Sex i klassrummet|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sex i klassrummet
Gurra101
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 290
sp_UserOfflineSmall Offline
923627
July 20, 2005 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

davidhellmyrs wrote: [quote=Extatic][quote=BarateaU][quote=Extatic]Vadå inte fel? Klart som fan det är fel.
Hade ni tänkt annorlunda ifall det varit en 24-årig Man som hade gjort samma sak?

Är du tjej eller?

Vadå, tycker du att det är rätt att kvinnor kan hålla på så utan att någon bryr sig? Om en man hade gjort samma sak mot en liten tjej i 14-års åldern så hade det blivit ett JÄVLA liv...

Är du tjej eller? Eftersom du verkar tycka det är rätt menar jag.

Håller med dig!
Om det hade varit en man som hade uttnytjat en mindre tjej, även om hon var med på noterna så hade det blivit ett j**la rabalder. Men om en attraktiv kvinna gör samma sak på en ung kille så blir det genast annorlunda. Varför? Förmodligen för att det är alla killars dröm att få sätta på en het lärare i 14års åldern (jag har själv aldrig haft en het lärare, så jag har aldrig drömt så..). Men tanken låter ju inte helt fel.

Men det ska ju inte vara LAGLIG skillnad på det, bara för att vi uppfattar sexet på olika sätt. Det är ju samma sak. Inför lagen står vi lika.

Det är fel att uttnytja ett barn i alla lägen bara för att ha sex. Det är ju pedofilbrott hur man än ser på det. Ett barn kan knappt säga nej, men det ska ändå ha rätten att leva ett liv utan förslag från vuxna, det är därför lagen finns. Annars hade barn blivit antastade överallt, eftersom sex är något som "tänder folk" och uttnyttjas. Men lagen hindrar de flesta, eftersom de flesta är rädda för konsekvenserna. Och att man blivit instoppad sen barnsben att det är fel att ha sex med underåriga. Om man då bryter mot reglerna så ska man givetvis bestraffas oavsett hur attraktrv och av vilket kön man är.

Jag säger inte att ni hade satt på era döttrar, söner. Men om inte reglerna om byxmydnig hade funnits så hade antagligen många fler satt på barn, så är det bara. Kolla historiskt och i andra kulturer. Vi är inte mer än människor. Tyvärr.

hmm ni säger att det blivit ett himmla rabalder är det inte det nu då 😉
Men skicka läraren till mig jag kan va fångvaktare lite 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
923640
July 20, 2005 - 11:29 am
sp_Permalink sp_Print

Gurra101 wrote:

Rabalder har det blivit men skillnad är att hade allt varit omvänt hade det stått pedofil i varenda rubrik.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
923642
July 20, 2005 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Gurra101]

Rabalder har det blivit men skillnad är att hade allt varit omvänt hade det stått pedofil i varenda rubrik.

precis, och dessutom hade det blivit mycket mer förstorat än detta nu blivit...

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
923643
July 20, 2005 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Visst är det fel att en lärare och en student (i den åldern) håller på men vafan inte fan ska man kunna få fängelse (i 30år!) för det när grabben helt klart ville. Annat om han inte velat.

*blitz*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1467
923649
July 20, 2005 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Jag hade inte blygat iallafall 😀 Det kanske inte är rätt, men lagen är ju till för att brytas.

LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60

"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
923653
July 20, 2005 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Flicka som pojke, inget straff om man är helt med på noterna. Störande att folk håller fast vid byxmyndigheten som en tutte i sorgetider. Det finns gränser, och 13-14 är OK, under det så går det inte längre. Det beror såklart även på den kroppsliga/psykiska mognaden.

Inte hade jag sagt nej till henne om jag gått i 7an-8an :bgrin:
Lika lite som tjejer hade hållt fingrarna borta från Brad Pitt om han kommit in som lärarvikarie.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
923660
July 20, 2005 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Fyfan man skulle bo i USA.
Tycker både en och annan kille har haft sex med sin lärare. Jag hade verkligen inte tvekat. 😀

Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
923670
July 20, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla dom andra lärarna var ju riktigt fula, det ända dom kunde få var väl 14 åringar 😉

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
923687
July 20, 2005 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade inte bangat för 5 öre men undra om man hade vågat ifall man var 14? :S

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
923720
July 20, 2005 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

komiskt nog så skulle det vara lagligt i sverige om han var femton då båda var med på det.

Arminovski
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
923785
July 20, 2005 - 3:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att det här uttalande är ganska roligt:

"Hennes advokat John Fitzgibbons säger att det är ”oacceptabelt för hans klient att sättas i fängelse”. ”Att placera en attraktiv ung kvinna som Debbie i det helveteshålet är som att att kasta in en stycke rått kött till lejon."

Haha... Please judge I look too good to be in a prison!!!
Alla ska vara lika inför lagen.

Arminovski
Medlem
923804
July 20, 2005 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Flicka som pojke, inget straff om man är helt med på noterna. Störande att folk håller fast vid byxmyndigheten som en tutte i sorgetider. Det finns gränser, och 13-14 är OK, under det så går det inte längre. Det beror såklart även på den kroppsliga/psykiska mognaden.

Inte hade jag sagt nej till henne om jag gått i 7an-8an :bgrin:
Lika lite som tjejer hade hållt fingrarna borta från Brad Pitt om han kommit in som lärarvikarie.

Jag håller inte med. "Byxmyndigheten" är till för att skydda barn från att utnyttjas vilket händer i sådana här "förhållanden". Du nämner den psykiska mognaden men glömmer att det tar mycket längre tid att växa upp "psykiskt" än fysiskt. En 15-åring anser jag inte vara vuxen.

Man kan se det såhär också: Om du anser att det är ok att ha sex med 13-14-åringar "om de är med på noterna" tolkar jag det som att du ser och vill behandla dem i det här fallet som vuxna människor. Tycker du då att man ska göra likadant om det t.ex. gäller våldsbrott som en 13-åring begår? Ska denne straffas lika hårt? Nej? Varför inte? För att denne inte riktigt vet bättre? Varför vet denna 13-åring bättre när det gäller sex då?

Json_81
Member
Medlem
923837
July 20, 2005 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote:
Jag håller inte med. "Byxmyndigheten" är till för att skydda barn från att utnyttjas vilket händer i sådana här "förhållanden". Du nämner den psykiska mognaden men glömmer att det tar mycket längre tid att växa upp "psykiskt" än fysiskt. En 15-åring anser jag inte vara vuxen.

Man kan se det såhär också: Om du anser att det är ok att ha sex med 13-14-åringar "om de är med på noterna" tolkar jag det som att du ser och vill behandla dem i det här fallet som vuxna människor. Tycker du då att man ska göra likadant om det t.ex. gäller våldsbrott som en 13-åring begår? Ska denne straffas lika hårt? Nej? Varför inte? För att denne inte riktigt vet bättre? Varför vet denna 13-åring bättre när det gäller sex då?

Det är väl rejäl skillnad på brott och sex?
När jag var 13-14 år visste jag vad sex var och skulle inte sagt nej till en äldre tjej.

Byxmyndigheten är inte till för att hindra folk över 15 att ha sex med andra som är strax under 14, den är till för att hindra äldre att utnyttja barn.
I detta fallet är det ju naturligtvis svårt att avgöra när man bara har skvallerbladets lilla artikel att utgå ifrån. Men som den är skriven finns det ju inget tvivel om att han verkligen var med på det hela.

Som någon skrev så finns det säkert 14-åringar som skulle kunna må dåligt, men jag tror att en väldigt stor del bara skulle gilla situationen.
Den här diskussionen har dykt upp på massor med forum och de flesta killar jag sett skriva där hade gärna gjort samma sak.

C-J...
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 242
923876
July 20, 2005 - 5:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja...är det inte så, och rätta mig om jag har fel, att man får ta både körtkort & ha sex, innan man får börja dricka alkohol i de flesta delstater i Usa.

Precis som ordet rasist så är ordet pedofil, något de flesta människor använder alldeles för ofta, utan att uppenbarligen veta vad det egentligen innebär.

Pedofiler "tänder" på outvecklade barn, dvs inga former, könshår mm..

