Shang-hai priser.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Shang-hai priser.
(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 24, 2006 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Tjenna,
Farsan ska till shang-hai med jobbet osv, har såklart lite önskningar på vad han ska köpa där, men har lite frågor om vad olika grejor kan kosta där. laugh

Teknik:

iRiver U10 - 1800 SEK http://pocketpccentral.net/mp3.....x224_2.jpg
iPod Nano - SEK 2200 http://images-eu.amazon.com/im.....ZZZZZZ.jpg
Akai MPD16 USB MIDI Pad - 792 SEK (99$) http://media.zzounds.com/media.....6d7958.jpg

Någon som har någon erfarenhet av vad dessa teknik grejor kan kosta där?
OCH innan jag glömmer, vad för kläder finns det att köpa där billigt ?

Hade fint 🙂

whoracle
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1942
1071389
August 24, 2006 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

lånar tråden lite...

Jag ska till London om ett par veckor, så så undrar jag ju naturligtvis om det finns nåra pengar att tjäna på att köpa roliga leksaker där?

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
1071407
August 24, 2006 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk bor ju i Shanghai så om han får syn på denna tråd så blir det nog lite fart i den ska du se!

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1071419
August 24, 2006 - 4:19 pm
sp_Permalink sp_Print

whoracle wrote: lånar tråden lite...

Jag ska till London om ett par veckor, så så undrar jag ju naturligtvis om det finns nåra pengar att tjäna på att köpa roliga leksaker där?

Det är dyrare i london. Och U.K öht.

(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
1071424
August 24, 2006 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Hauk bor ju i Shanghai så om han får syn på denna tråd så blir det nog lite fart i den ska du se!

wink

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
1071430
August 24, 2006 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=whoracle]lånar tråden lite...

Det mesta är dyrare ja. Däremot är böcker och dvdfilmer ibland billigt eftersom de är besatta av discounts och "3 för 1"-erbjudanden på hmv, virgin megastores, borders och waterstones etc.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
1071543
August 25, 2006 - 2:54 am
sp_Permalink sp_Print

Och det fick jag 😉

Teknik ar inte sa mycket billigare, men du kan spika en nanopod under 2k 4gig iaf du snackar hyffsad kinesiska. Men det ar latt att torska pa piratkopior, hur bra koll har din farsa igentligen? Kineser ar sjukt bra pa att kopiera! For teknik bor han bege sig till Hongkong Plaza, ligger efter Nanjing Xi Lu.

Ska du kopa nagot i teknikvag och framst MP3 spelare ska du kopa en Meizu M6 i Shanghai! Du kan fa 4giggaren for 1500 listpris, kanske 1200 iaf du prutar bra! Jamfor det med Sveriges 2500 ;). Meizu ar namligen kinesiskt och darfor valdigt billigt har, det finns recension pa sweclockers.com / dapreview.net - grym spelare!

Teknik ar inte sa extremt mycket billigare har, det ska du handla i Hongkong eller Japan ;).

Alla vasterlandska marken som INTE ar kopior ar dyrare an hemma. Diesel, Dolce etc. Kopior kan du kopa billigt men sen dom stangde Xiangyang ar utbudet inte lika bra. Men du kan saga at farsan din att ta tunnelbanan till Shanghai Science & Tech museum i pudong, dar kan han handla fakeprylar (PRUTA MYCKET!).

Iaf han aker till Qipu Lu (Puxi) kan han gora bra fynd pa kinesiska marken. Men det ar svart att hitta snygga grejjer dar tycker jag... Dapu lu, liyuan lu har smabutiker med ganska bra fakegrejjer ocksa... Det ar joxxigt att handla bra klader i Shanghai, du maste kunna staden bra och veta hur du ska forhandla iaf du ar vit.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1071569
August 25, 2006 - 6:59 am
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: [quote=fastbullit][quote=whoracle]lånar tråden lite...

Det mesta är dyrare ja. Däremot är böcker och dvdfilmer ibland billigt eftersom de är besatta av discounts och "3 för 1"-erbjudanden på hmv, virgin megastores, borders och waterstones etc.

Skivor med.

(mannen)
Kommer du hit ofta?
Medlem
1071576
August 25, 2006 - 7:35 am
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Och det fick jag 😉

Teknik ar inte sa mycket billigare, men du kan spika en nanopod under 2k 4gig iaf du snackar hyffsad kinesiska. Men det ar latt att torska pa piratkopior, hur bra koll har din farsa igentligen? Kineser ar sjukt bra pa att kopiera! For teknik bor han bege sig till Hongkong Plaza, ligger efter Nanjing Xi Lu.

Ska du kopa nagot i teknikvag och framst MP3 spelare ska du kopa en Meizu M6 i Shanghai! Du kan fa 4giggaren for 1500 listpris, kanske 1200 iaf du prutar bra! Jamfor det med Sveriges 2500 ;). Meizu ar namligen kinesiskt och darfor valdigt billigt har, det finns recension pa sweclockers.com / dapreview.net - grym spelare!

Teknik ar inte sa extremt mycket billigare har, det ska du handla i Hongkong eller Japan ;).

Alla vasterlandska marken som INTE ar kopior ar dyrare an hemma. Diesel, Dolce etc. Kopior kan du kopa billigt men sen dom stangde Xiangyang ar utbudet inte lika bra. Men du kan saga at farsan din att ta tunnelbanan till Shanghai Science & Tech museum i pudong, dar kan han handla fakeprylar (PRUTA MYCKET!).

Iaf han aker till Qipu Lu (Puxi) kan han gora bra fynd pa kinesiska marken. Men det ar svart att hitta snygga grejjer dar tycker jag... Dapu lu, liyuan lu har smabutiker med ganska bra fakegrejjer ocksa... Det ar joxxigt att handla bra klader i Shanghai, du maste kunna staden bra och veta hur du ska forhandla iaf du ar vit.

oki, takk hauk 🙂
får råd slå lite med min pappa då wink

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1071677
August 25, 2006 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ska du ha en mp3-spelare, så kör på Meizu som Hauk säger, eller en iRiver E10. 😉
Bara för att E10'an är grymt bra.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 254
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL