Sikka tjuvar!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sikka tjuvar!
Fruitys
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
sp_UserOfflineSmall Offline
981001
November 21, 2005 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: nej nej nej.

Du KÖPER telefonen av honom.

Sen när du har telefonen i din ägo "upptäcker" du att det visst var din telefon och gör en anmälan. Då sätter du dit honom både för stöld och häleri.

Dessutom är det ju ganska lätt att bevisa att det är din telefon när du har den i din ägo...

Har du anmält den stulen / försvunnen sedan tidigare när den försvann?

Se till att du får något bevis från honom på att han sålt telefonen, spara blocket annonsen och be honom skriva ett handskrivet kvitto på telefonen eller något sådant.

Du kan ju dessutom prata med polisen i förväg. Förklara situationen och fråga iaf dem kan göra något åt det, om inte, föreslå att du kan köpa telefonen för att sedan bevisa att det är din när du väl har den i din ägo.

Givetvis har du dold kamera etc etc och följer upp fallet ordentligt här på NH, så har vi snart nästa P-P-P-Powerb00k! 😀

I shall do like you!

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
981023
November 21, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: nej nej nej.

Sen när du har telefonen i din ägo "upptäcker" du att det visst var din telefon och gör en anmälan. Då sätter du dit honom både för stöld och häleri.

Dessutom är det ju ganska lätt att bevisa att det är din telefon när du har den i din ägo...

Se till att du får något bevis från honom på att han sålt telefonen, spara blocket annonsen och be honom skriva ett handskrivet kvitto på telefonen eller något sådant.

Du kan ju dessutom prata med polisen i förväg. Förklara situationen och fråga iaf dem kan göra något åt det, om inte, föreslå att du kan köpa telefonen för att sedan bevisa att det är din när du väl har den i din ägo.

Givetvis har du dold kamera etc etc och följer upp fallet ordentligt här på NH, så har vi snart nästa P-P-P-Powerb00k! 😀

Då skulle vi lika gärna säga att du fick kvittot med när du köpte telefonen, eller?

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
981054
November 21, 2005 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ring till Polisen. Enda vettiga du kan göra.

Men då du ringer så ska du inte säga "en kille har min telefon, som jag blev av med. Jag vet vem det är!".

Utan du ska säga "Jag hittade en JÄVEL på Blocket som försöker sälja en telefon som jag är 100% säker på att det är min, jag har kvitto på skiten. Antingen hjälper ni mig eller så får jag ta en sväng förbi själv.."

Eftersom du då mer eller mindre säger att du kommer försöka banka skiten ur han, och de förstår att det kan uppkoma en farlig situation av "skitgrejen" så kommer de prioritera det lite mer kanske. Så är mina erfarenheter av den svenska polisen. Och säg inte att det är omoraliskt och ringa dit Polisen och ljuga lite, det är min rättighet att ha en fungernade Polis, det är tragiskt att man ska behöva ljuga...

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
981066
November 21, 2005 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jag skulle skita i snuten.. för dom skiter i dig ändå..

så jag skulle gå dit med nåra kompisar om jag var 100% säker på att det var min telefon..
O jag skulle inte vara speciellt fredlig så att säga..

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
981087
November 21, 2005 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

ultima wrote: [quote=Hauk]nej nej nej.

Då skulle vi lika gärna säga att du fick kvittot med när du köpte telefonen, eller?

Det är ju inte särskilt svårt att bevisa i förväg att han haft det kvittot sen tidigare. Inte minst iaf han går till polisen i förväg... har han dessutom gjort en anmälan innan borde han haft med sig kvittot och ha en kopia tillsammans med anmälan, alt IMEI nr eller något sådant.

Spannen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 505
981182
November 21, 2005 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Såhär får du tillbaks den lätt...
Om du är rädd för att han vet vem du är och hur du ser ut, så be en kompis genomföra det. Obs, detta är bara bra enbart om du vet 100% att det är din telefon..

Ring/maila helt enkelt, och bjud ett bud han inte kan säga nej till.
Sen säger du att du vill köpa den irl. Åk dit, när du har telefonen i handen säger du bara FU, och sen går du därifrån.
Då har han ingenting att säga till om 🙂

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
981241
November 21, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

var smart, inte banka skiten ur han, döda, lemlästa, bla bla bla.

gör nått smart var inte dum så du åker på nått värre själv, kanske nått du får ångra resten av ditt liv, bara för att vara tuff för en massa nördar på ett forum(yepp vi e nördar men vi gillar det)

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
981304
November 21, 2005 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle föredra något mer exklusivt, kanske förgifta honom med halmstrån eller kanske skicka flygande kvastar på honom.

Rokker_Stu
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
981537
November 22, 2005 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Min IMEI kod står iaf inte på kvittot, och jag har aldrig hört av någon osm fått det. Eftersom det är en Nokia telefon brukar de skriva IMEIn på paketet och genom att skriva *#06# så borde du kunna kolla IMEIn på mobilen. Troligen går detta inte att använda och om det är din mobil är det bara farbror blå kvar att ringa. Försök göra något kontrakt typ så att det är din mobil efter det typ att IMEIn står på kontraktet 😀

Muhatma Gandhi stil 😀 Inte slåss. Varje gång liknande saker händer säger alla att man ska slåss. Knutby rättegång kommer väll ofta snart då 😀

Edit: Men om det inte är hans mobil? samt kan vi få länk till blocket med annonsen?

Jeefy
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 114
981546
November 22, 2005 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

nXsty wrote: Ring Henrik Pontén och säg att snubben har massa piratkopior.

Nej men dra förbi och kolla på telefonen. Sen kikar du på IMEI numret bara och jämför. Är det din så hota med polisanmälan om du inte får den.

Skitbra, han drar dit kollar på IMEI nummret,

Nämen oj, detta är ju min telefon, då är det jue bara att dra, puckot som försöker kränga din telefon har ju inte ett skit att sätta emot =)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 364
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL