July 14, 2003
Känns bara jobbigt att folk som pratar om stora åldersskillnader blandar ihop sex och relation. Jag skulle kunna ha sex med tex en 18åring men jag skulle inte vilja vara tillsammans med en 18åring. Sen när man pratar om åldrar såsom 14 så är det ganska solklart hur man bör tycka, åtminstonde vad gäller förhållanden (som inte automatiskt betyder att man har sex).
Om en 18åring är tillsammans med en 14åring, fine, även om jag inte riktigt ser vad de har gemensamt och vad de skulle prata om vid frukostbordet så utesluter jag det alterntaivet och börjar tro att det är av sexuella anledningar som 18åringen är intresserad av fjortisen. Jag tror att det även är så som fjortisens föräldrar resonerar.
March 20, 2003
"She was fifteen years old, going on thirty-five, Doc, and she told me she was eighteen, she was very willing, I practically had to take to sewing my pants shut. Between you and me, uh, she might have been fifteen, but when you get that little red beaver right up there in front of you, I don't think it's crazy at all and I don't think you do either. No man alive could resist that, and that's why I got into jail to begin with. And now they're telling me I'm crazy over here because I don't sit there like a goddamn vegetable. Don't make a bit of sense to me. If that's what's being crazy is, then I'm senseless, out of it, gone-down-the-road, wacko. But no more, no less, that's it. "
One Flew Over the Cuckoo's Nest
March 11, 2003
Jag tror inte att någon här har velat köra iväg CoLiC. Men han ville ju stånga huvudet blodigt, och vägrade ens att diskutera på en vettig nivå.
Jag vill inte att CoLiC skall försvinna härifrån. Men om han ser det som enda alternativet, så är det väl bara att acceptera det. Men den som ger sig in i leken, får leken tåla. CoLiC är ju inte den som brukar hålla igen själv direkt.
Nu har han vid flera tillfällen fått precis vad han har bett om, svar på frågan varför det är fel att minderåriga har sexuella relationer. Detta är ett diskussionforum, och om han inte kan acceptera att folk har andra åsikter än honom själv, då skall han kanske söka sig andra intressen.
December 2, 2001
Är det bara jag som ser en likhet med bilden från CoLiC´s senaste tråd till vad hela den här historien handlade om?
February 1, 2002
Miller wrote: Är det bara jag som ser en likhet med bilden från CoLiC´s senaste tråd till vad hela den här historien handlade om?
uh helsick...
October 25, 2003
fastbullit wrote: [quote=Farbror][quote=Starscream]näee 🙁 de här va ju inte kul...
Nope det va det inte , inte nått 🙁
kolla vad som händer när man åker bort var borta i 7 timmar och då har colic stuckit
Förhoppningsvis så tittar även han in då och då i framtide, men nicket colic är nog dött.
Lär iaf säga att colic har haft rätt i det han sagt, jag är på hans sida.
May 23, 2002
obelix wrote:
Vad är det som är så bra med det?Är det bra att ha föräldrar som "bryr" sig så mycket att dom lämnar sina barn ensamna?
Är det bra att som barn bli berövad på sin barndom?
De kanske ansåg mig som mogen? Du har i hela tråden tjatat om att ålder är samma sak som mognad, att man har bättre omdöme när man blir äldre? Även om du inte har skrivit det så ser man det tydligt om man läser mellan raderna... Jag tvivlar starkt på att du skulle ha bättre omdöme eller känsla för när en yngre person är mogen än vad min mor och far har. Du förknippar ålder med livserfarenhet, mina föräldrar har barn i din ålder...
Vem sa att jag har blivit berövad på min barndom? De flesta kompisar jag har haft det likadant, och ingen av oss är olyckligare för det. Alla som möter mig ser mig som en helt vanlig kille... Anser att ungar i stan idag är på tok för bortskämda, föräldrar röjer alla hinder framför dem och upp växer värsta sortens fjollor... Är det de du menar med lycklig barndom?
January 12, 2004
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=obelix] Vad är det som är så bra med det?
Är det bra att ha föräldrar som "bryr" sig så mycket att dom lämnar sina barn ensamna?
Är det bra att som barn bli berövad på sin barndom?
De kanske ansåg mig som mogen? Du har i hela tråden tjatat om att ålder är samma sak som mognad, att man har bättre omdöme när man blir äldre? Även om du inte har skrivit det så ser man det tydligt om man läser mellan raderna... Jag tvivlar starkt på att du skulle ha bättre omdöme eller känsla för när en yngre person är mogen än vad min mor och far har. Du förknippar ålder med livserfarenhet, mina föräldrar har barn i din ålder...
Vem sa att jag har blivit berövad på min barndom? De flesta kompisar jag har haft det likadant, och ingen av oss är olyckligare för det. Alla som möter mig ser mig som en helt vanlig kille... Anser att ungar i stan idag är på tok för bortskämda, föräldrar röjer alla hinder framför dem och upp växer värsta sortens fjollor... Är det de du menar med lycklig barndom?
Viss mognad får man inte innan en viss ålder.
Visst, man kan tvingas att växa upp och ta vissa ansvar, men man kommer inte ikapp förrän man nått en viss mognad.
Och vissa personer når aldrig, sorgligt nog, en riktig mognad hur gamla dom än blir, dom stannar i utvecklingen eller vill inte växa upp.
Ett barn ska vara just ett barn, det ska inte ha en massa ansvar och förpliktelser, bortsett från att sköta skolan.
Eftersom jag känner varken dig eller dina föräldrar så vet jag inte vem som skulle vara bäst i att göra en sådan bedömning.
Dom har sina erfarenheter och referenser, och jag har mina, dom är helt ojämförliga.
Du ska ha all heder för att du klarade av att sköta ett lantbruk vid så unga år (har bönder i släkten), men det är knappast något man ska lasta en 13:åring med, oavsett om denne kan eller inte kan klara av det.
Jag tror med all säkerhet att det har hjälp till att forma dig till den du är idag, och till den du kommer att bli som vuxen (ber om ursäkt, men jag har för mig att du är mellan 16-18, har jag fel så ber jag om ursäkt).
Dessutom, hur vet du att du inte skulle vara lycklligare och klokare om du sluppit det stora ansvaret du fick, och bara fick vara ett barn som hjälper till på gården?
October 25, 2003
sPaZz wrote: [quote=Tindy]Den här tråden borde låsas,
enligt mig så skapar den bara osämja emellan medlemmar.
I så fall så är det helt och håller deras eget fel, man måste kunna diskutera saker utan att bli ovänner.
Ja, helt klart, men tråden har väl kanske spårat ur lite...
March 15, 2002
Tindy wrote: [quote=sPaZz][quote=Tindy]Den här tråden borde låsas,
enligt mig så skapar den bara osämja emellan medlemmar.
I så fall så är det helt och håller deras eget fel, man måste kunna diskutera saker utan att bli ovänner.
Ja, helt klart, men tråden har väl kanske spårat ur lite...
Njae det tycker jag inte, den har dock glidit ifrån det ursprungliga ämnet. DEn verkar dessutom vara på väg att dö så den lär ävl försvinna snart.
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=keffing]meeeh.... colic var ju den enda som hade nåt smart att säga... aja...
jaaa, 🙁 är det inte nån som har colic på msn/icq som kan övertala honom att komma tilbaka till nh säga att vi vill at han ska komma tillbaka och att många höll med honom 🙁
:)R
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=fastbullit][quote=keffing]meeeh.... colic var ju den enda som hade nåt smart att säga... aja...
jaaa, 🙁 är det inte nån som har colic på msn/icq som kan övertala honom att komma tilbaka till nh säga att vi vill at han ska komma tillbaka och att många höll med honom 🙁
:)R
va fan flinar du om! det är aldrig kul att förlora en "fellow forumite" på det här viset. Och om du hade haft lite vett i skallen (som du påstår att du har) skulle du förstått detta
1 Guest(s)