March 1, 2004

galningen wrote: Vad menar ni med "prisgaranti"? Altså att om man hittar en vara billigare på en annan butik får man den för samma på siba? Eller är det så att man får den gratis eller billigare till och med?
Siba - Kratta 10kr
Nån annan butik - Likadan Kratta 9kr
Du går till Siba och säger "Denna kratta kostar bara 9kr i den affären".
Då får du den för 9kr på Siba också.
May 9, 2001

Det brukar även vara tidsbegränsning på prisgarantin.
Man kan ju inte gå till butiken med en produkt man köpte för 10 år sedan och säga att den kostade si och så på den tiden.
ONOFF har en tidsgräns på 30 dagar. Jag utnyttjade deras prisgaranti.
Köpte en kamera hos dem. Ca. 20 dagar senare hade de sommar rea på just den kamera jag köpte.
De hade sänkt priset med 1000:-. Jag gick tillbaka till butiken med kvittot och fick 1000:- tillbaka.
Sålde även min gamla kamera till grannen för 1000:- så kameran blev riktigt billig.
September 16, 2002

fastbullit wrote: [quote=Kizo]Hoho, jag gillar att handla på SIBA.
Min mobil, Siemens S55 prutade jag 1000:- på när jag köpte den.
Och min scanner fick jag ner 500:-
😀
hur prutar du lixom säger att det finns ett annat ställe som säljer billigare eller?
:eye:
Näe, på mobilen så jag att jag var intresserad av att köpa den. Men då får dom sänka priset en aning. När han frågade hur mycket så jag 1000:-. Först småskrattade och flinade han som om jag skämtade, sen fattade han att jag var allvarlig så han nästan satt i halsen. Det slutade med en massa "uhm...ah...hmm...." och sen ringde han nån chef och tillslut gick det igenom. Han såg dock inte nöjd ut,
Och på scannern använde jag i stort sett samma teknik. Jag köpte något annat (minns inte vad, men det kostade under en hundring) och så sa jag:
Och så tar jag en Canon 5000F, fast för 500:- mindre.
Det blev samma sak igen "uhm...hmm", men till slut:
....Jaha...? Och så gick han och hämtade en från hyllan.
Jag är jätteduktig på sånt. 🙂
Fick ett optikerbesök (för att få godkänt för körkort jox) gratis också för att jag hade sett att dom hade dåligt med växel, så jag sa att jag inte hade mindre än en femhundring. 😀
December 31, 2002

Kizo wrote: [quote=fastbullit][quote=Kizo]Hoho, jag gillar att handla på SIBA.
Min mobil, Siemens S55 prutade jag 1000:- på när jag köpte den.
Och min scanner fick jag ner 500:-
😀
hur prutar du lixom säger att det finns ett annat ställe som säljer billigare eller?
:eye:
Näe, på mobilen så jag att jag var intresserad av att köpa den. Men då får dom sänka priset en aning. När han frågade hur mycket så jag 1000:-. Först småskrattade och flinade han som om jag skämtade, sen fattade han att jag var allvarlig så han nästan satt i halsen. Det slutade med en massa "uhm...ah...hmm...." och sen ringde han nån chef och tillslut gick det igenom. Han såg dock inte nöjd ut,
Och på scannern använde jag i stort sett samma teknik. Jag köpte något annat (minns inte vad, men det kostade under en hundring) och så sa jag:
Och så tar jag en Canon 5000F, fast för 500:- mindre.
Det blev samma sak igen "uhm...hmm", men till slut:
....Jaha...? Och så gick han och hämtade en från hyllan.
Jag är jätteduktig på sånt. 🙂
Fick ett optikerbesök (för att få godkänt för körkort jox) gratis också för att jag hade sett att dom hade dåligt med växel, så jag sa att jag inte hade mindre än en femhundring. 😀
You are vicious!
1 Guest(s)