April 18, 2003
Är det nån som vet vart det uttrycket kommer ifrån? Har sett nån som skrivit det här samt att syrrans 2 jäntor, 3- och 4år, går omkring och häver ur sej det hela tiden, tillsammans med andra mindre rumsrena fraser, samt sjunger hela Björn Rosenströms Raggarrock och nu du kärring mfl, kan ju bara tänka mej vad dagisfröknarna tänker... 🙂
Hehe, sen håller morbror (jag) på att lära dom lite tunnan och moroten och liknande låtar, imponerande så fort dom lär sej... Snart får jag nog inte vara barnvakt någe mer... 🙂
Hmm iaf, nån som vet vart shit pommesfrites kommer från? Misstänker Mollibompa eller nått liknande...
March 23, 2003
Jekyll 3000 wrote: Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
Var väl där dom fick "hallå börje" ifrån oxå.
Detta är även från en reklamfilm. TT Line har jag för mig som går mellan Trelleborg och Rödbyportgarten (eller vad det heter 😀 ). 2 måsar satt på var sin skorsten på olika färjor och var gång de mötes sa de "Hålla Börje, Hallå Kaj"..
March 10, 2002
Hellspawn79 wrote: [quote=Jekyll 3000]Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
Detta är även från en reklamfilm. TT Line har jag för mig som går mellan Trelleborg och Rödbyportgarten (eller vad det heter 😀 ). 2 måsar satt på var sin skorsten på olika färjor och var gång de mötes sa de "Hålla Börje, Hallå Kaj"..
Det sade "Bojje" inte "Börje". 😉
March 23, 2003
Dehman wrote: [quote=Hellspawn79][quote=Jekyll 3000]Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
Mycket möjligt...men troligtvis så hörde folket Börje...
November 4, 2003
Det var en snubbe som kom te mc donald o skulle köpa pomfritt o sen blev mc donald gubben skit nödig o råkade skita i hans pomfritt o sen så när han fick sin super mini plast papper sak me pomfritten i o skulle käka så såg han att de va skit i o då skrek han vilt.. SHIT POMMESFRITES?...:D
February 21, 2003
Dehman wrote: [quote=Hellspawn79][quote=Jekyll 3000]Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
Men "Börje" på skånska blir ju "Bojje". :bgrin:
November 26, 2002
Hellspawn79 wrote: [quote=Jekyll 3000]Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
rödby är en stad i danmark, och puttgarten (eller puttgarden, inte säker) en i tyskland. det går en färjelinje däremellan som kallas rödby-puttgarten.
färjan du tänker på går nog mellan trelleborg och travemünde
March 23, 2003
Öwall wrote: [quote=Hellspawn79][quote=Jekyll 3000]Så det var från nån reklam.. det var därför jag inte visste det då... byter tvångsmässigt kanal så fort det blir reklam... kryper i skinnet när jag ser skiten... 🙂
rödby är en stad i danmark, och puttgarten (eller puttgarden, inte säker) en i tyskland. det går en färjelinje däremellan som kallas rödby-puttgarten.
färjan du tänker på går nog mellan trelleborg och travemünde
Det gör de säkert....men de 2 måsarna satt iaf på färjorna..
2 Guest(s)