June 20, 2002
keffing wrote: obelix du har en ganska konservativ syn på det här med sex verkar det som...
[quote=Death On Wings]För att de tar det så förbannat hårt, vill ungen knullar runt låt henne göra det.
wee! minderåriga für alle!
edit: just det, lagen är ju till att skydda ungarna för att bli våldtagna, men den tar inte hänsyn till att vissa blir mogna tidigare... om den ena var 15 o den andra 14, hade det varit lika hemskt då?
Tror att du behöver läsa på din lag lite mer, då den tar hänsyn till just det.
Finns ett undantag till byxmyndigheten på 15 år, som säger att det inte är olagligt om skillnaden är liten antingen till ålder eller fysisk mognad.
Och nej, lagen är inte till för att skydda ungarna från att bli våldtagna, det finns det en annan lag till.
Den är till för att "vuxna" människor inte ska ha sex med tonåringar som inte är mogna för det.
January 17, 2002
Jekyll 3000 wrote: Det skulle vara väldigt intressant att ta den här disskusionen igen om säg 20 år och höra vad ni tycker då. Ni kanske rent av sitter där med en dotter själv, då kan jag garantera att ni inte resonerar som ni gör nu...
Av vilken anledning? Om jag får en tjej så är det ju bara att säga att hon ska se till att killen har kondom, sen får hon sätta på vem hon vill innom rimliga åldersgränser.
Varför skulle jag resonera på ett annat vis?
December 31, 2001
Jag resonerar såhär ja.
1 års skillnad OK
2 år OK
3 kan väll gå
4 nja ska va extrem fall i så fall 🙂
Dock så stämmer inte detta om man börjar gå mot 25-30 års åldern då personerna i fråga är mycket äldre så då spelar inte åldern någon roll.
Men det är ju mitt sätt att se på det hela.
September 13, 2002
Json_81 wrote: Bör ju inte bli något av det.
Polarens syster blev våldtagen o de visste precis vem det var.
Hände inte ett skit mer med det.Taskig stil av föräldrarna att vilja förstöra någons liv bara för att de inte vill tro att deras dotter vill ha sex.
finns ju andra sätt att straffa sådana individer
April 18, 2003
CoLiC wrote: [quote=Jekyll 3000]Det skulle vara väldigt intressant att ta den här disskusionen igen om säg 20 år och höra vad ni tycker då. Ni kanske rent av sitter där med en dotter själv, då kan jag garantera att ni inte resonerar som ni gör nu...
Av vilken anledning? Om jag får en tjej så är det ju bara att säga att hon ska se till att killen har kondom, sen får hon sätta på vem hon vill innom rimliga åldersgränser.
Varför skulle jag resonera på ett annat vis?
Dom allra flesta tenderar ändra uppfattning med åren, inte bara i den här frågan utan i dom flesta... vissa kallar det mognad, vissa kallar det mossigt men så är det bara.
Jag har varit 15 år jag med en gång i tiden och var helt övertygad om att jag aldrig skulle ändra åsikt i saker och ting då jag var helt säker på att jag hade rätt i allt, det har visat sej att så inte var fallet 🙂 Som tur var så fortsätter man att lära sej...
Jag tror du kan fråga i stort sett vilken förälder som helst till en 13-14 årig tjej om dom vill att hon ska "knulla runt". Är övertygad om att dom flesta skulle ogilla det. Det är helt enkelt så att man är rädd om sina barn.
August 16, 2002
hmm vilken fart denna tråd tog... om jag ska ta o sätta mer fart på den genom att säga att "min kompis" egentligen är jag...
och nej, vi var inte nyktra... alkohol och annat hade intagits i stora mängder... men men... små tjejjer har små ehm... fötter...
sen iaf, jag snackade med föräldrarna o sa att dom ska skita ner sig (läs: bad på mina knän ehm... eller inte aja läs vad ni vill)... men men... allt är iaf lugnt
edit: aa, o sen hon typ ringde o sa att hon ville träffa mig... o jag sa att jag var typ upptagen imorrn, övermorrn, nästa vecka, o typ aa... resten av året... palla med fjortisslynor egentligen...
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=obelix]En 14:åring, hur mogen eller inte den än är, är inte medveten om riskerna med sex.
Det är skillnad på att tro sig veta om riskerna och verkligen inse riskerna.
man ska leva för att ha kul, inte för att oroa sej över hur mkt som kan gå snett 😕
Undrar hur många som har fått livet förstört tänkte så?
om jag ska ta o sätta mer fart på den genom att säga att "min kompis" egentligen är jag..
Tror nog att de flesta redan gissat det...
March 10, 2002
keffing wrote:
edit: aa, o sen hon typ ringde o sa att hon ville träffa mig... o jag sa att jag var typ upptagen imorrn, övermorrn, nästa vecka, o typ aa... resten av året... palla med fjortisslynor egentligen...
Hade jag varit dig hade jag träffat henne tills stormen lagt sig 😉
1 Guest(s)