man som hade uttnytjat en mindre tjej, även om hon var med på noterna så hade det blivit ett jävla rabalder. Men om en attraktiv kvinna gör samma sak på en ung kille så blir det genast annorlunda. Varför? Förmodligen för att det är alla killars dröm att få sätta på en het lärare i 14års åldern (jag har själv aldrig haft en het lärare, så jag har aldrig drömt så..). Men tanken låter ju inte helt fel.
Men det ska ju inte vara LAGLIG skillnad på det, bara för att vi uppfattar sexet på olika sätt. Det är ju samma sak. Inför lagen står vi lika.
Det är fel att uttnytja ett barn i alla lägen bara för att ha sex. Det är ju pedofilbrott hur man än ser på det. Ett barn kan knappt säga nej, men det ska ändå ha rätten att leva ett liv utan förslag från vuxna, det är därför lagen finns. Annars hade barn blivit antastade överallt, eftersom sex är något som "tänder folk" och uttnyttjas. Men lagen hindrar de flesta, eftersom de flesta är rädda för konsekvenserna. Och att man blivit instoppad sen barnsben att det är fel att ha sex med underåriga. Om man då bryter mot reglerna så ska man givetvis bestraffas oavsett hur attraktrv och av vilket kön man är.
Jag säger inte att ni hade satt på era döttrar, söner. Men om inte reglerna om byxmydnig hade funnits så hade antagligen många fler satt på barn, så är det bara. Kolla historiskt och i andra kulturer. Vi är inte mer än människor. Tyvärr.
3 Guest(s)