December 15, 2002
CoLiC wrote: Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma... Om tjejen vill knullla så låt henne *censur* för h*****e, jag är rätt säker på att de använder kondom, och då är det ju inte särskilt farligt, eller hur?
Sex är njutning, låt henne njuta... Du kan ju se sex med kondom som att klia någon på ryggen, skönt och ofarligt så länge du inte "går igenom skinnet"
Ni hakar fast er på att hon är ung, det spelar ingen roll... Ni verkar heller inte vilja svara på VARFÖR sex med kondom vid 14 års ålder är så farligt?
Jag vill veta vad som är så skadligt med det hela, ordagrant, nu!
dom är så jävla hårda med sånt där, spelar ingen roll vilka argument man har.... kan ju tyckas att det är lite löjligt ifall båda va med på det o´c h ändå är det ett brott, men den lagen är till för att äldre personer inte ska utnyttja småtjejer sexuellt
May 17, 2004
ni som tycker det är fint och normalt för vuxna perssoner att ha sexuelt umjänge med yngre och att deras föräldrar inte har rätt att bli arga svara då på det här:
låt oss säja att ni börjar närma er förti åren, ni jobbar ca 8 timmar om dagen, har lån på erathus samt kvar några avbetalningar på bilen m.m, ni har en relativt krävande familj vilken innehåller en "rörlig" dotter kring 14 års åldern. ni får reda på att hon har en sexuell relation med en vuxen man/grabb/karl vad å vad skulle ni få för er att känna då? göra då? tänka då? svara nu inte som en ung relativt oerfaren persson skulle svara, svara som ni antar ni skulle göra om ni hadde samma karaktär som den jag beskrev för er.
personligen skulle jag få en känsla som liknar den som obelix beskrev tidigare i denna tråd, "kastrera honom med en nötknäppare..." etc etc...
January 17, 2002
Extatic wrote: [quote=CoLiC]Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma... Om tjejen vill knullla så låt henne *censur* för h*****e, jag är rätt säker på att de använder kondom, och då är det ju inte särskilt farligt, eller hur?
Sex är njutning, låt henne njuta... Du kan ju se sex med kondom som att klia någon på ryggen, skönt och ofarligt så länge du inte "går igenom skinnet"
Ni hakar fast er på att hon är ung, det spelar ingen roll... Ni verkar heller inte vilja svara på VARFÖR sex med kondom vid 14 års ålder är så farligt?
dom är så j**la hårda med sånt där, spelar ingen roll vilka argument man har.... kan ju tyckas att det är lite löjligt ifall båda va med på det o´c h ändå är det ett brott, men den lagen är till för att äldre personer inte ska utnyttja småtjejer sexuellt
Då ska den också utnyttjas i uppenbara fall då tex gammla gösta har varit på 6 åriga frida, inte i sådana fall som vi just nu diskuterar här. Lagen får faktiskt ha vett också.
January 17, 2002
Vitamin-C wrote: ni som tycker det är fint och normalt för vuxna perssoner att ha sexuelt umjänge med yngre och att deras föräldrar inte har rätt att bli arga svara då på det här:
låt oss säja att ni börjar närma er förti åren, ni jobbar ca 8 timmar om dagen, har lån på erathus samt kvar några avbetalningar på bilen m.m, ni har en relativt krävande familj vilken innehåller en "rörlig" dotter kring 14 års åldern. ni får reda på att hon har en sexuell relation med en vuxen man/grabb/karl vad å vad skulle ni få för er att känna då? göra då? tänka då? svara nu inte som en ung relativt perfaren persson skulle svara, svara som ni antar ni skulle göra om ni hadde samma karaktär som den jag beskrev för er.
personligen skulle jag få en känsla som liknar den som obelix beskrev tidigare i denna tråd, "kastrera honom med en nötknäppare..." etc etc...
Tja, jag skulle antagligen följa linjen "Här har du ett paket kondomer, bli inte gravid."
January 17, 2002
Extatic wrote: [quote=CoLiC]Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma... Om tjejen vill knullla så låt henne *censur* för h*****e, jag är rätt säker på att de använder kondom, och då är det ju inte särskilt farligt, eller hur?
dom är så j**la hårda med sånt där, spelar ingen roll vilka argument man har.... kan ju tyckas att det är lite löjligt ifall båda va med på det o´c h ändå är det ett brott, men den lagen är till för att äldre personer inte ska utnyttja småtjejer sexuellt
I första instansen av domstol så är det 2st "vanliga människor" och 1st lagkunnig som ska dömma om något fel begåtts, så om de 2 som inte behöver dömma efter lagen har någon sympati alls för folk som följer sina känslor så bör ju ingenting utdömas, om än varningar lär flyga.
Så, då fick du det förklarat.
April 18, 2003
CoLiC wrote: Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma... Om tjejen vill knullla så låt henne *censur* för h*****e, jag är rätt säker på att de använder kondom, och då är det ju inte särskilt farligt, eller hur?
Så du tycker det är okey att ha sex med en 14 åring?
Tycker du att det är okey att ha sex med en 13 åring med? 12 åring? Ser du vart jag vill komma? Du kanske tycker att det är okey med en 11 åring som har sex med... bara den själv vill?
Inte ens du kan väl vara utan en gräns där du tycker att det är fel eller?
Om du läser tråden igen så ser du varför jag och många med mej tycker att det är fel. Det har helt enkelt med mognad att göra och gränsen måste dras nånstans, finns säkert undantag till detta som med allt annat men dom är nog inte många.
December 31, 2001
Mycket agresiva vibbar här.
Om en tjej är 14 och man har sex med henne, så är det som vissa här säger inte passande för att det är mot lagen elelr att tjejen inte är mogen.
Men är hon 15 så är det helt okej tycker en del. Får jag fråga vad som händer på det där året ? Jag kan då inte minnas att jag ändrades något specielt.
January 17, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=CoLiC]Jag fattar inte hur ni kan vara så dumma... Om tjejen vill knullla så låt henne *censur* för h*****e, jag är rätt säker på att de använder kondom, och då är det ju inte särskilt farligt, eller hur?
Så du tycker det är okey att ha sex med en 14 åring?
Tycker du att det är okey att ha sex med en 13 åring med? 12 åring? Ser du vart jag vill komma? Du kanske tycker att det är okey med en 11 åring som har sex med... bara den själv vill?
Inte ens du kan väl vara utan en gräns där du tycker att det är fel eller?
Om du läser tråden igen så ser du varför jag och många med mej tycker att det är fel. Det har helt enkelt med mognad att göra och gränsen måste dras nånstans, finns säkert undantag till detta som med allt annat men dom är nog inte många.
Sexuell mognad brukar vara garanterad vid 14 års ålder, då är en tjej redo för sex. Så JA, att ha sex med en 14 åring som 20 åring är enligt mig helt okej, dock inte mycket under eftersom de inte är redo då. Eller påstår du att moder natur har anpassat sig till svea rikes lagbok?
September 12, 2001
CoLiC wrote: Eller påstår du att moder natur har anpassat sig till svea rikes lagbok?
Du har inte tänkt på att moder natur kan variera kraftigt.
En tjej i den åldern vi talar om har absolut inte en likartad mognad som gör henne redo för sexuella relationer...detta varierar rätt kraftigt.
Allt moder natur gör är inte på något sätt standardiserat vid en given ålder eller tidpunkt.
January 17, 2002
skiroy wrote: [quote=CoLiC] Eller påstår du att moder natur har anpassat sig till svea rikes lagbok?
En tjej i den åldern vi talar om har absolut inte en likartad mognad som gör henne redo för sexuella relationer...detta varierar rätt kraftigt.
Allt moder natur gör är inte på något sätt standardiserat vid en given ålder eller tidpunkt.
Notera mitt bruk av ordet "Brukar" är du snäll.
March 21, 2003
skiroy wrote: [quote=CoLiC] Eller påstår du att moder natur har anpassat sig till svea rikes lagbok?
På stenåldern va 14åringar kanske tvingade av sin situation att mogna upp tidigare och mer krävdes av dom....
April 18, 2003
CoLiC wrote:
Sexuell mognad brukar vara garanterad vid 14 års ålder, då är en tjej redo för sex. Så JA, att ha sex med en 14 åring som 20 åring är enligt mig helt okej, dock inte mycket under eftersom de inte är redo då. Eller påstår du att moder natur har anpassat sig till svea rikes lagbok?
Varför tror du att det är just 15 år som gäller? Tror du att dom som skrev lagen bara chansade eller?
Det är nått som är fel med 20 åringar som är ute efter 14 åringar, skillnaden i mognad och värderingar är som regel allt för stor mellan dom.
September 28, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=CoLiC]
Varför tror du att det är just 15 år som gäller? Tror du att dom som skrev lagen bara chansade eller?
Det är nått som är fel med 20 åringar som är ute efter 14 åringar, skillnaden i mognad och värderingar är som regel allt för stor mellan dom.
för att dem ville vara helsäkra på att personen i fråga skulle vara redo
January 17, 2002
Jekyll 3000 wrote: [quote=CoLiC]
Notera mitt bruk av orden "brukar vara garanterad".
De flesta tjejer är sexuellt mogna vid 14, och jag förutsätter att våran Fia.B är det nu. Alltså är det okej. En tjej som inte känner sig mogen ska självklart vänta på att kroppen ska bli redo. Men vad jag menar är att om tjejen känner sig mogen vid 14 års ålder så är det ingen som ska stoppa henne från att ha sex.
1 Guest(s)