January 12, 2004
denstore wrote: [quote=Cezar]Det är ju just GT500 modellen som är skönheten av Mustang :).
Eleanor
På sidan nedan så finns en rätt skön 67 Shelby GT500 replica som är förstärkt med värre stag, länkarmar m.m under och lite annat.
Usch och fy. De där inplastade sidepipesen, skärmbreddarna, huvscoopet och försöken till en modernare look förstör hela bilen. Brrrr.
Så här skall en GT500 ´67 se ut enligt mig.
http://www.nvsaac.com/photogallery/images/1967/500/271_500_right.jpg
http://www.nvsaac.com/photogallery/images/1967/500/271_500_left.jpg
Fast egentligen tycker jag att en ´68 GT fastback slår Shelbyn varje dag, och två gånger på söndagen.
http://www.billsclassiccars.com/cars/68bullittscode_8.jpg
http://www.billsclassiccars.com/cars/68bullittscode_10.jpg
Edit: Fixade in min drömbil.....
Syrrans ex hade en sådan, men han, den dumma jäveln, böt bort den mot en motorcykel för han tyckte det verkade roligare att ha... :banghead: :gunsfire:
March 11, 2003
obelix wrote:
Syrrans ex hade en sådan, men han, den dumma jäveln, böt bort den mot en motorcykel för han tyckte det verkade roligare att ha... :banghead: :gunsfire:
Spöstraff? Kvartering? Rådbråkning, kanske? 😮
Edit: Stegling eller Rista blodörn är kanske ungefär likvärdigt straff.....:)
October 31, 2003
denstore wrote: [quote=obelix] Syrrans ex hade en sådan, men han, den dumma jäveln, böt bort den mot en motorcykel för han tyckte det verkade roligare att ha... :banghead: :gunsfire:
Nej, Rådbråkning blir det. It's the law.
March 11, 2003
MoparPower wrote: [quote=denstore][quote=obelix] Syrrans ex hade en sådan, men han, den dumma jäveln, böt bort den mot en motorcykel för han tyckte det verkade roligare att ha... :banghead: :gunsfire:
Nej, Rådbråkning blir det. It's the law.
Löjligt OT, men:
Jag hörde om en bestialisk tradition som lär ha varit poppis på Vendeltid. Man skar upp magen, spikade tarmen på ett träd, och sedan jagade man killen runt trädet med piskor. Känns som ett rätt passande straff. Borde användas mer.....
March 19, 2003
abishai wrote: [quote=Delph1][quote=Jekyll 3000]Vad har den där skatan med snygghet att göra?
😉
Umm, nja alltså min poäng var ju att det är ju som att välja mellan två olika former av skönhet även om bilden inte visar på skönhet så kände jag ett oerhört tvång att länka till den bilden för att visa på de oerhörda photoshop-kunskaperna hos AB. 😉
Jag är hungrig och tänker visst inte helt klart. Korvjävlarna tinar ju aldrig.
//Andreas
På tal om ABs photoshoppande. Jag gjorde om en bild dom hade i en artikel för något år sen, tror den handlade mo hur kvinnor vill se ut och så hade dom klippt in från olika personer. Så jag förbättrade den för att se hur "hon" skulle se ut. Hittade den sparad när jag kollade igenom vad jag hade uppladdat på mitt silentwhisper konto för ett tag sen.
[Image Can Not Be Found]
😎
bara jag som tycker att det ser ut som hon från "relik jägarna" eller va den serien hette som gick på 3'an?
April 18, 2003
denstore wrote:
Löjligt OT, men:
Jag hörde om en bestialisk tradition som lär ha varit poppis på Vendeltid. Man skar upp magen, spikade tarmen på ett träd, och sedan jagade man killen runt trädet med piskor. Känns som ett rätt passande straff. Borde användas mer.....
Det är bara att konstatera att dom var hårdare förr i tiden, jag menar ta straff som gatlopp osv. Sen om man var gramsen på nån då blev det holmgång. Inget mjäk där inte =)
Läser Carolus Rex just nu och där står det en del om straffen då, det var inte tal om skyddstillsyn precis.
Vad det gäller bilarna i denna tråd måste jag ju säga att jag föredrar original-looken på dom, måste kanske utöka min gamla-jänkebilar-jag-skulle-vilja-ha lista till tre stycken, eller kanske man ska säga 2 å en halv: 69 Vette, dito Mustang samt halvan då, Shelby Cobran.
2 Guest(s)