November 27, 2003
Jag har retat mig om och om igen på denna persons helt katastrola krönikor, men denna gång har han verkligen lyckats sämre än någonsin förut.
I en match där försnacket handlat om kamp och hårdhet mönstrade Lars Lagerbäck plötsligt ett mittfält som vägde in på 75, 75, 75 och 75 kilo, med en snittlängd under en och åtti.
Istället för fotboll fick vi feber och förvirring.
Så vitt jag vet så spelar Alexandersson hårdare än vad Källström gör och väger även mer.
Jag kan även garantera att även om Lineroth bara må väga 75kg så finns det nog betydligt större personer som gör mindre ont att möta.
Att sedan påstå att bytet Alexandersson <-> Källström skulle ge förvirring är ju att verkligen famla i mörkret. Källström har ju en sällsynt förmåga att kunna försvinna totalt om han inte kommer precis rätt. Alexandersson ser man fasen mer tack vare hans eviga slit och säkra spel.
Valet av Ljungberg i center kan jag medge gav lite annan struktur men nog fan tror jag taktikern Lagerbäck har tilräckligt vett att väga upp detta med en annan taktik vilket iaf jag tycktes kunna se.
Han fortsätter sedan att prata om hur svenskarna sliter och jobbar och springer mycket. Jo det stämmer mycket väl, det har vi ju alltid gjort och gnäller sedan över att Ljungberg inte vann boll och att vi skulle behöva tyngre spelare .. suck.
Utan ytterbackar, passningsspel, anfallsspel och något märkvärdigt försvarsspel höll Sverige på att lösa en andraklassbiljett till en mardrömsmatch på Maksimir-stadion i Zagreb den 8 oktober.
Östlund vill jag minnas spelade precis likadant som han alltid gör. Chansartat och lite slarvigt, men jävligt underhållande samtidigt. Anfallspelet gick på kryckor bitvis ja, och hur försvarsspelet var speciellt märkligt det får nog han gärna utveckla för det enda som var speciellt osäkert var väl när Andersson inte riktigt hängde med, men det förlåter jag honom då han var riktigt bra offensivt stundvis. Helt klart en värdig backup till Edman.
Han fortsätter med att beskriva Zlatans mål på ett något förvirat sätt.
Man säger att en fotbollsmatch varar i 90 minuter, men på Puskás Ferenc-stadion slog blixten ner i den 91:a.
Vad för domedags-fotbollsskola gick han i egentligen?
Jag fick alltid lära mig att man spelar till domaren blåser, sen om det är efter 90 eller 95 minuter är skit samma. Man sliter in i det sista, men hr Bank har visst fått lära sig annat...
Det får mig verkligen att känna att Carl-Erik Boman kanske inte var så förvirrad trots allt:
Journalisterna är ju jävligt dåliga. Många har ju gått SO-linjen och kan ju varken läsa eller skriva.
Man får anta att den som skrivit det har menat något, om han inte är en idiot.
Antagligen har man menat något, annars har man inte satt sig att skriva något -- om man inte är journalist.
Som jag sa på IRC så verkar han inte var den starkast lysande lampan i julgransbelysningen för detta är inte första gången och tyvärr nog inte heller den sista han skriver en sådan här kass krönika.
//Andreas
December 15, 2002
Jag stör mig också på Simon Bank. Det känns som om han, sedan han fick utmärkelsen "Bästa fotbollskrönikör" (eller liknande), hela tiden försöker behålla sin plats på tronen, dock utan att lyckas.
En krönikör jag gillar är Mats Olsson på expressen.
Han fick förövrigt massa skit för att han skrev: "Carolina Klüfts värsta skada heter Patrik Kristiansson". Håller med honom fullständigt, Kristiansson är en jävla pajas. 😉
Angående Alex och källström, så väger ju Källström betydligt mer än Alex... Tror det skiljer en 10kg eller något. Sen att Kim är usel på att använda sin kropp i närkamper är en annan sak.
November 27, 2003
Extatic wrote: Angående Alex och källström, så väger ju Källström betydligt mer än Alex... Tror det skiljer en 10kg eller något. Sen att Kim är usel på att använda sin kropp i närkamper är en annan sak.
Ja jag kollade upp det nogrannare och det stämmer. Fick för mig Källström låg på andra sidan 70kg-strecket, men han väger precis över 80kg visst. men somt sagt han nyttjar dom ju inte speciellt mycket iaf.
//Andreas
October 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=Dehman]Nja jag tycker inte Sveriges mittfältsspel fungerade något vidare bra igår. Varför ändra på ett vinnande lag? Fungerade mycket bättre mot Bulgarien.
Källström hade feber.
//Andreas
Ja, Källström hade gjort en stor skillnad. Nu skulle ju Ljungberg lägga genomsticken till... Ljungberg!? Han ska ju löpa igenom och få snabba pass. Enda möjligheten jag såg till detta var när Zlatan hade bollen och inte passade, en enda gång alltså. Men Kim eller Svensson skulle det hänt oftare och kanske lett till en vägg med Henke?
Vi fick till en rejäl diskution om ifall Zlatan, Henke Eller Ljunberg skulle bytas, jag och brosan tycker nog att ingen annan kan göra det bättre. Ruf an tyckte att Allbäck skulle gjort tre mål på tjugo. Hmm... vi får aldrig veta svaret.
November 27, 2003
MoparPower wrote: [quote=Delph1][quote=Dehman]Nja jag tycker inte Sveriges mittfältsspel fungerade något vidare bra igår. Varför ändra på ett vinnande lag? Fungerade mycket bättre mot Bulgarien.
Källström hade feber.
//Andreas
Ja, Källström hade gjort en stor skillnad. Nu skulle ju Ljungberg lägga genomsticken till... Ljungberg!? Han ska ju löpa igenom och få snabba pass. Enda möjligheten jag såg till detta var när Zlatan hade bollen och inte passade, en enda gång alltså. Men Kim eller Svensson skulle det hänt oftare och kanske lett till en vägg med Henke?
Vi fick till en rejäl diskution om ifall Zlatan, Henke Eller Ljunberg skulle bytas, jag och brosan tycker nog att ingen annan kan göra det bättre. Ruf an tyckte att Allbäck skulle gjort tre mål på tjugo. Hmm... vi får aldrig veta svaret.
Japp, vi konstaterade någonstans mellan öl tre och fyra att det fanns ingen passningsläggare vi med. Problemet var att det inte fanns någon på bänken heller 🙁
Jag hade nog hellre bytt plats på Henke och Ljungberg då kanske. Henke har ju trots allt kvalitéer som framspelare.
//Andreas
October 31, 2003
Delph1 wrote: [quote=MoparPower][quote=Delph1][quote=Dehman]Nja jag tycker inte Sveriges mittfältsspel fungerade något vidare bra igår. Varför ändra på ett vinnande lag? Fungerade mycket bättre mot Bulgarien.
Källström hade feber.
//Andreas
Japp, vi konstaterade någonstans mellan öl tre och fyra att det fanns ingen passningsläggare vi med. Problemet var att det inte fanns någon på bänken heller 🙁
Jag hade nog hellre bytt plats på Henke och Ljungberg då kanske. Henke har ju trots allt kvalitéer som framspelare.
//Andreas
Wooooord
1 Guest(s)