February 21, 2003
Gled in på en schysst sida med all världens möjliga förkortningar för saker.
http://www.acronymfinder.com
Tryckte in på skoj "NH". Blev lagom förvånad när jag läste nedersta posten. 😀
http://www.acronymfinder.com/a.....Acronym=NH
[Image Can Not Be Found]
Finns många andra man inte trodde fanns
http://www.acronymfinder.com/a.....onym=MAMMA
Finns även andra förkortningar som inte är lika...hmmm...ja...barnvänliga 😀
November 5, 2001
Öwall wrote: [quote=Arny]Jodå, det var lite kul. De har tyvärr använt särskrivning.
nordichardware ska ju egentligen inte skrivas ihop, det beror ju bara på att mellanslag inte är lämpliga på internet
Om de nu syftar på vårt NH anser jag att det bör skrivas ihop eftersom det är ett namn. Menar man nordisk hårdvara ska det alltså inte skrivas ihop.
November 26, 2002
Arny wrote: [quote=Öwall][quote=Arny]Jodå, det var lite kul. De har tyvärr använt särskrivning.
nordichardware ska ju egentligen inte skrivas ihop, det beror ju bara på att mellanslag inte är lämpliga på internet
Om de nu syftar på vårt NH anser jag att det bör skrivas ihop eftersom det är ett namn. Menar man nordisk hårdvara ska det alltså inte skrivas ihop.
vårat nordichardware skrivs NordicHardware, vilket iallafall jag tolkar som att det ska vara två ord, även om det är ett namn
November 5, 2001
Öwall wrote: [quote=Arny][quote=Öwall][quote=Arny]Jodå, det var lite kul. De har tyvärr använt särskrivning.
vårat nordichardware skrivs NordicHardware, vilket iallafall jag tolkar som att det ska vara två ord, även om det är ett namn
Så tolkar inte jag det. Alltså har vi olika uppfattningar. Jag anser att det inte ska vara två ord eftersom det inte är skrivet så. Bara för att några bokstäver är större än andra behöver det inte betyda nått.
November 26, 2002
att vi har olika uppfattningar kan vi nog enas om =)
sen kan man ju skriva stora bokstäver lite hur man vill, de håller jag också med om.
jag skulle kunna ha nicket öWaLL utan att det skulle vara flera ord, men jag skulle ju sänka min ålder med fem år samtidigt.
jag hoppas att så inte är fallet med nh 😉
November 5, 2001
Öwall wrote: att vi har olika uppfattningar kan vi nog enas om =)
sen kan man ju skriva stora bokstäver lite hur man vill, de håller jag också med om.
jag skulle kunna ha nicket öWaLL utan att det skulle vara flera ord, men jag skulle ju sänka min ålder med fem år samtidigt.
Bra! Då är vi överens om en sak. Tycker att någon som vet lite om NH ska komma hit och berätta hur det ligger till så att problemet blir löst.
April 1, 2001
Arny wrote: [quote=Öwall]att vi har olika uppfattningar kan vi nog enas om =)
Bra! Då är vi överens om en sak. Tycker att någon som vet lite om NH ska komma hit och berätta hur det ligger till så att problemet blir löst.
NordicHardware är ett namn. Namngivna saker som t ex en förening får man stava precis som man vill. Alltså, det är ett undantag i det skriftliga språket. Sen att det råkar vara två sammansatta engelska ord spelar ingen roll.
November 5, 2001
Iceman wrote: NordicHardware är ett namn. Namngivna saker som t ex en förening får man stava precis som man vill. Alltså, det är ett undantag i det skriftliga språket. Sen att det råkar vara två sammansatta engelska ord spelar ingen roll.
Alltså hade jag rätt?
Eller så hade Öwall rätt.
Kanske hade båda rätt?
Det kvittar eftersom jag ska sova nu.
November 26, 2002
Arny wrote: [quote=Iceman]NordicHardware är ett namn. Namngivna saker som t ex en förening får man stava precis som man vill. Alltså, det är ett undantag i det skriftliga språket. Sen att det råkar vara två sammansatta engelska ord spelar ingen roll.
Alltså hade jag rätt?
Eller så hade Öwall rätt.
Kanske hade båda rätt?
Det kvittar eftersom jag ska sova nu.
jag är inte helt säker men jag tror att du har mer rätt än jag.
1 Guest(s)