July 6, 2005
Hauk wrote: nej nej nej.
Du KÖPER telefonen av honom.
Sen när du har telefonen i din ägo "upptäcker" du att det visst var din telefon och gör en anmälan. Då sätter du dit honom både för stöld och häleri.
Dessutom är det ju ganska lätt att bevisa att det är din telefon när du har den i din ägo...
Har du anmält den stulen / försvunnen sedan tidigare när den försvann?
Se till att du får något bevis från honom på att han sålt telefonen, spara blocket annonsen och be honom skriva ett handskrivet kvitto på telefonen eller något sådant.
Du kan ju dessutom prata med polisen i förväg. Förklara situationen och fråga iaf dem kan göra något åt det, om inte, föreslå att du kan köpa telefonen för att sedan bevisa att det är din när du väl har den i din ägo.
Givetvis har du dold kamera etc etc och följer upp fallet ordentligt här på NH, så har vi snart nästa P-P-P-Powerb00k! 😀
I shall do like you!
March 7, 2004
Hauk wrote: nej nej nej.
Sen när du har telefonen i din ägo "upptäcker" du att det visst var din telefon och gör en anmälan. Då sätter du dit honom både för stöld och häleri.
Dessutom är det ju ganska lätt att bevisa att det är din telefon när du har den i din ägo...
Se till att du får något bevis från honom på att han sålt telefonen, spara blocket annonsen och be honom skriva ett handskrivet kvitto på telefonen eller något sådant.
Du kan ju dessutom prata med polisen i förväg. Förklara situationen och fråga iaf dem kan göra något åt det, om inte, föreslå att du kan köpa telefonen för att sedan bevisa att det är din när du väl har den i din ägo.
Givetvis har du dold kamera etc etc och följer upp fallet ordentligt här på NH, så har vi snart nästa P-P-P-Powerb00k! 😀
Då skulle vi lika gärna säga att du fick kvittot med när du köpte telefonen, eller?
February 4, 2003
Ring till Polisen. Enda vettiga du kan göra.
Men då du ringer så ska du inte säga "en kille har min telefon, som jag blev av med. Jag vet vem det är!".
Utan du ska säga "Jag hittade en JÄVEL på Blocket som försöker sälja en telefon som jag är 100% säker på att det är min, jag har kvitto på skiten. Antingen hjälper ni mig eller så får jag ta en sväng förbi själv.."
Eftersom du då mer eller mindre säger att du kommer försöka banka skiten ur han, och de förstår att det kan uppkoma en farlig situation av "skitgrejen" så kommer de prioritera det lite mer kanske. Så är mina erfarenheter av den svenska polisen. Och säg inte att det är omoraliskt och ringa dit Polisen och ljuga lite, det är min rättighet att ha en fungernade Polis, det är tragiskt att man ska behöva ljuga...
October 28, 2002
ultima wrote: [quote=Hauk]nej nej nej.
Då skulle vi lika gärna säga att du fick kvittot med när du köpte telefonen, eller?
Det är ju inte särskilt svårt att bevisa i förväg att han haft det kvittot sen tidigare. Inte minst iaf han går till polisen i förväg... har han dessutom gjort en anmälan innan borde han haft med sig kvittot och ha en kopia tillsammans med anmälan, alt IMEI nr eller något sådant.
November 4, 2001
Såhär får du tillbaks den lätt...
Om du är rädd för att han vet vem du är och hur du ser ut, så be en kompis genomföra det. Obs, detta är bara bra enbart om du vet 100% att det är din telefon..
Ring/maila helt enkelt, och bjud ett bud han inte kan säga nej till.
Sen säger du att du vill köpa den irl. Åk dit, när du har telefonen i handen säger du bara FU, och sen går du därifrån.
Då har han ingenting att säga till om 🙂
November 22, 2005
Min IMEI kod står iaf inte på kvittot, och jag har aldrig hört av någon osm fått det. Eftersom det är en Nokia telefon brukar de skriva IMEIn på paketet och genom att skriva *#06# så borde du kunna kolla IMEIn på mobilen. Troligen går detta inte att använda och om det är din mobil är det bara farbror blå kvar att ringa. Försök göra något kontrakt typ så att det är din mobil efter det typ att IMEIn står på kontraktet 😀
Muhatma Gandhi stil 😀 Inte slåss. Varje gång liknande saker händer säger alla att man ska slåss. Knutby rättegång kommer väll ofta snart då 😀
Edit: Men om det inte är hans mobil? samt kan vi få länk till blocket med annonsen?
May 11, 2005
nXsty wrote: Ring Henrik Pontén och säg att snubben har massa piratkopior.
Nej men dra förbi och kolla på telefonen. Sen kikar du på IMEI numret bara och jämför. Är det din så hota med polisanmälan om du inte får den.
Skitbra, han drar dit kollar på IMEI nummret,
Nämen oj, detta är ju min telefon, då är det jue bara att dra, puckot som försöker kränga din telefon har ju inte ett skit att sätta emot =)
1 Guest(s)