Sex med minderårig...|Page 13|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sex med minderårig...
Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
sp_UserOfflineSmall Offline
690846
August 9, 2004 - 3:19 am
sp_Permalink sp_Print

har inte läst igenom hela tråden men har snappat upp vissa grejer iaf..
jag tycker att:

1. för det första göra klart att jag tycker det är väll ok om en tjej på 14 år har sex med en kille på 15-16 men inte över det, då börjar det verka lite skumt.

2. att som jag förstått det så har colic tagit illa upp då denstore har uttryckt sig på ett sådant sätt så att colic ansåg att han blev anklagad för att vara eller rättare sagt växa upp till att bli en kvinnomisshandlare. jag tycker att redan där har det gått för långt då jag trode att detta var ett vänskapligt forum, iofs vet jag inte om colic har skrivit något förolämpande innan eller om han bara skrivit vad han tyckt om att ha sex med minderåriga vilket i så fall inte borde ha tagits så hårt, alla har ju sin rätt att tycka som de vill utan att bli nedvärderade för det... (nästan vad de vill iaf)

men som sagt så har jag inte hunnit läsa igenom alla 10 sidor och tror inte att jag orkar just nu heller :bgrin:...

tråkigt iaf att colic drog... tycker att det kunde förhindrats med att låta alla ha sina egna tankar och synpunkter utan att andra kommer och klankar ner på de som inte tycker som en själv.. (gäller även colic om det var som så att han startade det hela.. vilket jag för tredje gången inte vet :P)

och nu vill jag inte heller höra någon som kommer och klankar ner på mig för att jag skriver vad jag tycker om denna diskution som iofs är så gott som slut nu när colic är borta.

Edit: känns som att jag kommer får skriva mycket i morgon när jag vaknar :bgrin:

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
690850
August 9, 2004 - 3:39 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: har inte läst igenom hela tråden men har snappat upp vissa grejer iaf..
jag tycker att:

1. för det första göra klart att jag tycker det är väll ok om en tjej på 14 år har sex med en kille på 15-16 men inte över det, då börjar det verka lite skumt.

2. att som jag förstått det så har colic tagit illa upp då denstore har uttryckt sig på ett sådant sätt så att colic ansåg att han blev anklagad för att vara eller rättare sagt växa upp till att bli en kvinnomisshandlare. jag tycker att redan där har det gått för långt då jag trode att detta var ett vänskapligt forum, iofs vet jag inte om colic har skrivit något förolämpande innan eller om han bara skrivit vad han tyckt om att ha sex med minderåriga vilket i så fall inte borde ha tagits så hårt, alla har ju sin rätt att tycka som de vill utan att bli nedvärderade för det... (nästan vad de vill iaf)

men som sagt så har jag inte hunnit läsa igenom alla 10 sidor och tror inte att jag orkar just nu heller :bgrin:...

tråkigt iaf att colic drog... tycker att det kunde förhindrats med att låta alla ha sina egna tankar och synpunkter utan att andra kommer och klankar ner på de som inte tycker som en själv.. (gäller även colic om det var som så att han startade det hela.. vilket jag för tredje gången inte vet :P)

och nu vill jag inte heller höra någon som kommer och klankar ner på mig för att jag skriver vad jag tycker om denna diskution som iofs är så gott som slut nu när colic är borta.

Edit: känns som att jag kommer får skriva mycket i morgon när jag vaknar :bgrin:

de e sent nu lr nej tidigt 😛 05:25 weiwe..

någon skrev: 1. för det första göra klart att jag tycker det är väll ok om en tjej på 14 år har sex med en kille på 15-16 men inte över det, då börjar det verka lite skumt.
tycker det är lite väl tidigt att börja ha massa sex när man e 14..15-16-uppåt e väl vanligt 🙄 typ

Quarzi
Member
Medlem
690852
August 9, 2004 - 3:49 am
sp_Permalink sp_Print

jovisst.. håller med... men iaf min gräns går där för vad jag tycker är "minimum" åldern 😛 (inte att jag skulle ha sex med någon som var 14 dårå.. :))

ViperBoyy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1250
690858
August 9, 2004 - 4:45 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: jovisst.. håller med... men iaf min gräns går där för vad jag tycker är "minimum" åldern 😛 (inte att jag skulle ha sex med någon som var 14 dårå.. :))

me2.. fast hmm jag är 14 :wide: myskkoo HAHA såklart jag skulle ha über sex me nån ÿber snygg tjej @ 14år

Quarzi
Member
Medlem
690860
August 9, 2004 - 4:54 am
sp_Permalink sp_Print

ViperBoyy wrote: [quote=Quarzi]jovisst.. håller med... men iaf min gräns går där för vad jag tycker är "minimum" åldern 😛 (inte att jag skulle ha sex med någon som var 14 dårå.. :))

me2.. fast hmm jag är 14 :wide: myskkoo HAHA såklart jag skulle ha über sex me nån ÿber snygg tjej @ 14år

jo.. själv är jag då 18.. så 4 års skillnad just nu är ganska stor skillnad.. vore annorlunda om jag var 30 och tjejen 26 =)

Gamblor
Member
Medlem
Forum Posts: 3514
690863
August 9, 2004 - 5:54 am
sp_Permalink sp_Print

Nu har jag läst igenom denna delvis intressanta tråd och skulle vilja ge min väldigt långa vinkel till denna debatt/diskussion:

Själv finner jag frågan väldigt komplex, då det finns så extremt många faktorer som påverkar en ung tonårings kunskap, mentala mognad, vishet samt erfarenhet. Föräldrar och syskon, kompisar, skolans undervisning (som kan vara riktigt undermålig i detta ämne) samt media och aktuell ungdomskultur.

Jag skulle faktiskt vilja ge en känga till det sista i den förra meningen. Jag är 24 år och har de senaste 10 åren märkt vilket otrolig fokus det har blivit på utseendefixering och aktiv sexualitet inom mediakulturen. Detta genomsyrar all populärkultur avsedd för alla de yngre åldrarna ~10 och uppåt.
Jag kommer själv ihåg hur viktigt man i den åldern trodde det var att hänga med i trenden för att "passa in" i skolan och bland kompisarna. Att få uppmärksamhet, känna tillhörighet samt att få lite respekt är otroligt viktigt för många och många ungdomar gör vad som helst för att få en gnutta av det där.

Vad fasiken skall man tro som tonårstjej när man blir bombarderad med alla flashiga retuscherade musikvideos och alla sexartiklar i bl.a. Aftonljuget och Frida och allt vad det heter. Klart som fan att många unga tjejer och killar gör den kopplingen att egen sexuell erfarenhet, egen sexuell aktivitet och sexuell utstrålning medför ökad "vara-i-synk-med-trenden"-status, när de blir hjärntvättade av med detta hela dagarna av media av alla de slag.

För att inte tala om Internet och hur lätttillgängliga pr0n- och sex/sexighets-relaterade siter är ("snyggast just nu" och liknande). Vissa tjejer har p.g.a. denna kultur blivit så påverkade att de indirekt luras att göra ett medvetet och aktivt val och posta "sexiga" bilder av sig själva på liknande websiter. Och de gör detta i tron om att det är vågat, häftigt och coolt. Tro fan det.

Sen finns det andra aspekter också. Ingen kan förneka att det känns smickrande och glädjande att bli uppskattad för att man ser snygg och sexig ut, men det är otroligt lätt att det går överstyr och att man fastnar i ett beteende att endast få uppskattning p.g.a. utseendet. Det finns andra sätt att bli uppskattad på också, men dessa ter sig inte lika självklara, och är inte lika mycket värda i dagens ungdoms- och mediakultur.

Jag tycker det är fördjävligt att man börjar tänka på sin sexualitet och dess framhävning i såna låga åldrar som det görs idag. Man har för tusan all tid i världen på sig att börja bonka, det behöver inte vara så bråttom.

Sen finns problemet med att man lättare lyssnar på sina personliga erfarenheter än vad sina visa föräldrar och lärare säger. En "load/save state"-funktion i livet hade varit väldigt praktiskt. Att lära sig av sina misstag är väldigt kraftfullt men man har bara en chans när det gäller sin sexuella debut, och därför är det så jävligt med denna sexfokus i vår nutida kultur.

Sen vill jag även tillägga att tjejer och killar är lite olika när den sexuella mognaden börjar komma fram. När jag var 14 år skulle jag aldrig ha sagt nej till att ha sex med en tjej, oavsett om hon var 4 år äldre eller inte. Men tjejer tänker olika. Visst kan en tjej känna sexuell dragningskraft i 14-årsåldern, men oftast är man mer nyfiken av att experimetera med det ickesexuella delarna av ett förhållande. Därför luras många tjejer in i en tidig sexuell debut, då de kan ha överseende med ett aktivt bonkade bara de får vara ihop med den trevlige, snälle och mogne äldre killen.

Disclaimer: Jag är väl medveten om att det finns undantag. Jag gör en generalisering här.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
690900
August 9, 2004 - 8:24 am
sp_Permalink sp_Print

Gamblor wrote: -en massa text-

Här har vi en som har lite vett i skallen!
Bra sagt!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
690922
August 9, 2004 - 8:39 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är det egentligen som säger att 15år är godkänt?

Kan jag som 24åring ha sex med en 15åring???

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
690927
August 9, 2004 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Vad är det egentligen som säger att 15år är godkänt?

Kan jag som 24åring ha sex med en 15åring???

:cy: Nej tack :cy:
😉

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
690929
August 9, 2004 - 8:44 am
sp_Permalink sp_Print

bra skrivet gamblor, mycket fint skrivet. du tog med vissa delar av vad vi har debaterat tidigare dock så var det bra skrivet och alla borde innom sig hålla med om allt mer eller indre som stod där.

sen obelix så kan du inte klaga på vad han har fått föruppfostran om den har blivit en bra sådan. du har barn efter vad jag har läst och du uppfostrar dem säkert mer "slappt" eftersom att du skriver att barns ska vara barn. jag gissar att de får mindre krav på vad de behöver göra under dagarna. inget fel med det, alla barn får olika uppväckster och bara de blir bra så ä det bra hur man än gör det.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
691074
August 9, 2004 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=obelix][quote=fastbullit][quote=keffing]meeeh.... colic var ju den enda som hade nåt smart att säga... aja...

jaaa, 🙁 är det inte nån som har colic på msn/icq som kan övertala honom att komma tilbaka till nh säga att vi vill at han ska komma tillbaka och att många höll med honom 🙁

:)R

va fan flinar du om! det är aldrig kul att förlora en "fellow forumite" på det här viset. Och om du hade haft lite vett i skallen (som du påstår att du har) skulle du förstått detta

Det var inte att an försvunnit som var kul, det var vad du skrev som var kul.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
691081
August 9, 2004 - 11:36 am
sp_Permalink sp_Print

Njae nu får det nog bli ett lås på den här tråden. *låst*

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 34
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL