Signing off|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Signing off
Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
sp_UserOfflineSmall Offline
613687
May 6, 2004 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Inte för att jag tar föräldrar i försvar när dom är "jobbiga" men det sorgliga är att vi/ni kommer bli exakt likadana 😉

När våra föräldrar växte upp tyckte dom samma om sina egna föräldrar... och detsamma kommer hända med våra barn... bara att inse

zyrus
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1444
613698
May 6, 2004 - 9:17 am
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Inte för att jag tar föräldrar i försvar när dom är "jobbiga" men det sorgliga är att vi/ni kommer bli exakt likadana 😉

När våra föräldrar växte upp tyckte dom samma om sina egna föräldrar... och detsamma kommer hända med våra barn... bara att inse

Nepp! Jag ska inte bli så! Så det så!

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
613699
May 6, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Vampis wrote: Inte för att jag tar föräldrar i försvar när dom är "jobbiga" men det sorgliga är att vi/ni kommer bli exakt likadana 😉

Jag ska göra mitt bästa för att inte förstöra mitt barns psyke genom att inte härma mina föräldrar.

För min del kan han få diskutera fördelar med koncentrationsläger om han så vill, jag ska inte brusa upp mig utan diskutera glatt och lugnt.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
613762
May 6, 2004 - 10:52 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: *qoutar ej med omtanke till alla scrollhjul*

Visst, jag hade kanske fel då. Men en sak; Ditt tips till alla är att de inte skall respektera sina föräldrar, för att du inte gör det?

Alla har det inte likadant, jag, tex, kan diskutera saker på en "vuxen" nivå och har gjort det de senaste åren.

Respekten oss emellan är ömsesidig, men antagligen inte lika stor från båda hållen. Utan sina föräldrar hade man inte varit där man är idag, så är det bara. Det är ett faktum som bara är att inse. Mina föräldrar medger även när de har fel och jag rätt, pappa säger själva att det är MÅNGA gånger han har haft fel och jag rätt.

Jag tror knappast att min "situation" är unik, tvärtom.

Dessutom har jag insett hur jävla lätt det är att säga att jag kommer vara så mot mina barn, jag kommer inte bli som mina föräldrar, så länge man inte är i deras situation.

CoLiC
Member
Medlem
613876
May 6, 2004 - 1:23 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: Ditt tips till alla är att de inte skall respektera sina föräldrar, för att du inte gör det?

Va? Jag har inte tipsat någon om något...

Jonas Fallenius
Member
Medlem
Forum Posts: 2669
613960
May 6, 2004 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Kamelryttarn:

Jag ser fram emot din återvändå här inne... saknar min PPC-vän. 🙁

står det för pocket PC? isf kan jag vara hans ersättare 😀

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
613961
May 6, 2004 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Peter, Jag håller med colic att vuxna inte visar respekt för sina barn och andra tonåringar!
Antagligen som colic sa så tror dom att vi är helt födda bakom flötet och inte kan någonting!
Ska jag gilla en person oavsett ålder eller släktskap så ska den visa lika mycket respekt för mig som för jag för dom!
Om man tycker som du Peter, "Vidare så är iofs. utalandena ovan ganska målande för vart ni befinner er i livet. Revolten mot de äldre i samhället är en del av uppväxtprocessen och utbrytningsfasen."
Ja iofs när jag blir förälder kommer jag inte göra som mina föräldrar, jag ska inte bli en tjurig gammal gubbe som styr och ställer bara för att vuxna "SKA" göra det! Som förälder kommer jag få 1000 ggr mer respekt om jag är som en polare för mina barn, om alla vuxna skäller ut en dygnet runt för alla "fel" DOM tycker att man gör så kommer det naturligtvis sluta i att vi "barn" skapar en fientlighet mot våra föräldrar! Detta kommer att sluta med att barnen inte vågar berätta något för sina färäldrar om vad som har hänt i rädsla för att bli utskälld ännu mer! Om man däremot visar förstående för sina barn så KOMMER dom vara mer öppensinnade och berätta mer om allvarliga saker som händer! Om man visar ömsesidig respekt så kommer båda parter må mycket bättre!

Så alla som anser sig vara "vuxna" kan ju lägga ner att tro det! i våra ögen är ni precis lika torra, kontrollerade, tråkiga personer som vi "barn" försöker framstå er vara!

Alltså det jag försöker säga är att jag inte kommer att bli som mina föräldrar är....mot mina barn sen!

CoLiC
Member
Medlem
614096
May 6, 2004 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Peter, Jag håller med colic att vuxna inte visar respekt för sina barn och andra tonåringar!
Antagligen som colic sa så tror dom att vi är helt födda bakom flötet och inte kan någonting!
Ska jag gilla en person oavsett ålder eller släktskap så ska den visa lika mycket respekt för mig som för jag för dom!
Om man tycker som du Peter, "Vidare så är iofs. utalandena ovan ganska målande för vart ni befinner er i livet. Revolten mot de äldre i samhället är en del av uppväxtprocessen och utbrytningsfasen."
Ja iofs när jag blir förälder kommer jag inte göra som mina föräldrar, jag ska inte bli en tjurig gammal gubbe som styr och ställer bara för att vuxna "SKA" göra det! Som förälder kommer jag få 1000 ggr mer respekt om jag är som en polare för mina barn, om alla vuxna skäller ut en dygnet runt för alla "fel" DOM tycker att man gör så kommer det naturligtvis sluta i att vi "barn" skapar en fientlighet mot våra föräldrar! Detta kommer att sluta med att barnen inte vågar berätta något för sina färäldrar om vad som har hänt i rädsla för att bli utskälld ännu mer! Om man däremot visar förstående för sina barn så KOMMER dom vara mer öppensinnade och berätta mer om allvarliga saker som händer! Om man visar ömsesidig respekt så kommer båda parter må mycket bättre!

Så alla som anser sig vara "vuxna" kan ju lägga ner att tro det! i våra ögen är ni precis lika torra, kontrollerade, tråkiga personer som vi "barn" försöker framstå er vara!

Alltså det jag försöker säga är att jag inte kommer att bli som mina föräldrar är....mot mina barn sen!

Bra skrivet

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
614097
May 6, 2004 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote: Jag tror de flesta inte är rasister utan snarare "kulturister", dvs tycker inte illa och personer pga av hudfärg eller var de kommer ifrån utan snarare kulturen de har med sig i bagaget. Även om det är okej att aga sina barn i sitt hemland, utföra hedersmord utan att bli straffad, behandla kvinnor som lägre stående människor så är det inte okej i Sverige. Om man tar med sådana seder till Sverige så nlir man inte populär. Ta sedan en titt på efterlyst och kolla hur stor andel av våldsbrotten såsom våldtäkt där en del av signalementet är "talade med utlänsk brytning" så är det inte så konstigt att det uppstår en viss irritation mot invandringen.

Jag är själv inte svensk och absolut inte rasist men jag är definitivt "kulturist".

PS. Hur vet du vilka som luktar kiss? Och är småpojkar? Jag är 35, hur gammal är du? 70?

kan meddela att det är fler svenskar som är åtalade i rättegångar än vad det är invandrare. Så dom brott som efterlyst tar upp överenstämmer inte riktigt med verkligheten. Hur det är procentellt sett vet jag inte.

edit: föresten, kan det inte vara datorspelens fel?

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
614099
May 6, 2004 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Peter, Jag håller med colic att vuxna inte visar respekt för sina barn och andra tonåringar!

Bra sagt! Hoppas dock jag kommer bli exakt som min mamma mot mina barn (minus en del kvinnlig logik och ältande ;)). Hon har alltid behandlat mig och mina brorsor med respekt och värderat våra ord, aldrig känt att hon inte tagit mig på allvar. Har henne att tacka för mitt grova självförtroende 😀 (skulle kunna fortsätta prisa henne men ni förstår :))

Fast det beror nog mkt på att jag och mina brorsor bor ensam med mamma så hon har liksom alltid vänt sig till oss om det varit något...

Kom ihåg hur förvånad jag blev när jag var hos kompisar när jag var liten och deras föräldrar liksom beordade runt dem som små soldater... kan inte komma ihåg när min mamma någonsin SA till mig att göra något, hon vädjar typ mera. Klart man ställer upp om man då kan... fast det var lite sämre under de värsta tonåren.

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
614113
May 6, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Ytligt sett så älskar jag min mamma, ogillar min pappa. Mamma har alltid visat kärlek, varit lättsam, skämtat och skämt bort mig (även med hjälp av pengar som pappa tjänat ihop). Pappa har varit allvarlig, inte pratat mycket, tjatat på mig att jag ska göra viktiga (tråkiga) saker.
Trots det så har jag självdistans nog att förstå att pappa har hjälpt mig mest att bli den jag är, och försökt få mig att bli en självständig och bra människa.
Jag respekterar konstigt nog min mamma mer, men det är nog bara för att jag inte kan erkänna för mig själv att pappa många gånger vet bättre än mig och att han har hjälpt mig mycket med sina tråkiga lektioner.
Alltså, hade jag bara haft min mamma (eller en pappa med samma egenskaper) hade jag nog varit en totalt bortskämd skitunge som inte kan ta hand om mig själv överhuvudtaget.
Nu är jag bara hälften så oduglig tack vare pappa duktig. Jag kan lätt känna mina oansvarliga sidor komma upp ibland och kan härleda dom till mamma.
Men men.. En pappa som var lite mer lekfull samtidigt som han har en allvarlig sida kanske skulle funka bra, fast barnet kanske får dubbla budskap och bli förvirrad då.
Jag tänker i alla fall köra på kompis-pappa-stilen så gott det går om det blir några barn.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 240
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL