December 15, 2002
Har verkligen börjat tröttna på att stiga in i dessa affärer. Tyvärr kan man behöva göra de ibland. Som tex. igår när jag skulle ha tag på ett billigt nätverkskort.
Ingen som helst service kan man få på under 15min verkar de som. Efter en rad iakttagelser verkar det också som att ifall man kan säga KV11 FBUB 4.3-SH snabbt nog så får man anställning.
Inte nog med att man får vänta i en evighet på hjälp med att hitta en produkt som jag redan vet vad jag behöver om. Sen ska man bli påprackad försäkringar och tvingas uppge säljarens nummer i kassan. Han har ju för tusan inte hjälpt till mer än att hämta ner varan från en hylla högt upp eller liknande.
Någon mer som har dåliga erfarenheter utav dessa butiker?
Som en parantes kan jag tillägga att igår ville säljaren pracka på mig ett externt Nic för typ 600kr. Detta trots att jag redan talat om exakt vad jag önskade köpa för något. 👿
June 3, 2001
När jag var in på Elgiganten för ett tag sen så fröttnade jag och gick efter att ha stått och väntat i 45 minuter.
Men det är inte lika bedrövligt som när jag var in i en viss datorbutik och kolla graffekort.
"-Vad är det för ns minnen på det dära kortet?"
"-Ns vad för nånting?"
"-Öh. det var inget.."
Sen gick jag..
En kompis var inne och skulle köpa mer RAM.
Säljaren tar då fram en glasskål där minnena ligger.. helt oinplastade..
"-Em.. dom kan paja om dom ligger så där?"
"-Nej, det gör dom inte.." *surt*
Behöver jag säga att min polare gick därifrån och aldrig mer har satt sin fot där..?
December 15, 2002
Nu kom jag på en till rolig sak som hände igår. Killen framför mig i kön skulle köpa ett ADSL-modem.
Säljaren sa snabbt...ehh...jo vi har ett dlink 300 bla bla.....
Killen säger då...jao, men de säger inte mig ett smack. Är de bra eller?.....varpå säljaren svarar...jo de är ju ett Ethernetmodem. 🙂
De hela slutade med att säljaren tröttnade på killens frågor och hänvisade honom till internet....något som han kanske fick svårt med eftersom han ju ville veta hur man installerade internetuppkopplingen.
November 21, 2002
Hej. vad jag brukar göra när jag kommer in i en sådan butik och inte får service är att gå till typ mobilerna eller bärbart och dra lite i sakerna tills larmet går,då kommer dom springande och då säger man ops men nu när jag ändå har dig här så behöver jag hjälp med........
funkar varje gång
December 15, 2002
jag var inne på siba och snodde ett AthlonXP märke, och satte det ifram på min burk 🙄 ehhh jag menar AMD ska ju ha en massa stålar för att skicka ett sånt, så jag tänkkte det är ju lika bra och hämta ett gratis 🙂
förresten så såg jag att dom sålde ett Ti4200 för 4300kr...hmm lite dyrt kanske 🙂
December 10, 2002
Till cgsimonsen: Det är inget dåligt tips, det funkar... har också testat =)
Joo da, jag har en historia jag med:
Jag jobbade vid detta tillfälle på en datorbutik, vi var hemma hos en kund vars modem inte funkade. Vi testade även det i våran butik. Efter mycket om och men så åkte vi in till OnOff där datorn var inköpt och lämnade in den. Efter ca en vecka så hade dom returnerat datorn och en räkning på 450 kr för att dom sade att det inte var något fel på modemet. Då testade vi igen... joo da, det funkade inte.. så vi åkte in till OnOff igen och snackade med en kille som vi kännde där som vi visste en hel del mer än en "default onoff -anställd". Han testade datorn i butiken och det ville inte funka där heller. Så han ringde upp dom som hade testat datorn och skällde ut dom. Sedan så skickades datorn iväg igen och kom tillbaka med ett helt modem... men det hände en annan rolig grej med, killen som testade datorn i deras verkstad, som blev utskälld innan, han hade fått kicken =)
Slutsats: OnOff suger, men vissa kan sina saker ändå... men dom är lätträknade. =)
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
May 22, 2001
Skulle köpa mig en ny mobil när elgiganten slog upp portarna i skövde..... säljaren "iq badboll" sålde en nokia 3510 för 99spänn, å jag skulle teckna abbonemang i 2 år. dock tar puckot inte namn adress personuppgifter eller nått. utan jag fick ett kvitto på telefonen, gick å pyntade 99 kronor... hämtade den på lagret..........
det är KOMPETENS.......
När jag köpte dvdn på siba i mars så fick jag dock ypperlig kompetent hjälp, med klara svar på alla mina frågor.
April 3, 2003
Elias667 wrote: Man går bara till siba eller on-off om man kan utnyttja deras "lägstaprisgaranti". Det äger.
Ska fan öppna en affär vid typ kebenekaises (vette f. hur man stavar det) topp bara för att kunna pressa dem på pengar 😀
Annars så brukar ju alla dom där affärerna ligga brevid varandra så om man har lite uthållighet så borde man ju kunna ägna en dag till att springa fram och tillbaka mellan dom ochberätta hur deras konkurent har lägre pris till sist borde man ju kunna få monstermaskinen å plasmateven gratis 😀
2 Guest(s)