I de flesta fall där det skriks pedofil, så handlar det om något helt annat, dvs gubb eller kärringsjuka.

Om en 23-årig kille har sex med en 14 årig tjej, så handlar det inte (normalt sett) om att killen i fråga är pedofil, utan bara att han är attraherad av en yngre tjej.

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta, men vad gäller de aktuella fallen....så visst ska de ha någon form av straff, men om inget tvång eller någon manupilation förekommit, så borde de vara mer symboliska.

Byxmyndighetslagen är framtagen för att skydda barn, men samtidigt är den ganska vag. En 16-åring får inte ha sex med en 14-åring, men en 100-åring fpr ha sex med en 15-åring?

Arminovski
Medlem
923950
July 20, 2005 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Det är väl rejäl skillnad på brott och sex?

Jo det är det. Jag ville belysa att bara för att någon är kropsligt mogen att ha sex betyder inte det att samma person kan hantera sex lika bra känslomässigt. Jag tycker att det i längden skapar mer problem än nytta. Exemplet visade bara min övertygelse att det inte går att betrakta barn ena gången som vuxna och andra gången som barn bara för att det förefaller vara bekvämt för oss "vuxna".

När jag var 13-14 år visste jag vad sex var och skulle inte sagt nej till en äldre tjej.

När jag var 13-14 visste jag väldigt lite vad sex var och med tanke på hur säker/osäker jag var i den åldern är jag tveksam på om det hade varit bra upplevelse.

Byxmyndigheten är inte till för att hindra folk över 15 att ha sex med andra som är strax under 14, den är till för att hindra äldre att utnyttja barn.

Jag håller med.

Som någon skrev så finns det säkert 14-åringar som skulle kunna må dåligt, men jag tror att en väldigt stor del bara skulle gilla situationen.
Den här diskussionen har dykt upp på massor med forum och de flesta killar jag sett skriva där hade gärna gjort samma sak.

Undrar om tjejer säger likadant...

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
923961
July 20, 2005 - 8:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ockey när vi ändå är på gång. det är lagligt i sverige för en som är femtonår gammal att ha sex med en som är 11 år gammal förutsatt att den som är byxmyndig inte fyra år äldre (på dagen) än den som inte är det. en som är 17 år och en dag kan altså inte enligt lag ha sex med någon som den dagen fyllt 13 lagligt. är du nitton så får du bara ha sex med femtonåringar.
detta om jag har förstått allt rätt. sjukt va?

edit: glömde att nämna att det som inte är byxmyndig bryter mot lagen (ni kanske förstod det). Anledningen till att lagen är såhär är troligtvis att en som är buxmyndig och dess partner skall kunna uttrycka sin kärlek mot varandra lite djupare. vad jag vet också så finns det inget straff för den som inte är byxmyndig om den har sex innan femton års ålder.

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
923972
July 20, 2005 - 8:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: ockey när vi ändå är på gång. det är lagligt i sverige för en som är femtonår gammal att ha sex med en som är 11 år gammal förutsatt att den som är byxmyndig inte fyra år äldre (på dagen) än den som inte är det. en som är 17 år och en dag kan altså inte enligt lag ha sex med någon som den dagen fyllt 13 lagligt. är du nitton så får du bara ha sex med femtonåringar.
detta om jag har förstått allt rätt. sjukt va?

Aw, fuck.

Suizide
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 746
923993
July 20, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad spelar det för roll om båda var med på det?...Lucky guy 😉

Json_81
Member
Medlem
924004
July 20, 2005 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Arminovski wrote:
Undrar om tjejer säger likadant...

Det är något jag oxå undrar.
Dock vet jag många exempel på tjejer (i den åldern) som suktat efter den unge gympaläraren och liknande.
Frågan är dock om tjejer i den åldern är lika...vad ska man säga...på jakt efter sex. Samhället har ju sett till att det är en viss skillnad mellan pojkar och flickors sexualitet.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
924006
July 20, 2005 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle nog tacka o ta emot, en erfaren kvinna som tar ens oskuld.

Damn, inget att skämmas för när man berättar för frugan sen 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 237
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL